Social

Înşelăciunile în tranzacţiile imobiliare

Înşelăciunile în tranzacţiile imobiliare

Achiziţionarea unei locuinţe reprezintă un pas important în viaţa oricărei familii. Demersul este, în general, unul anevoios, iar acest lucru poate fi speculat de escroci. Aceştia, spre deosebire de alţi infractori, se caracterizează prin inteligenţă, perspicacitate, simţul observaţiei şi al oportunităţii, aptitudini care le permit să-şi adapteze modul de operare în funcţie de situaţie şi de victimă.

Pentru realizarea în bune condiţii a unei tranzacţii imobiliare sigure, poliţiştii brăileni informează cetăţenii cu privire la o serie de aspecte, pe care trebuie să le aibă în vedere:

  • Verificarea firmei sau agenţiei imobiliare în evidenţele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

Pentru a desfăşura activitatea în mod legal pe teritoriul României, orice unitate economică trebuie să fie înregistrată în registrul comerţului. Prin intermediul serviciului RECOM online, pot fi verificate gratuit informaţii referitoare la existenţa legală a unei societăţi: denumire, numărul de înregistrare în registrul comerţului, CUI, judeţul şi localitatea, starea acesteia (dacă îşi mai desfăşoară activitatea sau nu), după criterii de căutare cum ar fi: denumire, număr de înregistrare în registrul comerţului sau CUI. Astfel, prin accesarea serviciului RECOM online, disponibil pe Portalul de servicii online al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, la adresa  https://portal.onrc.ro, sunt furnizate informaţii actualizate, pe baza înregistrărilor efectuate de cele 42 de oficii ale registrului comerţului din ţară. Pentru accesarea https://portal.onrc.ro  este necesar să vă creaţi un cont de utilizator, folosind adresa dumneavoastră de e-mail.

  • Orice contract de prestări servicii se semnează la sediul firmei sau agenţiei.

Nu acceptaţi ca documentele să vă fie aduse la domiciliu de către agentul imobiliar;

Semnaţi documentele doar după ce aţi citit conţinutul acestora şi v-aţi asigurat că aţi înţeles. Apelaţi la sprijinul unui membru de familie pentru a vă asigura de acest lucru.

Nu semnaţi niciodată “în alb”, întrucât ulterior foaia respectivă poate fi completată cu un text care să contravină intereselor dvs.

  • Comisionul perceput de agenţie se comunică înaintea semnării contractului de prestări servicii şi se percepe după finalizarea tranzacţiei

Despre comisionul aplicat de agenţie pentru intermedierea tranzacţiei imobiliare trebuie să fiţi informaţi înaintea semnării contractului de prestări servicii cu agenţia;

În cazul în care sunteţi de acord cu comisionul comunicat, puteţi încheia cu agenţia contractul de prestări servicii;

Cuantumul comisionului sau procentul perceput de agenţie din valoarea tranzacţiei trebuie să fie menţionat în cuprinsul contractului pe care îl semnaţi;

Comisionul se plăteşte agenţiei doar după ce aţi achiziţionat imobilul şi aţi semnat contractul de vânzare-cumpărare la notar.

Distribuie postarea
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •