
Media de admitere in licee a absolventilor scolilor generale se calculeaza in prezent prin adunarea mediei generale de absolvire a claselor V – VIII cu media generala obtinuta la Evaluarea Nationala sustinuta de absolventii clasei a VIII-a, impartita la doi. Din punctul de vedere al parintilor elevilor din scolile considerate a fi de prim rang, acest calcul reprezinta o grava eroare si duce la eliminarea competitiei reale intre elevi, deoarece rezultatul evaluarii nationale reprezinta nivelul real de pregatire al elevilor la momentul absolvirii clasei a opta.
Argumentul folosit de Ministerul Educatiei pentru luarea in calcul a mediei de absolvire a claselor V-VIII, respectiv acela de a elimina coruptia la nivelul directorilor de liceu, este unul fals si duce la eliminarea competitiei reale intre elevi, dar si intre unitatile scolare. [quote style=”1″] Ma refer la faptul ca elevii unor scoli din mediul rural si ai altora cu rezultate mai slabe din mediul urban ocupa locul elevilor mult mai bine pregatiti din scoli cu pretentii, dar cu medii mai mici ale elevilor. Mai mult, odata ajunsi la liceele bune, acesti elevi isi arata limitele si clacheaza, dar raul este deja facut, iar posibilitatile de corectare a situatiei practic nu exista. Mai mult, asa-numitele materii de „umplutura” au devenit peste noapte materii extrem de importante, iar fara meditatii elevii obtin medii mici sau chiar raman corigenti, a declarat Marioara Nistor, deputat PP-DD[/quote]
Discipline precum desenul si muzica, care ar trebui sa fie ore relaxante, pentru ca elevul sa deprinda apropierea de cultura si frumos, au devenit o adevarata teroare din cauza temelor pentru acasa si extemporalelor. Notele obtinute la aceste ore sunt folosite de catre unii profesori pentru a arata parintilor slaba pregatire a copiilor si necesitatea meditatiilor.
[quote style=”1″] Este evident insa ca astfel de pretentii pentru aceste materii secundare ar trebui sa existe doar in scolile de specialitate, de arta si muzica. De asemenea, in orele de religie copiii trebuie sa invete cat mai multe lucruri despre credinta si despre cum sa fie credinciosi, si nu sa fie notati si evaluati dupa cantitatea de informatii si cunostinte pe care le au despre acest subiect. Este esential in formarea unui copil sa cunoasca cat mai mult despre Dumnezeu, Creatorul si Proniatorul intregului univers. Religia pune la dispozitie exemple de moralitate, il invata pe copil despre jertfa de sine pentru ceilalti, il educa pe copil sa fie constiincios in orice imprejurare a vietii lui,
sa fie drept, si, in acelasi timp, cu multa compasiune fata de semenii lui. Asa ceva trebuie sa deprinda un elev la orele de religie, nu sa stea cu frica perpetua ca va fi certat de parinti pentru eventualele note mici. in numele numerosilor parinti care mi-au semnalat aceasta situatie, dar si a profesorilor din scolile bune, consider ca responsabilii invatamantului autohton trebuie sa ia masurile necesare pentru corectarea acestor erori. Ma refer la parerile potrivit carora actuala modalitate de calcul a mediei pentru admiterea in licee va conduce la scaderea standardelor de notare si a exigentelor pe care profesorii le au de la elevi”, a mai spus aceasta[/quote]