
Patru unităţi de învăţământ din municipiu sunt verificate de inspectorii de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila. Este vorba despre Grădiniţa nr. 37, Şcolile „Ecaterina Teodoroiu” şi „Dimitrie Cantemir”, precum şi Colegiul Naţional „Nicolae Bălcescu”. Dacă pentru început s-au desfăşurat pre-inspecţiile, acum unităţile şcolare sunt controlate un pic mai aspru de inspectorii şcolari.
Un număr de patru unităţi de învăţământ din municipiul Brăila au fost selectate pentru desfăşurarea pre-inspecţiilor, inspecţiilor şi post-inspecţiilor, efectuate de către inspectorii de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila. Acestea sunt: Grădiniţa nr. 37, Şcolile „Ecaterina Teodoroiu” şi „Dimitrie Cantemir”, precum şi Colegiul Naţional „Nicolae Bălcescu”. Potrivit inspectorului şcolar general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Brăila, Cătălin Stănică, la finele lunii trecute au avut loc pre-inspecţiile, iar săptămâna trecută s-au desfăşurat inspecţiile propriu-zise. Cătălin Stănică a precizat că selecţia s-a făcut în baza mai multor criterii, printre care rezultatele slabe obţinute la simulări şi că, în ultimii 4 ani, în unele şcoli nu au avut loc inspecţii.
Cătălin Stănică, inspectorul şcolar general, pentru www.probr.ro:
O activitate complexă a Inspectoratului Şcolar Judeţean Brăila este aceea de coordonare a inspecţiilor şcolare generale. În acest semestru, 4 unităţi de învăţământ sunt supuse inspecţiilor: Şcoala „Dimitrie Cantemir”, Şcoala „Ecaterina Teodoroiu”, Grădiniţa nr. 37 şi Colegiul Naţional „Nicolae Bălcescu”. Sunt 3 etape de desfăşurare a acestor inspecţii. Prima a fost la începutul lunii, cea de preinspecţie, a este inspecţia şcolară propriu-zisă, când se intră la clase, se fac întâlniri cu părinţii, se completează chestionare, se primesc propuneri din partea părinţilor cu privire la îmbunătăţirea procesului didactiv, dar şi alte sugestii. Decizia privind nominalizarea acestor 4 instituţii de învăţământ s-a făcut nu numai în baza rezultatelor slabe obţinute la simulări. Este o metodologie care prevede că, după un anumit ciclu în care nu au fost desfăşurate inspecţii şcolare, respectiva şcoală va fi inspectată pentru a simţi pulsul părinţilor şi elevilor. Următoarea etapă este cea de post-inspecţie, în care se transmit calificativele fiecărei unităţi şcolare în parte, sugestiile şi recomnadările făcute pentru fiecare disciplină, dar şi pentru activitatea cu părinţii şi elevii.
Prin aceste inspecţii se doreşte evaluarea actului educaţional la toate disciplinele, dar şi aplicarea de chestionare elevilor şi părinţilor, întrebările făcând referire la modul de desfăşurare a orelor, condiţiile în care se derulează pregătirea suplimentară, relaţia dintre elevi şi diriginţii.