
Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Brăila a desfăşurat, pe parcursul anului şcolar 2013 – 2014, ediţia a XI-a a proiectului naţional „Mesajul meu antidrog”. Ediţia acestui an a concursului s-a desfăşurat sub motto-ul „Colorează-ţi viaţa altfel … fără droguri!”.
Scopul proiectului Mesajul meu antidrog este menţinerea la un nivel scăzut a consumului de droguri şi reducerea cazurilor de noi consumatori în rândul populaţiei din învăţământul preuniversitar (gimnazial şi liceal) şi universitar. Grupul ţintă vizat de acesta este constituit, la nivel naţional, din aproximativ 150.000 de tineri din învăţământul preuniversitar (gimnaziu şi liceu) şi universitar din judeţele ţării şi municipiul Bucureşti. Secţiunile concursului sunt următoarele: pagină web, film scurt metraj, fotografie digitală, spot, eseu literar, arte vizuale, sport.
La ediţia din acest an au fost realizate lucrări la toate secţiunile concursului prin participarea a 60 de elevi din 14 unităţi de învăţământ (10 liceale şi 4 gimnaziale): Colegiul Naţional “Gh. M Murgoci”, Colegiul Naţional „Nicolae Bălcescu”, Colegiul Naţional „Ana Aslan”, Colegiul Economic “Ion Ghica”, Colegiul Tehnic „Panait Istrati”, Liceul Tehnologic „C-tin Brâncoveanu”, Liceul Pedagogic „D. P. Perpessicius”, Liceul Tehnologic Însurăţei, Liceul de Arte „Hariclea Darclee”, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, Şcoala Gimnazială „Ion Băncilă”, Şcoala Specială Gimnazială Tichileşti, Şcoala Gimnazială „Aurel Vlaicu”, Şcoala Gimnazială Însurăţei.
Lucrările care au obţinut locul I la toate secţiunile au fost transmise la Bucureşti, la Agenţia Naţională Antidrog pentru a participa la etapa naţională care se va desfăşura în perioada 2 – 14 iunie 2014. La festivitatea de premiere a etapei judeţene vor fi recunoscute meritele tuturor participanţilor prin oferirea de premii şi certificate de participare.
Câştigătorii locurilor I în cadrul concursului naţional „Mesajul meu antidrog”, ediţia a XI-a 2013 – 2014 au fost: ARTE VIZUALE – gimnaziu: Papenov Claudia (Colegiul Naţional „Ana Aslan”), liceu: Bălan Daniela Livia (Colegiul Naţional „Ana Aslan”); ESEU – gimnaziu: Preda Georgiana (Şcoala Gimnazială Însurăţei), liceu: Oţelea Andreea-Oana (Liceul Pedagogic „D. P. Perpessicius”); FILM – gimnaziu: Ciucureanu Gabriel, Cărnaru Costin Alexandru, Ţecu Bianca, Ştefania şi Turcu Ştefan Cosmin (Şcoala Gimnazială „Ion Băncilă), liceu: Popa Florin Dumitru (Liceul Tehnologic Însurăţei); FOTOGRAFIE DIGITALĂ -gimnaziu: Stroe Alexandra şi Şerbănescu Dragoş Ştefănel (Şcoala „Aurel Vlaicu”), liceu: Ion Daniel (Colegiul Economic „Ion Ghica”); PAGINĂ WEB – liceu: Vizuroiu Anamaria-Cristina ( Liceul Tehnologic Însurăţei); SPOT – liceu: Nazîru Gabriel Cristian (Colegiul Economic „Ion Ghica”), gimnaziu: Bălan Andrei (Colegiul Naţional „Ana Aslan). Începând cu anul şcolar 2006 – 2007, Brăila a fost prezentă printre câştigătorii etapei naţionale cu locul II la secţiunea FILM (printr-un grup de elevi ai Colegiului Economic „Ion Ghica”), apoi în anul şcolar 2007 – 2008 locul III a revenit Brăilei la secţiunea SPOT (printr-o elevă a Şcolii „Ion Creangă”), în anul şcolar 2008 – 2009 la secţiunea FOTOGRAFIE DIGITALĂ o elevă a Şcolii „Mihai Viteazul” a obţinut din nou locul III, anul 2010 – 2011 a adus Brăilei 3 locuri fruntaşe la acest concurs: locul I la secţiunea „Proiect de petrecere a timpului liber – gimnaziu”, locul II la secţiunea „SLOGAN ANTIDROG” şi locul III la secţiunea „Proiect de petrecere a timpului liber – liceu”( prin 5 elevi: 2 din cadrul Şcolii cu clasele I-VIII Chiscani, 1 din cadrul Colegiului Economic „Ion Ghica” şi, respectiv 2 din cadrul Liceului Economic „Petre S. Aurelian”), iar în anul şcolar 2011 – 2012 eleva Papenov Claudia de la Colegiul Naţional „Ana Aslan” s-a clasat pe locul II la secţiunea „FOTOGRAFIE DIGITALĂ”. Ne exprimăm încrederea că toate aceste rezultate ale elevilor brăileni vor fi urmate, în perioada următoare, în ediţia a XI-a (anul şcolar 2012 – 2013) a concursului de noi reuşite care să justifice acest demers preventiv. Antrenarea populaţiei şcolare în proiecte/activităţi prin care aceasta să-şi exprime prin diverse forme opiniile şi atitudinile faţă de consumul de alcool, tutun şi droguri, conştientizând în acest fel şi consecinţele negative asociate, reprezintă o modalitate adecvată ce determină formarea de convingeri de viaţă sănătoasă în rândul populaţiei tinere.