
În conformitate cu prevederile Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă in domeniul fiscal, transpusă in Codul de Procedura Fiscală, Titlul VII^1, respectiv art.109^12, România, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală, are obligația să transmită statelor membre informații pentru anumite categorii de venituri, respectiv: venituri din muncă, remunerații plătite administratorilor și altor persoane asimilate acestora și produse de asigurări de viață.
În vederea îndeplinirii obiectivului de mai sus, autorităţile administraţiei publice locale trebuie să colecteze informații de la persoanele rezidente într-un stat membru al Uniunii Europene care obţin venituri de natură salarială sau asimilate acestora, precum și daca au contractat asigurări de viață pe teritoriul României, informaţii stabilite la nivelul Comisiei Europene.
Totodată, potrivit art. 531 alin. (4) din OG 92/2003 republicata, plătitorii veniturilor/remunerațiilor, dar și asigurătorii, au obligația transmiterii către Agenția Națională de Administrare Fiscală, declarațiile informative ce vor conține date cu privire la tipurile de venituri menționate anterior.
În consecință, se propune reglementarea prin ordin al Președintelui ANAF a modelului și conţinutului declaraţiilor. Proiectele de acte normative, iniţiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituţiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Info ANAF/ Transparenţa decizională.