
Potrivit unei Ordonanţe de Urgenţă adoptate miercuri, 18 iunie, de Guvern, impozitul pe venitul agricol va fi anulat proporţional cu gradul de calamitate constatat.
Potrivit unui comunicat din partea Guvernului României, impozitul pe venitul agricol se anulează, proporţional cu gradul de calamitate constatat, pentru contribuabilii care au desfăşurat în anul 2013 activităţi agricole şi care au suferit pierderi de venit ca urmare a unor factori externi.
Actul normativ prevede acordarea acestei facilităţi în cazul în care producţia nu a fost asigurată şi a fost calamitată în proporţie de peste 30%, acest lucru putând fi dovedit printr-un document emis de autoritatea competentă, în condiţiile legii. Mai mult, cei care au plătit deja contribuţiile beneficiază de restituirea sumelor achitate.
Daniel Constantin, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, a declarat:
Este o măsură firească de a veni în întâmpinarea problemelor pe care le au fermierii şi este îndeplinirea unei promisiuni pe care am făcut-o celor care s-au confruntat cu situaţii foarte dificile în cursul anului trecut. Este clar că producătorii agricoli au declarat impozitul calculat pe baza normelor de venit într-un context în care au suferit pierderi economice importante cauzate de calamităţi. În aceste condiţii, actul normativ este o facilitate care îi va ajuta să recupereze mai repede pagubele şi să poată să se dezvolte în continuare.
De asemenea, actul normativ mai reglementează o excepţie în privinţa obligaţiei de desemnare a unui împuternicit de către contribuabilii care au obligaţii declarative şi nu au un domiciliu fiscal în România, dar şi posibilitatea emiterii şi comunicării actelor administrative fiscale şi în formă electronică. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului stabileşte posibilitatea contribuabililor de a transmite la organele fiscale cereri ori alte acte procedurale utilizând mijloacele de transmitere la distanţă, dar şi posibilitatea organului fiscal de a transmite, inclusiv în format electronic, la solicitarea altor autorităţi publice, documentele privind situaţia fiscală a unui contribuabil.
În documentul emis de Executiv mai este menţionat că toate creanţele stabilite de alte organe şi transmise spre recuperare ANAF se includ în sfera de aplicare a eşalonării de plată, astfel încât vor constitui obiect al eşalonării toate obligaţiile de plată existente în evidenţa organului fiscal.