
Centrul de Informare Europe Direct (CIED) Braila, gazduit de Asociatia „Centrul de Informare si Documentare pentru Integrare Europeana si Dezvoltare Durabila”, a deschis luna aceasta un Info Point in complexul comercial Promenada Mall Braila, locatie vizitata zilnic de un numar insemnat de cetateni de toate vârstele.
Info Point-ul din cadrul Promenada Mall Braila este marcat cu sigla Centrului si a structurii gazda, este dotat cu un LCD care ruleaza spoturi cu tematica europeana si cu un laptop pentru accesarea informatiilor pe teme europene, precum servicii de asistenta ale UE, drepturi, oportunitati de studiu si de finantare, atunci când personalul Centrului este prezent la stand.
In cadrul standului de prezentare, cetatenii pot adresa intrebari cu tematica europeana reprezentantilor Centrului si pot primi materiale informative gratuite furnizate de institutiile europene.
Potrivit organizatorilror, amplasarea Info Point-ului Europe Direct in cadrul Promenada Mall Braila va contribui la facilitarea accesului la informatii europene pentru comunitatea locala, dar si pentru cetatenii din alte judete care viziteaza complexul comercial.
Centrul de Contact Europe Direct:
– ofera un raspuns rapid la intrebari cu caracter general legate de Uniunea Europeana;
– indruma cetatenii catre cele mai bune surse de informatii/consiliere si date de contact (la nivel european, national sau local);
– ofera informatii despre drepturile si oportunitatile dumneavoastra in calitate de cetatean al Uniunii Europene, precum si despre exercitarea acestora (cum sa obtineti un permis de sedere sau recunoasterea calificarilor profesionale in alt stat membru, cum sa depuneti reclamatii cu privire la produse nesigure etc.);
– ofera informatii de specialitate;
– expediaza gratuit anumite publicatii UE.
Puteti apela Centrul de Contact Europe Direct, sunand gratuit la numarul de telefon 00800 6 7 8 9 10 11 sau transmitand un e-mail prin completarea formularului de contact, din orice tara si in orice limba oficiala a Uniunii Europene.
Daca aveti nevoie de ajutor pentru a gasi o anumita informatie pe site-ul Uniunii Europene, Europe Direct va pune la dispozitie un serviciu de asistenta online (chat), unde veti putea intra in legatura ca un operator Europe Direct care va va ajuta sa gasiti informatiile cautate.
Centrele de Informare Europe Direct:
– furnizeaza informatii, consiliere, asistenta si raspunsuri la intrebari despre Uniunea Europeana, in special cu privire la drepturile cetatenilor europeni, prioritatile, legislatia, politicile, programele si oportunitatile de finantare ale Uniunii Europene;
– promoveaza o cetatenie participativa prin intermediul diferitelor instrumente de comunicare si prin interactiunea cu partile interesate, multiplicatori si presa la nivel local si regional;
– au un rol proactiv in stimularea dezbaterilor si dialogului cu cetatenii si comunica institutiilor Uniunii Europene reactiile acestora sub forma de intrebari, opinii, sugestii.