Lucrările de reînnoire a tronsonului feroviar Buzău – Făurei se desfăşoară conform planului şi vor fi încheiate până la final de an, viteza trenurilor urmând să crească de la 30 de km/h, cât este în prezent, la 120 de km/h, a spus Cătălin Drulă astăzi în cadrul vizitei pe care a făcut-o la Brăila.
După vizita la Podul de la Brăila, în drum spre Bucureşti, ministrul transporturilor s-a oprit şi la şantierul feroviar dintre Buzău şi Făurei pentru a se asigura că lucrările de ridicare a restricţiilor de viteză pe linia de cale ferată se desfăşoară conform planului.
Drulă a spus că se lucrează bine, iar planul CFR SA, pe care îl susţine pe deplin, este de a continua acest proiect şi după Făurei, încă 60 de km până la Brăila.
El a precizat că lucrările au început în iulie şi se vor încheia până la sfârșitul anului. Lucrările se desfăşoară pe cele două loturi ale tronsonului, Buzău – Cilibia şi Cilibia – Făurei. Potrivit ministrului, se demontează infrastructura veche şi se înlocuieşte, traversele de beton şi aparatele de cale noi fiind produse la două fabrici din apropiere, de lângă Buzău.
De asemenea, se repară şi se montează dalele de beton pentru 12 treceri la nivel cu calea ferată şi pentru terasamentele a două poduri de pe traseu.
Lucrările de reînnoire a tronsonului feroviar Buzău – Făurei (firul II) au demarat pe 13 august, potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, şi vizează 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I) şi Cilibia – Făurei (lotul II).
Lucrările sunt incluse în programul de investiţii al CFR SA, cu finanţare din bugetul de stat, şi au drept scop creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră.
Șantierele de lucrări sunt deschise la această oră pe ambele loturi: Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km, şi Cilibia – Făurei (lotul II), în lungime de 19 km. Concomitent cu operaţiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acţionează în acelaşi timp pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton şi a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduse, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.
Cele două contracte de lucrări au fost semnate pe 14 iulie 2021, iar în data de 21 iulie 2021 a fost emis Ordinul de Începere.
Valoarea totală a lucrărilor este de 41,7 milioane de lei, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri de la bugetul de stat.
În prezent, durata călătoriei unui tren Interregio, între Buzău şi Făurei (firul I), este de 41 – 45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, garniturile vor circula cu viteza maximă de 120 km/h şi vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.