• Contact
joi, 11, septembrie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Stiri

Inselaciunea prin telefon – Comunicat Politia Braila

06/11/2012
in Stiri
Timp de citire:3 mins read
A A
0
Politia in actiune !

Politia in actiune !

0
Distribuiri
28
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp

inselaciunea prin telefon comunicat de presa politia brailaZilele trecute, un nou caz de inselaciune prin telefon a intrat in atentia politistilor: un cetatean a sesizat faptul ca cineva l-a sunat pe telefonul fix, dandu-se drept fiul sau si anuntandu-l ca a fost implicat intr-un accident rutier. „Fiul” si-a rugat „tatal” sa-i trimita coduri de reincarcare electronica in valoare de 1.200 de lei, sub pretextul ca banii ii sunt necesari pentru a despagubi victima accidentului. „Tatal”, evident ca sarit in ajutorul “fiului” si a trimis codurile de reincarcare.

Imediat dupa aceea, si-a dat seama ca a fost victima unei inselaciuni si a reclamat la Politie.

ArticoleSimilare

Înfrângere pentru Dunărea Brăila în deplasarea de la CSM București

Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila

Rezultatele etapei a 2-a a Campionatului de Minifotbal Brăila

 

Ignoranta are pret mare

Este firesc ca orice parinte sa-si ajute copilul aflat in nevoie. Si carui parinte nu-i tremura sufletul cand aude ca fiul sau a fost implicat intr-un accident? Si primul gand :”Slava Domnului ca nu patit nimic grav!” il face sa respire usurat. Dar, ce parinte nu stie cand vorbeste la telefon cu propriul fiu si nu cu un necunoscut? Chiar daca, din diferite motive (traume emotionale etc.) vocea nu este cea stiuta, cum oare sa trimiti coduri de reincarcare pentru plata a ceva?

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca, in caz de accident, nu exista notiunea de plata a unor despagubiri, decat ca urmare a unei hotarari judecatoresti in acest sens sau prin societatile de asigurari.

Orice accident de circulatie are doua variante de solutionare: depunerea unei plangeri la Politie, care se va ocupa mai departe de cazul respectiv, sau intelegerea amiabila a partilor, ceea ce presupune repararea daunelor folosind polita de asigurare auto obligatorie. Orice alte variante sunt excluse, iar daca sunt puse in practica ele nu au consistenta legala.

Sunt intrebari elementare la care ar fi trebuit gasite raspunsuri, inainte de a trimite banii ceruti de infractorul care a profitat de naivitatea si lipsa de informare a victimei sale. Cert este faptul ca oricine poate fi victima unui accident, dar intr-un asemenea moment critic, singura urgenta este cea medicala si nicidecum banii. Nici victima si nici autorul unui accident nu au nevoie de bani ca sa primeasca ingrijiri medicale, sa depuna plangere la Politie sau sa rezolve incidentul uzand de polita de asigurare auto obligatorie.

La fel de scumpa este si lipsa de informare

 

Un caz similar s-a inregistrat si luna trecuta cand, la telefon, o voce disperata (care in niciun caz nu este a politistului sau a medicului de pe ambulanta) anunta ca o ruda a avut un accident, solicitand achitarea unor sume de bani, din varii motive halucinante. Pe cine oare nu ar tulbura o astfel de veste? Ce om cu suflet nu ar sari in ajutorul cuiva aflat intr-o situatie critica, mai cu seama daca este si ruda? Stim cu totii ca sanatatea este nepretuita, deci ce mai conteaza banii? Conteaza, insa, cui ii dam si pentru ce! Un accident de orice fel, mai ales unul rutier grav, este, de obicei, anuntat de persoane abilitate sa faca acest lucru. Chiar daca ar putea exista alte surse care ar transmite informatia, inainte ca acesta sa ajunga in mod oficial, datele trebuie verificate imediat, inainte de a intreprinde orice actiune. In niciun caz nu dam crezare unor povesti lacrimogene, presarate si cu ceva elemente din viata reala, ci verificam informatia din cat mai multe surse posibile si credibile. De asemenea, in niciun caz nu trimitem bani prin terti despre care nu avem habar. Este adevarat ca unele servicii medicale sunt furnizate contra cost, insa serviciile medicale de urgenta nu, si oricine ar trebui sa stie acest lucru.

 

Pentru prevenirea inselaciunilor este absolut necesar:

 

– sa verificati orice informatie prin care vi se solicita sa trimiteti bani prin terti unor rude despre care vi se spune o poveste, de obicei impresionanta;

– sa nu trimiteti coduri de reincarcare electronica, in niciun caz unor persoane straine, indiferent de calitatea pe care sustin ca o au;

– sa nu dati crezare vestilor prin care ati fost anuntati ca sunteti castigatorii unor concursuri la care nu ati participat; simpla utilizare a serviciilor unui furnizor (de telefonie, cablu tv etc.) nu presupune inscrierea automata la vreun concurs, fara consimtamantul abonatului;

– sa nu achitati niciodata in avans sume de bani pentru ridicarea unor premii; plata impozitelor sau a altor taxe se realizeaza abia ulterior!

Etichete: brailainselaciunepolitia brailatelefon
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Înfrângere pentru Dunărea Brăila în deplasarea de la CSM București 10/09/2025
  • Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila 10/09/2025
  • Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria 10/09/2025
  • Altercație între un elev și un profesor în curtea Liceului Teoretic „Mircea Eliade” Galaţi 10/09/2025
  • Campanie județeană de prevenire a violenței domestice 10/09/2025
  • Protest al sindicaliștilor brăileni în fața Prefecturii 10/09/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version