
Dacia ocupă a treia poziţie în clasamentul celor mai tranzacționate mașini second-hand din România, după Volkswagen și Opel, potrivit Autovit.ro. Motivul pentru care Dacia nu deţine prima poziţie în top este taxa prin timbrul de mediu, afirmă Mihai Cune, business manager la Autovit.ro.
Mihai Cune, citat de Agerpres:
Pentru un Logan din 2006, spre exemplu, la un preț de 3.000 de euro, timbrul de mediu ajunge la peste 1.000 de euro și suma este descurajantă. În ceea ce privește vechile Dacii, acestea merg doar la Rabla (programul de casare — n.r.) sau sunt lăsate moștenire nepoților.
În prima jumătate a acestui an, la capitolul reînmatriculări (tranzacții cu mașini second-hand din România, cele care nu provin din importuri, Dacia deține o cotă de 11% din totalul tranzacțiilor, după Volkswagen — 19% și Opel — 12%, fiind urmată în clasament de Ford — 8% și BMW — 6%.
La tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern, „lovitura de grație” a fost dată în martie 2013 de apariția timbrului de mediu, care a determinat foarte mulți proprietari să renunțe la vânzarea mașinii, ceea ce a condus la o scădere de 150.000 de tranzacții, informează sursa citată, adăugând că, pe primul semestru din 2014, numărul reînmatriculărilor a crescut însă cu aproximativ 10% (circa 7.000 de unități), la 104.581 unități, după scăderea de 40% din 2013.
În prima jumătate a anului 2014, în România au loc lunar 16.000-18.000 de tranzacții de tipul reînmatriculărilor (tranzacții cu mașini second-hand existente în țară, nu aduse din import).
La mașinile noi înmatriculate în România în perioada de referință, Dacia este liderul detașat al pieței, cu o cotă de peste 31%, mai precizează Autovit.ro.