
Zilele trecute, edilul urbei a cerut o inventariere a automobilelor din municipiu. Potrivit datelor obtinute, in acest moment Braila se poate lauda cu un numar de 44.000 masini inscrise pentru care se platesc impozite. Simionescu este de parere ca numarul acestora ajunge in realitate la 50.000 mii.
In cadrul ultimei conferinte de presa, Aurel Simionescu a spus ca a cerut subalternilor un inventar al tuturor masinilor din municipiu. Datele prezentate primarului arata ca in Braila se plateste impozit pentru 44.000 de masini, insa in acest proces de inventariere nu au fost cuprinse si masinile detinute de firmele de leasing.
“Am facut un inventar al tuturor masinilor care sunt inregistrate la noi in municipiu, iar numarul acestora este de 44.000. Estimarea mea este undeva la peste 50 mii, pentru ca nu trebuie uitate masinile achizitionate prin intermediul leasing-ului. Datele referitoare la aceasta modalitate de cumparare se regasesc in documentele bancilor de leasing, nicidecum la noi. De aceea spun ca sunt mai multe masini”, a declarat Aurel Simionescu, primarul Municipiului Braila.
Brailenii prefera sa foloseasca masinile personale in detrimentul mijloacelor de transport in comun
In jurul anilor 1980, in Braila existau undeva intre 6.000 – 8.000 de masini, cresterea numarului acestora putand fi o explicatie pentru disparitia spatiilor verzi si pentru drumurile pline de gropi. “In acest moment ne intrebam de ce se strica drumurile, de ce nu avem spatii verzi, iar la fiecare bloc exista cate un cetatean care vrea sa-si vada masina de la balcon. Cerintele s-au schimbat, dar si nevoia de servicii publice s-a schimbat. In sensul ca, foarte multi parinti isi duc copiii la scoala si ii iau de la scoala cu masina. Astfel, nevoia de serviciu public de transport a scazut. Un exemplu ar fi faptul ca nu mai exista platformele industriale, precum Promex si Progresul, pentru ca angajatii erau transportati conform unor grafice stabilite”,a mai adaugat primarul.
Scopul inventarului nu a fost numai acela de a afla numarul masinilor, primarul a vrut sa vada care este disponibilitatea brailenilor de a se adapta la anumite conditii de viata.
“S-a urmarit nu numai transportul in comun, ci si capacitatea oamenilor de a se muta dintr-un loc in altul, dintr-o casa in alta, dintr-un apartament mai mic in unul mai mare. Cu alte cuvinte, este vorba despre disponibilitatea nostra de a ne adapta la niste conditii de viata. Deocamdata, in orasele care nu se sufoca, cum este si cazul Brailei, oamenii vor folosi transportul propriu pentru ca le este mai comod. In schimb, in cazul marilor orase, cand transportul propriu inseamna timp mult pierdut, nervi, plus consum mare de combustibil, ponderea cetatenilor care folosesc transportul public este mai ridicata. In aceste conditii, se urmareste planificarea spatiala, pentru ca in anii 2020 – 2030 sa se poata observa in ce directie ne indreptam. Adica spre un oras mic din punct de vedere al populatiei pe o extensie mare in urban, fie spre unul centralizat, focalizat, intr-un anumit perimetru si care va avea alte nevoi ale serviciilor publice.”, a spus primarul Simionescu in incheiere.