
Curtea de Conturi Braila a efectuat ac?iunii de audit si control la Consiliul Judetean Braila in perioada : 13.05.2013-05.07.2013.
Veniturile CJ Braila in anul respectiv au fost de 130.577.000 lei iar cheltuielile au fost de 121.503.000 lei, din care numai chetuielile de personal (salarii, prime,sporuri,s.c.l.) 121.503.000 lei.
Modul in care presedintele CJ si consilierii judeteni au administrat averea judetului Braila in 2012 a produs prejudicii de 583.000 lei ai si abateri financiare de 8.513.000 lei.
Descoperirile mai spectaculoase facute in actele contabile ale CJ se refera in principal la : circa 500 de apartamente vândute cu valoare calculata incorect, apar diferen?e intre suma din contabilitate ?i cea din procesele verbale de recep?ie pentru stabilirea corect? a pre?urilor locuin?elor care au fost vândute si efectuarea de pl??i de natur? salarial?, în anul 2012 reprezentând spor de dispozitiv ?i „majorare a salariului de baz? cu pân? la 75%”, care exced prevederilor legale.
Sinteza Raportului Curtii de conturi, nereguli descoperite:
Bunuri apar?inând domeniului public al unit??ii administrativ teritoriale jude?ul Br?ila date în administrare altor unit??i administrativ-teritoriale neînregistrate în eviden?a contabil?. 5.838.000 lei
Înregistrarea eronat?, în contabilitate, a studiilor ?i proiectelor aferente lucr?rilor de investi?ii realizate, ca active necorporale ?i nu prin ad?ugarea la valoarea investi?iilor la care se refer?. 628.000 lei
Înregistrarea pe cheltuieli la momentul aprovizion?rii, la nivelul Centrului ?colar de Educa?ie Inclusiv? Br?ila, a unor bunuri neconsumate 50.000 lei
Neînregistrarea, la nivelul Camerei Agricole a jude?ului Br?ila, a opera?iunilor economico-financiare în momentul efectu?rii lor în documente justificative (note de intrare-recep?ie, bonuri de consum). 13.000 lei
Func?ionarea necorespunz?toare a sistemelor de control intern ca urmare a lipsei de monitorizare a riscurilor ce pot s? afecteze desf??urarea în bune condi?ii a activit??ii institu?iei.
Diferen?e între suma prev?zut? în contractele de vânzare a locuin?elor în baza OG 19/1994 ?i suma înregistrat? în contabilitate ?i neorganizarea eviden?ei contabile a ratelor ?i dobanzilor 1.675 .000 lei
Încasarea necuvenit? a unor venituri din vânzarea locuin?elor în baza OG 19/1994 prin aplicarea procentului de dobând? ?i la TVA datorat bugetului de stat. 153.000 lei
Nestabilirea, neurm?rirea ?i neîncasarea redeven?ei datorate de concesionar conform clauzelor contractuale ?i neverificarea modului de îndeplinire a obliga?iei acestuia de a realiza investi?ii 1.496.000 lei
Plata nelegal? de drepturi salariale care exced Legii nr.284/2010 reprezentând spor dispozitiv 25% ?i majorarea nelegal? cu 75% a salariului de baz? al personalului nominalizat în leg?tur? cu derularea de proiecte finan?ate din fonduri interna?ionale 559.000 lei
Efectuarea de pl??i în numerar sau prin banc?, cu titlul de avans sau alte drepturi salariale, f?r? documente justificative. 22.000 lei
Efectuarea, la nivelul Centrului ?colar de Educa?ie Inclusiv? Br?ila de pl??i nelegale de accize aferente gazelor utilizate. 2.000 lei
Plat? cotiza?ie c?tre Asocia?ia „Centrul de Informare si Documentare pentru Integrare European? ?i Dezvoltare Durabil? Br?ila” (Asocia?ia C.I.D.I.E.D.D. Br?ila), numai pe baza Hot?rârii Consiliului Jude?ean f?r? s? existe contract de asociere, din care s? se stabileasc? nivelul cotiza?iei. 300.000 lei
Acceptarea la plat? la contractul de servicii de publicitate a unor cote ?i contribu?ii neprev?zute de lege.
Bunuri din domeniul public neevaluate sau nereevaluate ?i neînregistrarea în eviden?a contabil? a unor bunuri din domeniul public
Stabilirea incorect? a redeven?ei datorate de c?tre SC Compania de Utilit??i Publice Dun?rea Br?ila SA ?i neîncasarea ei.
