În urmă cu câteva zile, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a fost la Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și a spus că după inaugurarea din 6 iulie, podul va fi închis o lună jumătate – două pe timp de noapte, pentru a putea fi ridicate macaralele de la pod. Un document al CNAIR îl contrazice pe șeful de la Transporturi pentru că nu vor fi „circa două luni” de oprire a circulației pe podul peste Dunăre pe timpul nopții, ci vor fi patru luni și jumătate. Circulația pe pod va fi gratuită, timp de 5 ani, de la data recepției lucrării, care va fi o dată cu finalizarea descărcării în Tulcea, către Jijila, prognozată pentru sfârșitul acestui an.
Potrivit unui document transmis de CNAIR către Asocierea Webuild SpA -IHI Infrastructure Systems Co. Ltd, pentru finalizarea lucrărilor auxiliare la podul suspendat, în perioada 17.07.2023 – 30.11.2023 se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri, inclusiv, în intervalul orar 21:00 – 6:00, exceptând zilele de sărbători legale. Astfel, în weekend, de sâmbătă, ora 06:00, până luni, ora 21:00, circulația rutieră va fi permisă pe pod fără întrerupere.
În perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan – Brăila.
Traficul rutier se va deschide astfel:
1.pe drumul principal (DN2S) – sectorul cuprins între sensul giratoriu cu DJ 221B și sensul giratoriu cu DN 22J
2.drumul de legătură (DN 22J) km 0+000 – km 4+365.
Conform documentului transmis de CNAIR „semnalizarea devierii temporare a traficului de pe DN 22 va fi însoțită, pe timpul nopții, de lămpi cu lumină galbenă intermitentă sau în cascadă, astfel încât să asigure deplasarea în siguranță a tuturor participanților la trafic; pe sectoarele de drum care se vor deschide circulației nu se vor realiza lucrări care să afecteze partea carosabilă, urmând ca acestea sa fie executate exclusiv pe timpul nopții, in intervalul orar in care circulația va fi închisă pe podul suspendat”.
În cazul în care la inspecția tehnică efectuată inainte de deschiderea traficului rutier se constată că semnalizarea rutieră temporară și definitivă mai trebuie completată, aceasta se face în mod necondiționat de către antreprenor. Semnalizarea rutieră temporară prevăzută pe zona deschisă traficului rutier se va corela cu semnalizarea definitivă, pentru a evita în acest fel inducerea în eroare a participanților la trafic. Realizarea, montarea și întreținerea semnalizării rutiere verticale și orizontale (definitivă și temporară) revin în sarcina antreprenorului.
Pe toată perioada aplicării măsurii de restricționare a circulației pe podul suspendat, semnalizarea rutieră temporară va fi menținută corespunzător de antreprenor, astfel încât participanții la trafic sa fie corect informați, evitând în acest fel producerea evenimentelor rutiere cu consecințe deosebit de grave.
Indicatoarele cu caracter temporar trebuie să fie executate cu folie reflectorizantă din aceeași clasă de retroreflexie cu semnalizarea curentă de pe respectivul sectorul de drum.
Antreprenorul are obligația ca la terminarea lucrărilor auxiliare aferente podului suspendat să demonteze semnalizarea rutieră temporară;
Semnalizarea rutieră temporară va fi realizată în conformitate cu Ordinul MI – MT nr. 1112- 41 l/2000 prin care au fost aprobate „Normele metodologice privind condițiile de închidere a circulației și de instituire a restricțiilor de circulație, în vederea executării de lucrări în zona drumului public și/sau pentru protejarea drumului”;
Semnalizarea rutieră temporară verticală nu va fi confecționată din materiale dure, iar mijloacele auxiliare de semnalizare a lucrărilor vor fi dotate cu lămpi cu lumină galbenă intermitentă, care vor functiona de la lăsarea întunericului sau în condiții de vizibilitate redusă.