
Victor Ponta s-a răzgândit în privinţa banilor rezultaţi din noua acciză pe carburanţi. Banii nu vor mai merge în construcţia de drumuri şi autostrăzi, ci vor fi folosiţi pentru acoperirea deficitului bugetului de pensii după scăderea CAS.
Toamna trecută, când a fost anunţată taxa de 7 eurocenţi pe litrul de carburant, ministrul de atunci al Transporturilor, Dan Şova, afirma că acciza va ajunge în bugetul Departamentului de proiecte de infrastructură:
Taxa de 7 eurocenţi, aşa cum am spus, merge în bugetul Departamentului de proiecte de infrastructură pe autostrăzi şi drumuri naţionale Această taxă s-a pus pentru a se finanţa autostrăzi şi drumuri naţionale.
În strategia de autostrăzi până în 2018, publicată la sfârşitul anului trecut, guvernul indică între sursele de finanţare fondurile europene, bani veniţi de la parteneri privaţi, dar şi fonduri publice de 750 de milioane de euro, anual, veniţi din “fonduri de la bugetul de stat, din fondul creat în urma indexării accizei pe combustibil”, adică din acciza suplimentară de 7 eurocenţi, reaminteşte Ziarul Financiar.
Numai că ieri, în plin vacarm privind sustenabilitatea reducerii CAS, Ponta s-a văzut nevoit să admită că banii din taxă vor avea ca ţintă acoperirea deficitului bugetului de pensii şi nu construcţia de autostrăzi.
Victor Ponta a declarat:
Strict ca sustenabilitate – m-am uitat încă o dată pe toate datele – avem anual o încasare suplimentară de 2,6 miliarde din creşterea accizei, 1,5 miliarde din taxa specială pe construcţii şi, am verificat şi acum, faţă de anul trecut, la venituri curente, pe primele şase luni avem 3 miliarde de lei în plus. Deci, dacă e vorba de contabilitate, acoperim contabil (scăderea CAS – n. red.), doar că economia nu e doar contabilitate, mai e şi un pic de minte care uneori lipseşte la cel mai înalt nivel.