Săptămâna trecută, Gheorghe Bunea Stancu, preşedintele Consiliului Judeţean şi liderul PSD Brăila, laolaltă cu cei 2.000 de membri ai filialei locale, au fost protagoniştii unui moment penibil, după ce au fost lăsaţi cu ochii în soare de către preşedintele lor de la nivel central, premierul Victor Ponta. Deşi i se anunţase cu tam-tam sosirea în Brăila, Ponta a ales pe ultima sută de metri Galaţiul, dându-i astfel cu flit lui Bunea Stancu şi membrilor filialei brăilene a PSD, care îl aşteptau de zor la mitingul electoral de la Sala Polivalentă.
Între timp, nu se ştie ce discuţii au avut loc în PSD, dar Victor Ponta şi-a făcut ieri apariţia la Brăila, acompaniat de ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. Însă nici de această dată aerul de ridicol şi de eveniment încropit la „plesneală” n-a fost mai puţin prezent. Evenimentul s-a desfăşurat la Facultatea de Inginerie şi a durat 30 de minute, atât, asta după ce, potrivit surselor noastre, Victor Ponta s-a lăsat, din nou, aşteptat vreo câteva ore. Conform aceloraşi surse, decizia lui Ponta de a da o minusculă raită prin Brăila l-a prins pe Bunea Stancu pe nepusă masă, şeful PSD Brăila nereuşind să strângă la conferinţă decât un număr nesemnificativ de membri.
Bineînţeles, unul dintre subiectele aduse de premierul Victor Ponta a fost cea mai des invocată fumigenă electorală din istoria post-comunistă a Brăilei: podul peste Dunăre. Ponta a făcut următorul comentariu:
Ştiu că nu mai ai voie să vorbeşti la Galaţi şi la Brăila de pod, că nu mai crede nimeni povestea cu podul. De data asta eu am să vorbesc, deoarece toţi banii pe care îi avem alocaţi pe 2014-2020, pe partea de Conecting Europe facillity, toţi sub aprobarea guvernului, a domnului Şova şi Teodorovici, i-au alocat pentru un proiect complex, autostrada Buzău- Galaţi -Brăila, pod, port şi toate celelalte. De data asta avem bani, dacă reuşim să facem proiectul vom reuşi şi autostradă şi mai departe spre Tulcea (…) Aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului depus de către România, banii pentru European Conecting Facillity… Propunerea a trecut la Bruxelles şi până în luna septembrie trebuie să aflăm. După aceea vor porni licitaţiile pentru drumuri, pentru pod sau tunel. Noi am pus pod în proiect, şoseaua spre Tulcea, aeroport şi intermodalul de containere. Trebuie făcute licitaţiile din momentul în care Comisia Europeană ne aprobă proiectul.
Rugat de Victor Ponta să-i pună pe tavă câteva dintre problemele urgente ale Brăilei, Bunea Stancu a declarat următoarele:
Noi, la Brăila, facem administraţie, nu politică! Vă spun că ar trebui să modificăm Legea 215 pe competenţe, să băgăm ceva bani în agricultură, silvicultură, la poliţie. Poate ne uităm, totuşi, şi aici, pentru că trebuie bani şi pentru ordinea publică, trebuie dotare. Noi le dăm bani cum putem! Ne mai trebuiesc bani pentru spitale, pentru modernizări, pentru că, în rest, le-om duce pe toate.
În ceea ce-l priveşte pe Aurel Simionescu, primarul Brăilei, acesta a explicat:
Noi suntem pregătiţi cu proiectele. Ar trebui modificată legislaţia privind achiziţiile. Şi acum avem discuţii, acelea că ministerele fac ceva, dar nu avem o legislaţie clară. Va trebui să găsim o formulă pentru POS-ul de mediu. Eu vreau să vă vorbesc de Dunăre acum. Dunărea e frumoasă, dar nu e a municipalităţii şi când ţipăm că vine Dunărea mare, digul trebuie să îl facă primarul, sacii trebuie să îi pună primarul sau Consiliul Judţean. Aceste lucrui trebuie rezolvate, pentru că suntem în situaţii de urgenţă şi dăm hotărâri de CJ şi CLM şi după aceea sunt luat la întrebări, că de ce am dat bani la Dunăre, dar nici nu avem bani pentru aşa ceva în buget.
European Conecting Facillity nu are legătură cu drumurile

Recent, în cadrul emisiunii “Direct din Brăila”, moderată de Cristian Robu-Corcan, redactorul-şef al ProBrăila, deputatul Alexandru Nazare, liderul PDL Brăila, a precizat că promisiunile PSD privind podul peste Dunăre şi tunelul pe sub Dunăre nu au o acoperire tehnică. Promisiunile pesediştilor de la centru, cum că se poate construi pe facilitatea “Conectarea Europei”, a precizat democrat-liberalul, îl aruncă pe Gheorghe Bunea Stancu în beznă, deoarece “Connecting Europe” este o facilitate gândită pentru domeniile naval, aerian şi feroviar, neavând nicio treabă cu drumurile.
Alexandru Nazare:
În timpul mandatului meu, în cadrul Consiliului Miniştrilor Transporturilor, s-au aprobat traseele europene. Dar Şova şi Gheorghe Bunea Stancu de la Brăila sunt mai deştepţi decât toţi europenii la un loc. Şi aşa şi este: când nu ştii nimic, eşti cel mai deştept din lume. Ideea e că Gheorghe Bunea Stancu îl crede pe cuvânt pe Dan Şova. Şi ce i-a prezentat Şova? Păi i-a spus, de pildă, că autostrada Buzău – Brăila – Galați și podul peste Dunăre se vor face cu finanţare prin mecanismul “Conectarea Europei”. Iar Gheorghe Bunea Stancu, mai habarnist decât Şova, l-a crezut, neştiind că fondurile facilităţii “Conectarea Europei” sunt destinate coridoarelor prioritare europene și proiectelor care contribuie la un transport ecologic din domeniul feroviar și naval. Mai mult, dacă Gheorghe Bunea Stancu s-ar fi forţat până la epuizare şi ar fi silabisit documentele, ar fi constatat că la proiectele identificate pe “rutier” România are Vidin-Craiova și Târgu Neamţ-Ungheni.