educatie

Nici o școală din Brăila nu a participat la testele PISA

Nici o școală din Brăila nu a participat la testele PISA

Rezultatele PISA 2018 arată că avem un număr în scădere de elevi care fac performanță, potrivit datelor publicate de OECD. De menționat că în eșantionul de 170 de unități de învățământ de pe teritoriul România unde s-au susținut testele PISA nu a figurat nici o unitate școlară din județul Brăila.

Inspectorul școlar general al ISJ Brăila, Viorel Botea a spus că învățământul românesc nu este în niciun caz pe ultimele locuri din Europa, dovadă stând premiile obținute la olimpiadele și concursurile școlare. Acesta a admis însă că sunt mulți elevi care sunt de un nivel foarte scăzut și este posibil ca în eșantionul ales să fie incluse multe unități școlare unde calitatea învățământului nu este una foarte corespunzătoare.

Botea a precizat că trebuiesc luate măsuri pentru a îmbunătăți calitatea învățământului românesc prin revizuirea programei școlare.

În studiul realizat în urma testelor PISA, cei mai mulți elevi slab pregătiți sunt la matematică – 3% – unde avem în același timp și cel mai mare procent de elevi care nu reușesc să treacă de nivelul 2 (adică cele mai ușoare întrebări). Pe medie, procentul celor care fac performanță cel puțin pe un subiect este de 4, potrivit Raportului PISA, față de 16, cât e media țărilor OECD.

România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA 2018. Scorul obținut a este în scădere față de ultimele două testări la care România a participat (2012 și 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică și științe.

Aproximativ 1% dintre elevii de 15 ani din România au performanțe foarte bune la citire. Asta înseamnă că au obținut nivelul 5 sau 6 la testul PISA 2018, adică au reușit să ajungă și să rezolve subiectele cele mai grele. În condițiile în care media statelor OECD este de 9%, procentul României este unul foarte scăzut.

La testul de matematică au reușit să ajungă cu brio la răspunsuri de nivel 5 sau 6 (cu dificultatea cea mai ridicată) circa 3% dintre elevii de 15 ani care au susținut testele PISA 2018. În țările membre OECD, media este 11% pentru acest indicator. Șase țări sau regiuni asiatice au înregistrat cele mai mari procente de elevi performanți – este vorba despre Beijing, Shanghai, Jiangsu and Zhejiang (China) (44%), Singapore (37%), Hong Kong (China) (29%), Macao (China) (28%), Taipei (23%) și Corea (21%).

Acești elevi pot aborda situații complexe în mod matematic și pot alege, compara și evalua strategii și soluții potrivite pentru a le face față.

Performanța la matematică a scăzut la testul PISA din 2018, față de cel din 2015 doar pentru trei state: Malta, România și Taipei.

În rest, pentru 47 de țări s-a menținut, iar pentru 13 s-a îmbunătățit: Albania, Islanda, Iordania, Letonia, Macao (China), Muntenegru, Peru, Polonia, Qatar, Macedonia de Nord, Slovacia, Turcia și Marea Britanie.

Ca și în cazul Citirii, în domeniul științelor procentul celor care fac performanță este tot 1, în condițiile în care media țărilor OECD este de 7. Acești elevi pot aplica independent cunoștințele pe care le au despre științe într-o mulțime de situații, inclusiv cele care nu le sunt familiare.

PISA 2018 s-a axat pe citire, ca domeniu principal. Au participat la acest test internațional peste 600.000 de elevi de 15 ani, elevi ce reprezintă 32 de milioane de tineri sin cele 79 de țări participante.

Testele s-au desfășurat pe hârtie în România și pe calculator în majoritatea statelor, iar durata de completare a fost de 2 ore. Elevii au răspuns apoi și unui chestionar de 35 de minute despre ei înșiși, atitudinile lor, credințele, casele și școlile lor și experiențele de învățare de pâna acum. La fe lși directorii școlilor au avut un chestionar care acoperea managementul școlar, organizarea și mediul de învățare.

În România, testele de evaluare PISA 2018 au fost aplicate în 170 de unități de învățământ. Au participat 5081 de elevi din clasele VII-X, fiind validate și prelucrate 5075 de teste. Cea mai mare pondere au avut-o elevii din clasa a IX-a (77,9%), urmați de cei de clasa a X-a (15,1%), clasa a VIII-a (6%) și de clasa a VII-a (0,9%).

Distribuie postarea
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •