Actualitate

Ce faceti daca aveti probleme cu o camanda online

Ce faceti daca aveti probleme cu o camanda online
  • informaţii şi recomandări de la poliţişti în cadrul Campaniei „Plăteşte online în siguranţă! -#BuySafePaySafe”-

În cadrul campaniei la nivel european, polițiștii atrag atenția că atunci când alegeţi să faceţi cumpărături online, vă asumaţi riscul de a vă confrunta cu o serie de neplăceri, chiar dacă vă luaţi măsuri de precauţie şi alegeţi site-uri de pe care aţi mai făcut achiziţii.

Astfel, aţi putea avea neplăcuta surpriză de a primi produse defecte sau deteriorate, alte produse decât cele comandate sau chiar de a nu vă fi livrate deloc bunurile pentru care aţi plătit. De aceea, este foarte important să salvați toate documentele legate de achiziție.

Dacă întâmpinați probleme privind livrarea produselor comandate sau calitatea acestora, polițiștii spun că ar trebui să ştiţi următoarele lucruri:

–        întotdeauna, pentru rezolvarea problemei, trebuie să contactați mai întâi magazinul la care ați plasat comanda; este de preferat să folosiţi în acest scop poșta electronică, astfel încât să puteţi salva corespondenţa cu comerciantul;

–        dacă aţi plătit online şi nu puteți rezolva problema recuperării banilor cu comerciantul, contactați serviciul pentru clienți al băncii. Acestea vă vor oferi instrucțiuni suplimentare, de exemplu dacă ar trebui să depuneți o plângere la poliție;

–        pentru susţinerea solicitărilor adresate băncii emitente a cardului, atașați copii ale corespondenței dumneavoastră prin e-mail cu comerciantul;

–        aveţi dreptul de a returna produsele achiziţionate online, în termen de 14 zile calendaristice de la momentul intrării în posesia fizică a bunurilor (art. 9 din Ordonanţa de urgenţă nr. 34 /2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii). Există, însă, şi excepţii de la posibilitatea returnării, printre acestea aflându-se produsele personalizate la cererea clientului, produsele care se deteriorează uşor sau expiră rapid;

–        nu sunteţi obligaţi să daţi comerciantului explicaţii referitoare la motivul returnării, ci doar să completaţi formularul de retragere pe care acesta trebuie să îl pună la dispoziţie pe site, ori să vă exprimaţi intenţia telefonic sau prin email;

–        aveţi dreptul de a primi banii plătiţi pentru produs şi eventualele costuri de livrare în termen de 14 zile de la data la care aţi anunţat, în orice mod, comerciantul, cu privire la intenţia de returnare a produsului. Atenţie! Comerciantul poate prelungi termenul de restituire până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea clientului conform căreia acesta a returnat produsele.

–        oricare ar fi modalitatea prin care alegeţi să returnaţi produsele (prin poştă, prin servicii de curierat, predare personală), cheltuielile  asiguraţi-vă că primiţi un document care să ateste predarea acestora, care să aibă înscrisă neapărat data.

Distribuie postarea
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •