
Un „Like” dat pe Facebook unei companii sau unei marci valoreaza, potrivit unui studiu realizat de compania de studii sociale Syncapse, 174,17 dolari pentru compania sau brandul respectiv, valoare in crestere cu 28% fata de anul 2010.
Studiul se bazeaza pe observarea a peste 2.000 de utilizatori de Facebook care au dat „Like” unui anumit brand si tine cont de anumiti factori precum cheltuielile de productie, loialitate, disponibilitatea de a recomanda acest produs, costul de achizitie a publicitatii si afinitatea fata de marca pentru a determina valoarea medie a unui fan pe Facebook.
Utilizatorii de Facebook cheltuiesc mai multi bani nu doar pe marcile carora le dau ‘Like’ (cu 116 dolari mai mult pe an decat cei care nu au dat ‘Like’) dar si in domeniul din care face parte respectiv marca – 43% mai mult, chiar daca nu au un nivel de venit mai mare decat ceilalti.
De asemenea, acesti fani de pe Facebook sunt si cu aproximativ 18% mai satisfacuti cu o anumita marca decat ceilalti, si exista o probabilitate cu 11% mai mare sa continue sa foloseasca respectiva marca prin comparatie cu cei care nu i-au dat ‘Like’.
Astfel, managerii de produse ar trebui sa-si doreasca sa mentina un contact cat mai apropiat cu clientii de pe Facebook, sa incerce sa inteleaga ce-i pasioneaza pe acestia, sa le solicite parerea si sa le insufle sentimentul sa respectivul produs le apartine si lor.