
Toate posturile din administrația publică centrală vor fi auditate până la sfârșitul acestui an de un comitet interministerial, stabilește o ordonanță adoptată astăzi de Guvern.
Rolul acestui comitet interministerial este să analizeze cum sunt organizate instituțiile și funcțiile din autoritățile și instituțiile publice din administrația publică centrală și să propună măsuri pentru eficientizarea managementului în resursele umane. Analiza va viza ministerele, instituții centrale subordonate Guvernului sau ministerelor, inclusiv servicii publice deconcentrate ale acestora și instituțiile prefectului.
Comitetul interministerial va elabora un raport privind analiza organizării instituționale și a resurselor umane din administrația publică centrală, care va fi prezentat Guvernului. Raportul va conține recomandări pe care Comitetul interministerial le va supune spre aprobare Guvernului.
Comitetul interministerial va fi coordonat de prim-ministru și format din secretarul general al Guvernului și reprezentanți ai ministerelor Finanțelor, Muncii și Justiției Sociale, Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene și Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
„Nu dăm pe nimeni afară, pur și simplu se blochează angajările și încercăm și vom reuși să eficientizăm actul administrativ, dacă este vorba de reorganizare, de descentralizare. A devenit aparatul birocratic din ce în ce mai mare și se angajează în fiecare zi, sunt cereri de sute și sute de oameni, mii de oameni, purtători de ștampilă, de semnătură, de program pe ușă. Repet, nu dăm pe nimeni afară, dar va fi un inventar foarte clar al celor care funcționează, lucrează astăzi la stat, ar trebui să lucreze și la stat și pentru stat și pentru cetățeni și vom eficientiza actul lor administrativ și practic eficiența structurilor pe care le reprezintă”, a spus premierul Mihai Tudose.
Pentru realizarea acestui proces de analiză și pentru pregătirea aplicării măsurilor de reformă, de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență până la 31 decembrie 2017, va fi suspendată ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, inclusiv procedurile demarate în vederea ocupării posturilor vacante din autoritățile și instituțiile publice.
Această prevedere nu se aplică unităților sanitare publice și instituțiilor din învățământul de stat.
De asemenea, prin memorandum aprobat în ședința Guvernului se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor, cu justificarea necesității și cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinație în buget.
Acest audit al personalului din administrația centrală este unul dintre pilonii Planului de raționalizare a cheltuielilor publice.