Social

“Extemporal și la dirigenție” a ajuns la a patra ediție

“Extemporal și la dirigenție” a ajuns la a patra ediție

Săptămâna trecută, la Colegiul Economic ”Ion Ghica”  Brăila, a avut loc cea de-a patra ediţie a Concursului naţional cu participare internaţională “Extemporal și la dirigenție”, tema de anul acesta fiind inspirată după Centenarul Marii Uniri: „100 de ani în 100 de trepte”.

Concursul se înscrie în cadrul unui proiect mai amplu, iniţiat de către unitatea de învățământ, în urmă cu 8 ani, însă, datorită succesului avut în rândul elevilor Colegiului Economic, echipa a hotărât să treacă dincolo de granițele țării și să promoveze acest proiect nu doar la nivel național, ci și internațional.

Alături de elevi și cadre didactice din România, Republica Moldova, Spania și Portugalia. pentru care Extemporalul și la dirigenție a devenit deja o plăcere, anul acesta s-au alăturat și elevi din Canada.

Concursul, prin exemplele de bune practici, prin acţiunile de informare şi sensibilizare, oferă şansa elevilor de a-şi manifesta nu doar dragostea faţă de istoria neamului şi tradiţiile comunităţii, ci şi grija faţă de aproape,  în sensul compasiunii şi al respectului faţă de  realizările acestuia.

România a împlinit de curând un secol de existență. A ajuns la întregirea visată de toți românii. Marea Unire din 1918 a venit cu schimbări pe toate planurile, inclusiv în educație. Spiru Haret a realizat o reformă în educație impunând exigența și rigoarea, reorganizând și susținând învățământul tehnico-profesional. Politica lui Spiru Haret a fost continuată de Constantin Angelescu prin obligativitatea și gratuitatea învățământului. Deviza sa era Școală cât mai multă, școală cât mai bună, școală cât mai românească. De aici, respectul pentru cei care aveau carte. Respectul pentru învățământ era vizibil, deoarece educația fusese ridicată la rang de politică de stat, iar școala devenise un instrument important în instruirea unei națiuni. Procesul de reorganizare a învățământului românesc a continuat și după Revoluția din 1989.
Noi, cadre didactice și elevi, am simțit că trebuie să celebram acest act istoric, astfel că, toate acțiunile și proiectele dedicate de noi acestui eveniment se înscriu într-un modest și pios omagiu celor care au înfăptuit Marea Unire.” a declarat în cuvântul său de deschidere directorul Colegiului economic ”Ion Ghica”, profesor dr. Doinița Zafiu.

Profesor Simona Mușat, unul dintre coordonatorii proiectului, s-a arătat foarte încântată de faptul că de la an la an, acest proiect absoarbe din ce în ce mai mulți concurenți, iar partenerii sunt nerăbdători să-și aducă aportul de la o ediție la alta.

Cu emoția specifică unui om sensibil, Simona Mușat a vorbit despre educația treaptă cu treaptă pe care, părinți sau dascăli, trebuie să o ofere copiilor.

Schimbările din viața noastră sunt ca treptele unei scări. Nu trebuie să ne grăbim să luam liftul sau să urcăm mai multe trepte deodată, dar nici să încremenim pe una anume. Fiecare treaptă ne așteaptă. Totul e sa fim perseverenți. Menirea noastră este să formăm oameni, caractere și să ne punem amprenta pe sufletele copiilor noștri. Iubirea cu care îi înconjurăm dorim să fie sprijin în toată viața lor. E de datoria noastră să cream oameni puternici, frumoși, care nu închid niciodată uși, ci deschid întotdeauna fereastra sufletului, oameni care știu să zâmbească, să ierte, să nu judece pe cei de lângă ei.” a spus Simona Mușat.

Prezent la eveniment, inspectorul școlar general profesor dr. Cătălin Canciu s-a aratat foarte încântat de tema din acest an, 100 de ani în 100 de trepte – Educația în 100 de trepte și a făcut o radiografie a sistemului de educație din zilele noastre.

Îmi place să fiu optimist și să cred că vom avea pe viitor o misiune ușoară, plăcută. Spun asta pentru că astăzi se vorbește despre școală doar în termeni de abandon școlar, analfabetism funcțional și doar foarte puțin despre copii excelenți, despre profesori care au dăruire și modelează caractere. Trăim o schimbare permanentă care ne năucește, o birocrație care ne chinuie, calcule contabilicești sunt puse înaintea unor elemente esențiale, cum ar fi calitatea educației. Toate acestea ne fac pe noi, cei responsabili, să spunem că nu ne atingem în totalitate visul nostru de educatori. Educația trebuie să fie cu adevărat o prioritate, nu doar într-un articol de lege, ci pentru întreagă comunitate.” a declarat Cătălin Canciu în discursul său.

Un alt om cu suflet și emoție pentru elevii Colegiului „Ion Ghica” este profesor Camelia Istrate care, cu mândrie vorbește despre foști elevi, deveniți oameni de succes chiar în urbea noastră.

Acest proiect vine și formează caracterele elevilor noștri, caractere modelate de către profesorii diriginți. Pe lângă partea teoretică, practica pe care o insuflăm elevilor noștri vine și formează ca oameni pentru societate, oameni care acum sunt de succes și se întorc în școală fie ca parteneri în acest proiect, fie ca dascăli. Mă bucur că suntem o echipă care contribuie la formarea elevilor într-o societate care nu le oferă chiar tot ceea ce ar merita.”  a spus profesor Camelia Istrate, inspector management instituțional.

Ca în fiecare an, concursul s-a desfășurat pe două secțiuni:

Secţiunea I (dedicată elevilor) cu  titlul ”100 de ani în 100 de trepte”  s-a desfășurat pe următoarele categorii: desene, colaje, fotografie digital, film de scurt metraj, flashmob,  prezentări în power-point ale activităţilor realizate de elevi în şcoală/comunitate. La această secțiune s-au înscris 279 de elevi, coordonați de 100 de profesori.

Secţiunea a II-a (dedicată cadrelor didactice și elevilor de liceu) cu titlul ,,Educația în 100 de trepte” a fost dedicată unor lucrări tip eseu. La această secțiune s-au înscris 104 profesori și 12 elevi.

Lucrările (desen, colaj, fotografie) participante la prima secţiune a concursului au fost vernisate în cadrul unei expoziţii.

De asemenea, devenită deja o tradiție, expoziția culinară a fost nelipsită și anul acesta. Deși în afara concursului, elevii Colegiului Economic “Ion Ghica”, prin îndemânarea și talentul de care au dat dovadă, ar câștiga orice competiție de gen.

Responsabilii proiectului sunt: prof. Camelia Istrate, inspector școlar, prof. dr. Doiniţa Zafiu, director Colegiul Economic “Ion Ghica”, prof. Narcisa Liliana Leiciu, director adjunct al Colegiului ”Ion Ghica”.

Coordonatori proiect: prof. Simona Gianina Muşat, prof. Steluţa Claudia Berechet, prof. Cătălin Fulger Istrate,  prof. psiholog Rita Drâmbei.

Distribuie postarea
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •