• Contact
miercuri, 10, septembrie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Interviuri

Interviu cu mediatorul Silvia Nechifor

17/05/2013
in Interviuri
Timp de citire:4 mins read
A A
0
Interviu cu mediatorul Silvia Nechifor

Interviu cu mediatorul Silvia Nechifor

0
Distribuiri
10
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
Interviu cu mediatorul Silvia Nechifor
Interviu cu mediatorul Silvia Nechifor

In aceasta saptamana, publicatia noastra va prezinta un interviu cu mediatorul Silvia Nechifor. Cu ajutorul materialului publicat de noi puteti intelege ce inseamna medierea, cand trebuie sa apelam la ea si ce fel de conflicte pot fi rezolvate cu ajutorul mediatorului.

Rep. Intrarea in vigoare a noului cod de Procedura Civila dispune o premiera pentru sistemul judecatoresc din Romania in sensul in care va fi introdusa o procedura obligatorie de informare cu privire la mediere. Ce va aduce nou aceasta informare obligatorie?
De la 1 Februarie 2013 medierea intra intr-un nou stadiu de armonizare a legislatiei tarii noastra cu sistemul european, perfect adaptat nevoilor partilor si sistemului juridic, care va creste eficienta acestei proceduri si, va duce, in scurt timp, la degrevarea instantelor de cateva sute de mii de dosare care vor fi solutionate in afara justitiei traditionale
Astfel, pentru dosarele care se vor inregistra la instantele de judecata incepand cu data de 1 Februarie 2013, informarea cu privire la avantajele medierii devine obligatorie in anumite cazuri expres aratate de Legea 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, modificata si completata prin 115/2012 si OUG 90/2012.

ArticoleSimilare

Înfrângere pentru Dunărea Brăila în deplasarea de la CSM București

Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila

Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria

Rep.: Ce conflicte pot fi rezolvate prin mediere?
Art. 60, indice 1, introdus in Legea Medierii (prin Legea nr. 115/2012), prevede ca „in litigiile ce pot face, potrivit legii, obiect al medierii sau al altei forme alternative de solutionare a conflictelor, partile si/sau partea interesata, dupa caz, sunt tinute sa faca dovada ca au participat la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii” in urmatoarele materii:
a) in domeniul protectiei consumatorilor
b) in materia dreptului familiei, in neintelegerile dintre soti privitoare la: – continuarea casatoriei; -partajul de bunuri comune: -exercitiul drepturilor parintesti; -stabilirea domiciliului copiilor; -contributia partilor la intretinerea copiilor; -orice alte neintelegeri care apar in raporturile dintre soti cu privire la drepturile de care ei pot dispune potrivit legii;
c) in domeniul litigiilor privind posesia, granituirea, stramutarea de hotare, precum si in orice alte litigii care privesc raporturile de vecinatate;
d) in domeniul raspunderii profesionale in care poate fi angajata raspunderea profesionala, respectiv cauzele de malpraxis, in masura in care prin legi speciale nu este prevazuta o alta procedura;
f) in litigiile civile a caror valoare este sub 50.000 lei, cu exceptia litigiilor in care s-a pronuntat o hotarare executorie de deschidere a procedurii de insolventa, a actiunilor referitoare la registrul comertului si a cazurilor in care partile aleg sa recurga la procedura prevazuta la art. 1.013-1.024 sau la cea prevazuta la art. 1.025-1.032 din Legea nr. 134/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) in cazul infractiunilor pentru care retragerea plangerii prealabile sau impacarea partilor inlatura raspunderea penala (infractiuni de o gravitate redusa in acceptiunea legii penale) dupa formularea plangerii, daca faptuitorul este cunoscut sau a fost identificat, iar victima isi exprima consimtamantul de a participa la sedinta de informare impreuna cu faptuitorul; daca victima refuza sa participe impreuna cu faptuitorul, sedinta de informare se desfasoara separat. De mentionat ca, in cazul unor infractiuni de o gravitate ridicata (viol, omor, talharie etc) procedura informarii NU este obligatorie, nefiind obligatorie nici urmarea procedurii medierii, acesta ramanand o doar o obtiune care poate fi asumata voluntar.

