
În această săptămână, poliţiştii brăileni au demarat activităţile preventive în cadrul celui de-al şaselea Proiect „Zilele Siguranţei”, în zona Ianca-Plopu-Oprişeneşti.
Proiectul educaţional „Zilele Siguranţei”, iniţiat şi sprijinit de OMV PETROM S.A, se derulează în perioada mai-iunie 2016, în parteneriat cu Liceul Tehnologic „Nicolae Oncescu” şi Liceul Teoretic „Constantin Angelescu”, din oraşul Ianca, Şcoala Gimnazială Plopu, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila, Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Brăila, Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Galaţi şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila.
Primele activităţi prevăzute în proiect s-au desfăşurat sub denumirea „Inamicul din spatele tastaturii” şi s-au adresat elevilor de nivel gimnazial şi liceal. Acesta a avut drept scop promovarea utilizării într-un mod sigur și responsabil a Internetului, prin conştientizarea de către elevi a pericolelor navigării şi socializării online.
Astfel, poliţiştii de la compartimentul Analiza şi Prevenirea Criminalităţii au popularizat platforma www.oradenet.ro, lansată la data de 19.04.2016, de Organizaţia “Salvaţi Copiii” România, prezentându-le elevilor şi cadrelor didactice tipurile de informaţii pe care le pot obţine consultând această platformă, precum şi conţinuturile ilegale sau dăunătoare pentru copii, care pot fi raportate.
Nu în ultimul rând, poliţiştii au discutat cu cei prezenţi la întâlnire despre datele care pot fi difuzate prin intermediul Internetului, fără a risca prejudicii de imagine sau patrimoniale ori afectarea integrităţii fizice sau psihice.
În urma acestor activităţi, elevii, împărţiţi pe grupe, vor avea de realizat, până la data de 14.06.2016, lucrări de tipul: ghid/ broşură/ panou/ pliant/ afiş/ prezentare PowerPoint/ spot video, care vor fi jurizate, iar cele mai bune vor fi premiate.
Elevii au fost informaţi despre faptul că lucrările vor fi evaluate de un juriu format din câte un reprezentant al instituţiilor partenere, fiecărei lucrări fiindu-i acordată o notă de la 1 la 10 puncte, avându-se în vedere următoarele criterii: claritatea mesajului, originalitatea şi aspectul estetic.
La final, elevii participanţi la implementarea proiectului au fost sfătuiţi să lucreze în echipă, să îşi folosească din plin creativitatea şi experienţele personale legate de utilizarea Internetului, pentru realizarea unor lucrări cât mai originale, care să impresioneze prin mesajul transmis şi să poată fi folosite, ulterior, pentru informarea altor tineri.