Administratie

Nazare ii cere lui Matache sa-si faca simtita prezenta in Ministerul Transporturilor

Nazare ii cere lui Matache sa-si faca simtita prezenta in Ministerul Transporturilor
Nazare ii cere lui Matache sa-si faca simtita prezenta in Ministerul Transporturilor
Nazare ii cere lui Matache sa-si faca simtita prezenta in Ministerul Transporturilor

Vicepreședintele PNL Alexandru Nazare susține că ministrul transporturilor Iulian Matache trebuie să își facă simțită prezența și să ia urgent măsuri pentru a debloca lucrările la autostrăzile finanțate din fonduri europene pentru care România va pierde la sfârșitul acestui an 1.5 miliarde de euro.

[quote]Pe toate tronsoanele de autostrăzi finanțate din fonduri europene există probleme care persistă de luni întregi fără ca Ministerul Transporturilor sau CNADNR să se implice în rezolvarea lor. Pentru autostrada Lugoj-Deva nu a fost demarată nici acum licitația pentru tuneluri, ceea ce înseamnă o întârziere de cel puțin 2 ani de zile, pentru Sebeș-Turda nu s-au emis autorizațiile de construire, iar constructorii nu sunt plătiți, iar pentru Câmpia Turzii – Târgu Mureș nu s-a dat ordinul de începere la 6 luni de la semnarea contractelor pentru că în continuare nu se știe sursa de finanțare. Cu acest bilanț CNADNR a reușit anul acesta o absorbție de 5.5 milioane de euro, adică aproximativ 0.3% din fondurile europene care îi erau alocate din bugetul 2007-2013. Ministrul Matache trebuie să vină urgent cu soluții pentru rezolvarea acestor blocaje astfel încât la sfârșitul anului nota de plată să fie redusă față de cele 1.5 miliarde de euro care sunt estimate a fi pierdute în acest moment.[/quote] a atras atenția deputatul PNL de Brăila Alexandru Nazare.

La cum stau lucrurile astăzi, noi nu vom fi în stare să cheltuim nici banii pe faza unu şi asta înseamnă că anul viitor va trebui să bugetăm fonduri naţionale pentru a acoperi găurile pe care nu le-am acoperit din fonduri europene”, a mai spus Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor.

Până în 2020, România va avea la dispoziţie pentru a-şi pune la punct infrastructura de transport aproape 6,8 miliarde de euro, la care se adaugă 1,2 miliarde de euro prin mecanismul Connecting Europe.

Distribuie postarea
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •