
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat urmatorul proiect de act normativ: Proiect de ordin pentru modificarea OPANAF nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, au fost aduse modificari art. 1472 alin. (1), lit. b) din Codul fiscal.
Potrivit acestor modificari, persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, pot solicita rambursarea taxei aferente importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii efectuate in Romania, daca, in conformitate cu legile tarii unde este stabilita, o persoana impozabila stabilita in Romania ar avea acelasi drept de rambursare in ceea ce priveste TVA sau alte impozite/taxe similare aplicate in tara respectiva.
Prin aceasta modificare s-a eliminat obligativitatea justificarii achitarii taxei aferente importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii efectuate in Romania. Mentionam ca procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii este aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010.
Avand in vedere modificarile legislative aduse art. 1472 alin. (1), lit. b) din Codul fiscal este necesara modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii.
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mentiunea “Conf. Legii nr. 52/2003”, la urmatoarele adrese:
– Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str. Apolodor nr. 17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
– Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
– Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul Informatii / Comunicate si informatii de presa aflat pe site-ul institutiei.