
În primul rând, Raportul primarului Simionescu, înregistrat sub nr. 11480/18.03.2014, aduce la cunoştinţa brăilenilor localizarea şi clima Brăilei.
Cităm din Raport:
Oraşul Braila este poziţionat la 46°16’17” latitudine nordică şi 27°58’33” longitudine estică.
Climatul este temperat-continental, cu o temperatură medie de 11,1° C, cu veri uscate şi ierni reci, flora şi fauna fiind specifice regiunii de câmpie.
La activitatea economică, sunt amintite cele mai reprezentative firme: BRAICONF S.A, BLAZER S.R.L, VARD BRAILA S.A , PROMEX S.A, MAREX S.A, CONCIVIA S.A, FRONTERA TRADING S.R.L, SOROLI COLA S.A, MISTRAL CONFEZIONI S.A.
La capitolul „Transporturi”, primarul Aurel Simionescu prezintă planurile şi intenţiile, nicidecum realizările:
Drumul Expres Brăila–Galaţi este gândit pentru a încuraja dezvoltarea spre nord a legăturii cu DN 2B spre Reni (punct de frontieră cu Ucraina), pe partea de vest a municipiului Galaţi şi a zonei industriale.
În stabilirea traseului optim al Drumului Expres Brăila-Galaţi a fost luată în calcul şi perspectiva dezvoltării zonei aflate între municipiile Brăila şi Galaţi şi drumurile naţionale 2B şi 22B.
Se vor moderniza și următoarele artere rutiere în municpiu, și anume: Calea Călărașilor, între B-dul. Dorobanților și Șos. de Centură, Șos. Buzăului, între Calea Călărașilor și Șos. de Centură, Șos. Râmnicu Sărat, între B-dul. Dorobanților și Șos. de Centură și Calea Galați, între Pod Brăilița și DJ 221B.
Totodată se preconizează construirea unor drumuri expres în scopul creşterii mobilităţii persoanelor şi a mărfurilor şi dezvoltării infrastructurii de transport regionale şi locale, pe relaţiile: Târgu Secuiesc – Focşani – Brăila – Galaţi, care va traversa munţii Vrancei de la est la vest, respectiv Galaţi – Brăila – Slobozia – Drajna, prin care se va asigura legătura cu Autostrada Soarelui.
Şi totuşi, primarul Simionescu trece în Raportul de Activitate o realizare în domeniu, numai că „realizată” de altcineva:
Municipiul Brăila se constituie ca un punct feroviar important în cadrul regiunii de sud-est, dar şi în relaţie interregională. Gara CFR a fost modernizată cu fonduri guvernamentale în valoare de 7,6 milioane de Euro.
În cadrul activităţii portuare, iarăşi, Primăria Brăila a avut o activitate prodigioasă:
Activitatea portuară şi traficul pe Dunăre s-au desfăşurat în condiţii normale pe tot parcursul anului 2013, inclusiv iarna, fără a se înregistra evenimente deosebite.
La capitolul „Turism”, primarul Simionescu precizează în Raport realizări măreţe:
Turismul reprezintă una dintre activităţile economice cu un potenţial semnificativ în generarea creşterii economice. Brăila îşi doreşte să devină un punct de atracţie turistică prin punerea în valoarea a resurselor de care dispune.
Există, însă, în Raport şi chestiuni concrete:
Realizând un bilanţ al perioadei de programare 2007–2013 Municipiul Brăila a atras peste 100 de milioane EURO fonduri europene şi a contribuit la realizarea investiţiilor din aceste fonduri cu aproape 8 milioane EURO.
Raportul cuprinde un număr de 129 de pagini elaborate cu minuţiozitate funcţionărească tipică, din care cu greu poţi extrage o activitate care să poată fi numită „realizare”. În afară de simpla funcţionare a Primăriei, tot ce am putea numi realizare sunt simple proiecţii de viitor, probabil pentru viitoare şi nesfârşite mandate.