
*Pentru prima oara in ultimii 10 ani, societatea de transport public local, SC Braicar SA, a incheiat anul 2012 avand profit*
Principala activitate a societatii a fost si este transportul public local de persoane ca serviciu regulat. Parcurile de transport aflate in exploatare au fost din categoria autobuzelor BMC, IKARUS, STEYR, MAN, UDM 112, Renault, cu mentiunea ca autobuzele BMC a fost utilizat pentru transportul regulat in oras. Desi pana la sfarsitul anului trecut parcul auto trebuia sa se mareasca cu inca 10 autobuze BMC, datorita inactivitatii firmei din Izmir, Turcia, abia in preajma Craciunului au sosit primele doua, celelalte 8 nefiind inca gata nici pana in prezent, desi la renegocierile din decembrie, trebuiau sa fie livrate pana pe 31 ianuarie.
La orele de varf, 7.00 – 8.00 si 12.00 – 18.00, pe traseele din oras sunt suplimentate capacitatile de transport cu autobuze in oras si cu autobuzele marca Steyr, pe GPL. Din luna iulie 2012 s-a reluat si transportul cu tramvaiele pe traseul 21 si 23, urmand ca pana la sfarsitul anului 2013 sa se reia circulatia traseului 22, pe B-dul Dorobantilor. Pe traseul 21 de tramvaie se circula deocamdata doar cu 5 tramvaie, care asigura necesarul de pransport pe ruta Depou Radu Negru – Pod Brailita. Daca lucrarile de la podul de la Brailita vor decurge in regim normal, se spera ca pana la sfarsitul lunii mai sa se reia circulatia tramvaielor pana in Vidin, pentru a indeparta si disconfortul creat calatorilor care sunt nevoiti sa schimbe tramvaiul cu autobuzul 2 sau 3 de la statia Plantelor.
La inventarul de sfarsit de an, comisia de inventariere a trimis spre aprobarea Consiliului de Administratie casarea unor mijloace fixe, care au fost deja amortizate la sfarsitul lunii ianuarie 2013. astfel vor fi casate 14 autobuze, dintre care 5 ROCAR, 2 BMC si 7 IKARUS, un autoturism Dacia din 1992, dar si doua validatoare de autotaxare care inca nu s-au amortizat, suma de 955,92 lei ce a ramas neamortizata de la acestea urmand a fi trecuta pe costurile SC Braicar SA, conform prevederilor legale. Printre mijloacele fixe supuse casarii se mai regasesc si doua tramvaie Tatra, puse in functiune de Braicar la inceputul anului 1999 si 3 tramvaie MAN, puse in functiune de Braicar in vara anului 1997.
De asemenea, sunt in operatiuni de pregatire actiunile contractate de SC Braicar SA privitoare la lucrarile de investitii din municipiu si se fac analize de amplasare a activitatilor auto in gestiunea noilor sectii mixte care se vor crea, una la Depoul Radu Negru si una la Depoul Vidin. Avand in vedere noua organizare si faptul ca anul 2012 a fost unul pe profit, datele oficiale urmand a fi definitive in zilele urmatoare, la renegocierea contractelor colective de munca, cele in vigoare expirand in aprilie 2012, se va lua in calcul si o marire salariala, cu rata inflatiei, dar nu este exclusa nici o diminuare de personal, ca din trei sectii vor ramane doar doua.
De asemenea conducerea SC Braicar SA a demarat procedurile de punere in aplicare a Ordonantei de urgenta nr. 109 din 30 noiembrie 2011, care modifica modul de constituire al Consiliilor de Administratie pentru intreprinderile publice – regii autonome si societati comerciale la care statul detine participatii integrale sau majoritare. Conform prevederilor acestei ordonante Consiliile de Administratie vor fi formate din 5-7 membri: un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice, licentiat in stiinte economice si cu experienta in domeniul economic, contabilitate, de audit sau financiar de cel putin 5 ani de la data obtinerii diplomei de studii superioare; un reprezentant al autoritatii tutelare, cu experienta de cel putin 5 ani in domeniul de activitate al regiei autonome si/sau in activitatea de administrare de societati comerciale ori regii autonome si 3-5 persoane cu experienta in administrarea/ managementul unor regii autonome sau societati comerciale profitabile din domeniul de activitate al regiei autonome, inclusiv societati comerciale din sectorul privat. Aceste persoane nu pot fi selectate din randul functionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autoritatii publice tutelare sau al altor institutii publice.