
Un Eurobarometru publicat ieri de Comisia Europeană ne indică următoarea situaţie în ceea ce priveşte nivelul de satisfacţie legat de transportului public din România: românii se declară nemulţumiţi de curăţenia din mijloacele de transport şi din staţii, dar sunt mulţumiţi de preţul biletelor. Sondajul a fost realizat, la cererea Comisiei Europene, de către TNS Political&Social, în perioada 9-11 septembrie.
Cât priveşte nivelul general de satisfacţie faţă de calitatea transportului urban, România se află pe locul 24, după ce 24% dintre respondenţi au spus că nivelul lor de mulţumire este scăzut, pentru 23% este mediu, pentru 25% – bun şi pentru 28% – ridicat.
Locuitorii din Luxemburg, Finlanda şi Marea Britanie sunt cei mai mulţumiţi de calitatea transportului urban, iar pe cei mai nemulţumiţi îi găsim în ţări precum Bulgaria, Italia şi Malta, potrivit Eurobarometrului.
24% sunt mulţumiţi de informaţiile privind orarul mijloacelor ubane de transport în comun, 45% sunt destul de mulţumiţi şi doar 5% au spus că sunt foarte nemulţumiţi, iar 15% destul de nemulţumiţi, cifre care plasează România pe locul 20. În schimb, România se plasează pe locul 14 atunci când vine vorba de satisfacţia românilor faţă de facilităţile oferite pentru cumpărarea biletelor de transport. Astfel, 32% s-au declarat foarte mulţumiţi de acest aspect, 43% destul de mulţumiţi, în timp ce 9% sunt destul de nemulţumiţi şi 3% foarte nemulţumiţi.
La capitolul confortului din staţii (adăpost, scaune), România se clasează pe penultimul loc, înaintea Italiei şi Maltei, cu 13% dintre respondenţi foarte nemulţumiţi de condiţii şi 28% destul de nemulţumiţi. Tot pe aceeaşi poziţie se clasează România şi în ceea ce priveşte curăţenia din staţii, cu 14% dintre cei chestionaţi declarându-se foarte nemulţumiţi şi 26% destul de nemulţumiţi. În ceea ce priveşte, curăţenia din mijloacele de transport, 19% s-au arătat foarte mulţumiţi, 41% – destul de mulţumiţi, 23% – destul de nemulţumiţi şi 9% – foarte nemulţumiţi (locul 25).
20% dintre românii din zona urbană sunt foarte mulţumiţi de punctualitatea mijloacelor de transport, iar 43% sunt destul de mulţumiţi (locul 23).
În privinţa gradului de mulţumire privind punerea la dispoziţie a tichetelor de călătorie zilnice valabile pe toate mijloacele de transport şi a informaţiilor furnizate de către angajaţii regiilor şi firmelor de transport, românii se află pe locul 7.
Românii s-au declarat mulţumiţi şi de preţul biletelor (locul 5), 13% declarându-se foarte mulţumiţi, 37% destul de mulţumiţi, faţă de 26% – destul de nemulţumiţi şi 11% – foarte mulţumiţi.
Chestionaţi în privinţa siguranţei din mijloacele de transport, 17% dintre repondenţii din România au spus că sunt foarte mulţumiţi, 42% sunt destul de mulţumiţi, 23% – destul de nemulţumiţi şi 8% – foarte nemulţumiţi (locul 24).