• Contact
luni, 16, iunie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Evenimente

Parada masinilor de epoca

13/08/2015
in Evenimente
Timp de citire:5 mins read
A A
0
Parada masinilor de epoca

Parada masinilor de epoca

0
Distribuiri
1
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
Parada masinilor de epoca
Parada masinilor de epoca

Pasionații autoturismelor de epocă vor putea admira vineri, 14 august, de la ora 18.00, o paradă cu 29 astfel de ”bijuterii” pe 4 roți, care va fi organizată pe străzile municipiului, cu ocazia Zilelor Municipiului Brăila, potrivit informațiilor furnizate de directorul Direcției de Cultură din cadrul Primăriei Brăila, Camelia Gușatu.

Printre automobilele prezente la ”Parada mașinilor de epocă” organizata la Brăila se află un Aero 30, fabricat în 1937, care i-a aparținut Regelui Mihai al României și i-a fost oferită cadou de președintele Cehoslovaciei, Edvard Benes, în momentul când regele a devenit sublocotenent. Este singura din serie care a fost dotată cu faruri mari, nichelate, și care are chiulasă din bronz masiv. Din 1951, Aero 30 a circulat permanent pe străzile României. Când era nouă, mașina putea rula chiar cu 140 km/h. Automobilul Aero 30 a fost produs din 1934 până în 1948, în aproximativ 7.000 de exemplare.

O altă ”bijuterie pe patru roți” este un Ford T din 1926, adus din Suedia unde fusese importat din America cu mulți ani în urmă. A făcut parte din Clubul Fordurilor T din Suedia și a participat la Raliul suedez al veteranilor încă din 1969.

ArticoleSimilare

Arestat preventiv pentru conducerea unui autovehicul având o alcoolemie de 3,23 g/l alcool pur în sânge

Peste 40 de sancțiuni aplicate de polițiștii Serviciului Rutier

Video: Razii de amploare sâmbătă seara

Ford Model T (cunoscut și ca Tin Lizzie sau Flivver) a fost produs de Henry Ford între anii 1908 și 1927. Producția lui Model T a fost acela care a revoluționat istoria automobilului, anul 1908 fiind anul în care automobilul a devenit accesibil publicului larg. Este masina care a pus in miscare America si lumea in general. Producția totală a lui Model T a fost de 15.007.034 de bucăți (în 19 ani).

Motorul avea 2.9 litri și 4 cilindri. Asezarea cilindrilor în același bloc a fost una revoluționară, ea s-a păstrat și astazi.Motorul producea 20 de cai-putere și o viteză maximă de 64–72 km/h. Consumul de 11.1 – 18.7 litri la 100 km este unul remarcabil chiar și în zilele noastre. Motorul funcționa și cu gazolină sau etanol. Modelul T a fost un model cu transmisie pe față cu ax planetar cu trei viteze din care una este pentru mers înapoi.

Un alt automobil care va fi prezent în paradă este un Ford A Roadster din 1928, decapotabil si elegant, care mai era numit în glumă și ”Fordul tabacheră”, pentru că cele două locuri din spate devin vizibile și utilizabile după ce se ridică un capac ce are și rol de spătar. A fost produs în 4.858.644 exemplare în perioada 1927-1932. Este primul Ford care a folosit comenzi pentru accelerație, ambreiaj și schimbător de viteze similar cu cele din ziua de azi. Costa 385 USD, avea 4 cilindri, capacitate 3,3L, putere 41 CP și viteză maximă de 105 km/h.

Un alt exemplar de colecție este un Jeep Willys MB și CJ3A, o mașină de teren ușoară 4×4, fabricată între 1941 și 1945. A fost construită în timpul celui de-al Doilea Război Mondial în 647.925 de exemplare.

În paradă se va mai afla o Volga GAZ M21, construită în URSS între 1956 și 1970. Este mașina simbol pentru omniprezenta Securitate și demnitarii dictaturii comuniste din acea perioadă. A fost o mașină cu dotări moderne, înaltă, rapidă, rezistentă și cu tabla protejata împotriva ruginii la un nivel foarte ridicat pentru vremea ei.

La paradă va mai putea fi admirată un mașină Volkswagen broscuță, care ocupă locul I ca modelul cel mai popular din toate timpurile, cu 21.529.464 exemplare produse. Volkswagen Type 1, mai cunoscută sub numele de Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky sau Käfer (în germană), este o mașină compactă, proiectată și produsă în Germania și Mexic de Volkswagen din anul 1938 până în 2003.

Mașina cu două uși și tracțiune spate, denumită inițial KDF-Wagen, de la ”Kraft durch Freude” (putere prin bucurie), integra caracteristici ale schițelor lui Barényi, prototipurilor lui Ganz și modelelor Tatra ale lui Ledwinka. Astfel, în 1937 mașina putea fi achiziționată în schimbul sumei de doar 900 de mărci (400 de dolari), mai puțin decât costă o motocicletă.

Din paradă nu putea lipsi, cum era de așteptat, Dacia 1100, primul model de autoturism produs de producătorul român de automobile Dacia. Modelul a fost comercializat între anii 1968 și 1971 și a fost unul intermediar până la intrarea în producție a modelului 1300. În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou președintelui României de atunci, Nicolae Ceaușescu. Conform contractului, Renault furniza toate părțile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Viteza maximă la care putea ajunge era de 138 km/h.

Lista completa a mașinilor de epocă participante:

1 FORD T (1926)
2 FORD A ROADSTER (1928)
3 FORD A PHAETON (1931)
4 AERO 30 (1936)
5 FORD TAUNUS (1937)
6 PLYMOUTH (1938)
7 JEEP WILLYS MB (1943)
8 JEEP WILLYS CJ3A (1948)
9 PONTIAK EXECUTIVE STARCHIEF(1961)
10 VW 1300 (1966)
11 RENAULT 16 (1968)
12 VOLGA C21 (1968)
13 VW 1200 (1969)
14 FIAT X1/9 (1970)
15 DACIA 1100 (1971)
16 VW 1302 (1972)
17 BMW 2500 (1973)
18 LINCOLN CONTINENTAL MARK IV (1973)
19 ARO M461 (1974)
20 BMW 316 – E21 (1975)
21 DATSUN 260C (1975)
22 MERCEDES 220D (1976)
23 ROLLS ROYCE SILVER SHADOW (1976)
24 OPEL ASCONA B (1979)
25 VW PASSAT B1 DASHER (1980)
26 MERCEDES 200D – W123 (1983)
27 TRABANT 1.1 (1985)
28 LADA 1600
29 TRABANT 601

Traseul pe care îl vor parcurge mașinile de epocă este Brăila Mall — Calea Călărașilor — Piața Independenței — Piața Traian — Calea Galați — Bulevardul Independenței, până în parcarea din fața Palatului Administrativ Brăila.

Pe traseu se va merge cu viteză de promenadă, de 20-30 km/h, coloana fiind însoțită de echipaje ale Poliției Rutiere.

Etichete: brailabraileniBulevardul IndependenteiCamelia Gusatucoloana fiind însoțită de echipaje ale Poliției Rutiereconstruită în URSS între 1956 și 1970directorul Direcției de Cultură din cadrul Primăriei Brăilaexemplar de colecție este un Jeep Willys MBpână în parcarea din fața Palatului Administrativ BrăilaParada masinilor de epocapro brailaprobrailastiri brailastiri braila onlinestiri din brailastiri online brailastiri online din brailaTraseul pe care îl vor parcurge mașinile de epocăVolga GAZ M21ziare braila
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Arestat preventiv pentru conducerea unui autovehicul având o alcoolemie de 3,23 g/l alcool pur în sânge 15/06/2025
  • Peste 40 de sancțiuni aplicate de polițiștii Serviciului Rutier 15/06/2025
  • Video: Razii de amploare sâmbătă seara 15/06/2025
  • Reprezentanta județului Brăila s-a clasat pe locul 2 la Campionatul Național de Fotbal Unificat în 7 fete 15/06/2025
  • ”BOOM BOOM” și ”Princess”, câștigătorii ediției a X-a a Concursului național ”Majorette Fest Dance” de la Brăila 15/06/2025
  • Locuri de muncă vacante în județul Brăila 15/06/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version