Rep.: Ce anume se intampla la o sedinta de mediere si ce reprezinta ea?
In sedinta de informare privind medierea, mediatorul explica partilor scopul, limitele si efectele medierii, precum si avantajele acestei proceduri. Sedinta de informare este gratuita, dupa cum se precizeaza si in Legea medierii: Art 26 alin 3 „Pentru activitatea de informare si consiliere a partilor cu privire la procedura medierii si avantajele acesteia, indeplinita potrivit legii anterior incheierii contractului de mediere, mediatorul nu poate pretinde onorariu” Daca procedura de informare are loc , se va prezenta instantei un certificat de informare , iar daca una dintre parti nu se prezinta sau refuza in scris participarea, mediatorul va elibera partii prezente un proces verbal.. ART 2 – (1²) Instanta va respinge cererea de chemare in judecata ca inadmisibila in caz de neindeplinire de catre reclamant a obligatiei de a participa la sedinta de informare privind medierea, anterior introducerii cererii de chemare in judecata , sau dupa declansarea procesului pana la termenul dat de instanta in acest scop. Partile acordului de mediere (daca se ajunge la o intelegere materializata intr-un acord de mediere, dupa parcurgerea procedurii medierii) se pot infatisa la instanta judecatoreasca pentru a cere, indeplinind procedurile legale, sa se dea o hotarare care sa consfinteasca intelegerea lor.
Rep . De ce sa apelam la mediere? Care sunt avantajele medierii?
Medierea este o procedura relaxata confidentiala si rapida, in general majoritatea disputelor nu au neaparat la origine o chestiune de ordin legal, ci o problema de comunicare intre parti , comunicare care poate fi deficitara , este blocata sau lipseste cu desavarsire . Metoda clasica de pana acum era ca daca am o neintelegere cu cineva , ma duc la avocat si il dau in judecata , litigiul finalizandu-se intr-un timp indelungat , existand si riscul ca decizia judecatorului , sa nu fie neaparat favorabila celui care depunea cererea de chemare in judecata . Costurile cu un proces de asemenea, sunt greu de estimat si, de regula, presupune costuri mari, iar cand spun costuri, ma refer si la faptul ca acestea nu sunt numai de ordin financiar. Daca ar fi sa enumar numai cateva dintre avantajele medierii, pot sa spun ca ele sunt multiple. O sa incep cu confidentialitatea care, consider, ca este cel mai important avantaj. Absolut tot ce se discuta se negociaza si se decide in mediere, se intampla sub spectrul confidentialitatii. Apoi durata si rapiditatea procedurii. Majoritatea disputelor pe care le-am mediat s-au finalizat in maxim doua sedinte care au durat pana in doua ore. Unul dintre avantajele foarte importante este ca in mediere partile isi negociaza si isi construiesc solutia, bineinteles cu ajutorul mediatorului, eliminandu-se riscul ca una dintre parti sa piarda si sa fie nemultumita. Pe scurt, in mediere nimeni nu pierde, fapt care duce la un alt avantaj pe termen lung, respectiv ca relatia dintre parti, indiferent de ce natura este, nu se deterioreaza, ci se imbunatateste.  Aceasta va conduce , inevitabil la degrevarea instantelor de dosare si la cresterea calitatii actului de justitie.
Rep.: Cine poate fi mediator? Ce trebuie sa faca cineva care vrea sa devina mediator? Unde pot fi gasiti mediatorii?

Mediator poate sa devina orice persoana care are studii superioare finalizate de orice specializare, minim trei ani vechime in munca, a absolvit un curs de formare ca mediator si, desigur, fara cazier judiciar, in conditiile legii 192/2006. Cursurile de formare se fac la Centrul de Mediere Sud – Est Braila de pe strada Scolilor nr.44 Bl APP parter , persoana de contact, doamna Mariana Dobritoiu, manager Centru, alte detalii le gasiti pe site-ul www.mediere-br.ro . Mediatorii pot fi gasiti pe tabloul mediatorilor de la Judecatoria Braila , sau la Centrul de Mediere Sud – Est Braila .

Etichete: brailacentru de mediere brailaCentrul de Mediere Sud – Est Brailamediatori brailaSilvia Nechifor mediatorstiri brailastiri online din braila
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Înfrângere pentru Dunărea Brăila în deplasarea de la CSM București 10/09/2025
  • Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila 10/09/2025
  • Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria 10/09/2025
  • Altercație între un elev și un profesor în curtea Liceului Teoretic „Mircea Eliade” Galaţi 10/09/2025
  • Campanie județeană de prevenire a violenței domestice 10/09/2025
  • Protest al sindicaliștilor brăileni în fața Prefecturii 10/09/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version