CNADNR a semnat contractul de 6,988 milioane lei (1,58 milioane euro), inclusiv cu TVA, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru mult trâmbițatului pod suspendat peste Dunăre, de la Brăila.
Acordul a fost atribuit asocierii SC I.S.P.C.F. SA – SC E.D.IN SRL – SC S.T.E. SRL – SC Pegaso Ingegneria SRL, în care SC I.S.P.C.F. SA București este lider de asociere.
Finanţarea este asigurată în proporţie de 85% din fonduri FEDR şi 15% bani de la bugetul de stat.
„Obiectivul general este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţii interne cu scopul de a creea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene”, se arată într-un comunicat al CNADNR.
Numai că acest obiectiv nu este unul prioritar, el fiind inclus în faza a doua de priorități în Master Planul pe Transporturi, cel mai devreme lucrările la pod putând să înceapă prin 2030, când va fi nevoie de un alt studiu de fezabilitate, pentru că un astfel de studiu nu poate fi valabil peste 15 ani.
Atunci de ce oare Guvernul Ponta, din care face parte și liderul PSD Brăila, Mihai Tudose, în calitate de ministru al economiei, a decis să cheltuie peste un milion și jumătate de euro pentru un studiu care nu duce la nici o finalitate imediată.