Încasarea doar a unei sume fixe (minime) reprezentând redeven?? ?i necalcularea acesteia pe baza situa?iilor financiare
M?surile dispuse ?i recomand?rile formulate de camera de conturi
a) Verificarea ?i analizarea înregistr?rilor privind activele fixe necorporale reprezentând „cheltuieli de proiectare, pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate ?i a altor studii aferente obiectivelor de investi?ii” din contul 208 ”Imobiliz?ri necorporale” ?i înregistrarea în valoarea activelor c?rora le sunt aferente.
b) Stabilirea corect?, urm?rirea ?i încasarea la bugetul UATJ Br?ila, a redeven?ei datorate de c?tre SC Compania de Utilit??i Publice Dun?rea Br?ila SA la nivelul amortiz?rii mijloacelor fixe de natura domeniului public delegate, a?a cum este prev?zut la art.39, alin.(2) din contractul de delegare, de la data intr?rii in vigoare a contractului si pân? in prezent.
c) Luarea tuturor m?surilor legale de recalculare ?i încasare, cu respectarea strict? a prevederilor contractuale, a redeven?ei datorate de concesionar ?i urm?rirea realiz?rii de c?tre concesionar a investi?iilor prev?zute în contractul de concesiune.
d) Verificarea modului de stabilire a pre?ului locuin?ei din contractul de vânzare cump?rare nr. 515/11.04.2012, precum ?i a celorlalte apartamente vândute pe perioada termenului legal de prescrip?ie, respectiv dac? valoarea apartamentelor vândute a fost calculat? corect pe baza valorii totale de realizare a construc?iilor conform datelor din contabilitate ?i clarificarea diferen?elor dintre suma din contabilitate ?i cea din procesele verbale de recep?ie pentru stabilirea corect? a pre?urilor locuin?elor care au fost vândute. Totodat? se va proceda la recalcularea pentru toate contractele de vânzare-cump?rare a locuin?elor aflate în derulare la data de 31.12.2012 (peste 480 de contracte) a dobânzii datorate, respectiv calcularea dobânzii la valoarea apartamentelor vândute f?r? TVA ?i regularizarea cu partenerii de contracte a eventualelor sume încasate necuvenit.
e) Evaluarea ?i reevaluarea bunurilor din domeniul public, de?inute de UATJ Br?ila ?i înregistrarea în eviden?a contabil?.
f) Înregistrarea în eviden?a contabil? a tuturor bunurilor care fac parte din domeniul public al entit??ii.
g) Ini?ierea m?surilor pentru întocmirea de c?tre Asocia?ia „C.I.D.I.E.D.D. Br?ila” a contractului de asociere prin care s? se stabileasc? nivelul cotiza?iei datorate asocia?iei de c?tre fiecare membru al asocia?iei în func?ie de criteriile pe care de comun acord membrii asocia?iei le stabilesc, document prev?zut de altfel ?i în HCJ Br?ila nr. 118/2004 prin care s-a aprobat aceast? asociere. Acest document va clarifica pe criterii unanim acceptate de c?tre membrii care este nivelul cotiza?iei fiec?ruia ?i eventualele alte surse de finan?are conform prevederilor legale.
h) Actualizarea procedurilor interne de lucru astfel încât acestea s? corespund? atât cerin?elor legale cât ?i specificului activit??ii entit??ii.
i) Urm?rirea, de c?tre ordonatorul principal de credite al UATJ Br?ila, ca la nivelul Camerei Agricole a Jude?ului Br?ila, s? se dispun? m?surile necesare pentru recep?ionarea materialelor consumabile achizi?ionate în gestiunile institu?iei, înregistrarea acestora în conturile corespunz?toare de materiale, trecerea acestora pe cheltuieli pe m?sur? ce sunt consumate ?i efectuarea înregistr?rilor în contabilitate cu respectarea instruc?iunile de utilizare a conturilor
j) Efectuarea, de c?tre ordonatorul principal de credite al UATJ Br?ila, a demersurilor necesare c?tre Ministerul S?n?t??ii în vederea întocmirii protocolului de transfer, potrivit prevederilor HG nr. 1.055 din 23 septembrie 2009, a terenului, domeniu public în suprafa?? de 7,65 ha.
k) Urm?rirea, de c?tre ordonatorul principal de credite al UATJ Br?ila, ca la nivelul Centrului ?colar de Educa?ie Inclusiv? Br?ila s? se stabileasc? întinderea prejudiciului ?i s? se dispun? m?suri de recuperare a lui, ca urmare a sumei pl?tite nelegal reprezentând accize aferente gazelor utilizate.
l) Stabilirea de c?tre ordonatorul principal de credite al UATJ Br?ila a întinderii prejudiciului ?i dispunerea m?surilor de recuperare a acestuia ca urmare a efectu?rii de pl??i de natur? salarial?, în anul 2012 reprezentând spor de dispozitiv ?i „majorare a salariului de baz? cu pân? la 75%”, care exced prevederilor legale