• Contact
joi, 11, septembrie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home ProBr

Inteligenta artificiala s-ar putea ocupa complet de condusul masinii

19/07/2014
in ProBr
Timp de citire:3 mins read
A A
0
Inteligenta artificiala s-ar putea ocupa complet de condusul masinii

Inteligenta artificiala s-ar putea ocupa complet de condusul masinii

0
Distribuiri
2
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
Inteligenta artificiala s-ar putea ocupa complet de condusul masinii
Inteligenta artificiala s-ar putea ocupa complet de condusul masinii

 

Marii producători de autovehicule lucrează în prezent la implementarea unor tehnologii cu ajutorul cărora nu doar că mașina se va conduce singură, dar foarte important, își va găsi și locul potrivit de parcare. Deci, pe scurt, adio teroare a parcării laterale!

ArticoleSimilare

Înfrângere pentru Dunărea Brăila în deplasarea de la CSM București

Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila

Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria

AFP notează că Volvo, Mercedes, BMW, Google sau producători de componente pentru industria auto au diferite proiecte de cercetare care vizează deplasarea autovehiculului fără implicarea șoferului, găsirea locurilor de parcare și desigur parcarea automată.

Parcarea autonomă a automobilului se regăsește deja pe autovehicule de serie ale Mercedes, Ford, Volvo, VW și la alți jucători din industrie.

În prezent, compania Volvo lucrează la un proiect în care mașina își găsește un loc de parcare și după ce lasă pietonii din apropiere să treacă, intră în parcarea amenajată și parchează pe un loc convenabil. Sistemul este deocamdată în fază de prototip, dar ar putea fi introdus în producția de serie din 2020.

La această oră, unele modele beneficiază de sisteme complexe, bazate pe o serie de senzori conectați la computerul central al mașinii, prin care preiau controlul asupra mașinii fie pentru evitarea unui obstacol, în cazul frânării de urgență, fie atunci când șoferul dă semne de oboseală sau chiar când șoferul le indică să parcheze singure. Atât Mercedes, cât și Volvo sau Ford, au implementat de multă vreme aceste sisteme pe mașinile de serie pentru sporirea măsurilor de siguranță activă care vizează preîntâmpinarea accidentelor.

Guillaume Devauchelle, director în cadrul companiei de componente auto Valeo, a declarat pentru AFP:

Foarte multe soluții există în prezent în domeniul automatizării și am ajuns într-un moment de cotitură.

Numeroasele progrese tehnologice privind senzorii de detecție și camerele video montate pe autoturisme permit autoturismului să vadă practic ce se întâmplă în mediul de deplasare și în caz de nevoie să oprească sau să transmită informațiile șoferului fie pe un display integrat în parbriz fie pe ecranul sistemului de navigație.

Producătorii auto promit să introducă până în 2020 modele de serie care să se conducă singure, iar până în 2030 automobile care să circule fără pasageri la bord.

Potrivit AFP, obiectivul principal al acestor proiecte tehnologice este reducerea numărului accidentelor, mai ales că 90% din accidentele auto se produc din cauza erorilor umane, conform lui Franck Cazenave, director de marketing și inovare în cadrul companiei Bosch, implicată în producerea componentelor auto la nivel mondial. Un alt obiectiv este posibilitatea ca autovehiculele să poată comunica între ele pentru o mai bună fluidizare a traficului și, desigur, pentru reducerea consumului de carburant. Succesul unui astfel de proiect vizează deopotrivă confortul pasagerilor aceștia putând să se dedice altor activități: să citească sau să navigheze liniștiți pe internet.

De peste cinci ani de zile, compania americană Google testează un concept de mașină autonomă care se conduce singură, însă costurile producerii în serie ale unor astfel de autoturisme sunt uriașe. Un singur radar performant pentru Google Car costă 60.000 de euro.

Un expert din cadrul companiei Ford apreciază însă că există obstacole serioase în prezent pentru realizarea automobilului autonom total, și unele dintre acestea sunt „calitatea senzorilor și inteligența artificială”.

În timp ce unii șoferi apreciază deja că mașinile personale parchează singure evitând astfel zgârieturi sau daune mai ample ale caroseriei, alți împătimiți ai volanului nu vor să lase în seama unei inteligențe artificiale plăcerea condusului.

 

 

 

Etichete: afpbrailagoogleinteligenta artificiala masinimercedesno driver carpro brailastiristiri brailavolvoziare braila
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Înfrângere pentru Dunărea Brăila în deplasarea de la CSM București 10/09/2025
  • Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila 10/09/2025
  • Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria 10/09/2025
  • Altercație între un elev și un profesor în curtea Liceului Teoretic „Mircea Eliade” Galaţi 10/09/2025
  • Campanie județeană de prevenire a violenței domestice 10/09/2025
  • Protest al sindicaliștilor brăileni în fața Prefecturii 10/09/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version