
Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe 2016 a fost aprobat, duminică, cu amendamente, de către membrii comisiilor reunite de specialitate din Senat și Camera Deputaților. Bugetul MT a trecut de comisii cu 25 de voturi pentru, un vot împotrivă și două abțineri.
Președintele Comisiei pentru buget-finanțe din Camera Deputaților, Viorel Ștefan, a precizat că, dintre cele peste 70 de amendamente admise vineri în bloc de către membrii comisiilor reunite de specialitate, trei vizează obiective care au finanțare în interiorul bugetului, în timp ce în cazul a 14 dintre ele s-a creat spațiul necesar finanțării lor prin admiterea a două amendamente tehnice.
Primele trei amendamente se referă la finanțarea următoarelor obiective: Varianta Ocolitoare Bârlad, modernizarea DN 52 și Varianta Ocolitoare Satu Mare.
Potrivit ministrului Transporturilor, celelalte obiective ce vor fi finanțate vizează Autostrada Montana Tg. Mureș — Tg. Neamț — Iași — Ungheni, cu secțiunea Tg. Neamț — Iași-Ungheni, drumul expres Ploiești — Buzău, secțiunea Buzău-Focșani, secțiunea Focșani — Bacău, secțiunea Bacău — Pașcani, Drumul Expres Buzău — Brăila — Galați, cu secțiunea Brăila — Galați, inclusiv Variantele Ocolitoare Brăila și Galați, A12 Pitești — Craiova și Autostrada A3 Suplacu de Barcău — Nădășelu.
Amendamentul privind alocarea sumei de 50 milioane de euro pentru drumul expres Brăila – Galați, dar și amendamentul pentru alocarea sumei de 100 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al proiectului ”Sistemul urban Brăila-Galați”, au fost propuse de deputatul brăilean Dorin Petrea.
Pe lista studiilor de fezabilitate introduse în bigetul pe 2016 al Ministerului Transporturilor se află și cel referitor la Drumul Expres ”DX7 Buzău-Brăila-Galați” pentru secțiunea Brăila-Galați, inclusiv varianta ocolitoare Brăila și Galați, pentru o lungime totală de 17 km. Valoarea estimată pentru acest studiu de fezabilitate este de 8,9 mii de lei.