Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Brăila aduce în atenţia contribuabililor, faptul că, noul model, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a “Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiei sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” – formular 112 – sunt reglementate prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice, preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări Sociale de Sănătate şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu consultarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi cu avizul Ministerului Finanţelor, al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi al Ministerului Sănătăţii, respectiv, nr. 1667/ 2194/ 772/ 4079/16.09.2022.
Principala modificare adusă de acest Ordin comun formularului 112 se referă la stabilirea contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice salariate cu contract individual de muncă cu normă întreagă sau timp parţial.
Astfel, contribuţiile sociale (CAS şi CASS) datorate de către persoanele fizice care obţin venituri din salarii sau asimilate salariilor, în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă sau cu timp parţial, se calculează la nivelul venitului realizat, dar nu mai puţin de nivelul salariului de bază minim brut pe ţară ( începând cu data de 01.01.2022, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată este de 2550 lei pe lună, conform prevederilor H.G. nr. 1071/2021).
Prevederile Ordinului comun menţionat anterior se aplică începând cu declararea veniturile aferente lunii august 2022.