• Contact
marți, 17, iunie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Administratie

Draghincescu a depus propunerea de regulament privind administratorii de bloc

08/04/2014
in Administratie
Timp de citire:7 mins read
A A
0
Draghincescu a depus propunerea de regulament privind administratorii de blocun regulament al Asociatiilor de Proprietari

Draghincescu a depus propunerea de regulament privind administratorii de bloc

0
Distribuiri
6
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
Draghincescu a depus propunerea de regulament privind administratorii de bloc
Draghincescu a depus propunerea de regulament privind administratorii de bloc

Consilierul local municipal PDL Simona Drăghincescu a depus propunerea ei şi a FUAP privind Regulamentul de atestare a persoanelor fizice şi juridice în vederea îndeplinirii funcţiei de administrator de imobil de condominiu. Regulamentul este gata încă din 3 decembrie 2013 şi este elaborat cu reprezentanţii FUAP, cei care au reuşit în anumite asociaţii de proprietari să realizeze contorizarea individuală de apă la limita proprietăţii.

Pentru orice comentarii sau completări, Simona Drăghincescu poate fi găsită la sediul din strada Obor, Complex Obor, etaj 1, Brăila.

ArticoleSimilare

Miercuri se întrerupe apa în localitatea Lacu Sărat

Reținut de polițiști și cercetat sub control judiciar pentru încălcarea ordinului de protecție

Filarmonica „Lyra – George Cavadia” vă invită la Holograf simfonic

Propunerea privind Regulamentul de atestare a persoanelor fizice şi juridice în vederea îndeplinirii funcţiei de administrator de imobil de condominiu:

CATRE,
CLM Braila

In atentia d-lui Primar dr. ing. Aurel Gabriel Simionescu

Domnule Primar ,

Subsemnata ing. ec. Simona Draghincescu – consilier local municipal – PDL avand in vedere discutiile purtate de mine cu autoritatea publica si mai ales cu dvs personal inca din septemberie 2012 privind necesitatea unui regulament complet privind atestarea administratorilor de condominiu si mai ales unul in care sa se mentioneze si retragerea acestui tip de atestat va inaintez propunerea mea privind un asemenea tip de regulament, analizat, discutat si realizat in parteneriat cu FUAP Braila.

PROPUNEREA privind Regulamentul de atestare a persoanelor fizice si juridice in vederea indeplinirii functiei de administrator de imobil de condominiu

CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE si CADRUL LEGAL DE REFERINTA

Art. 1. Administratorul de imobile este persoana fizica sau persoana juridica atestata in conditiile legii nr. 230/2007, a H.G. nr. 1588/2007 sau a altei prevederi legale in vigoare in materie, inregistrata la ORC, ce desfasoara activitatea de administrarea a condominiului care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie.
Art. 2 Atestarea persoanelor fizice care intentioneaza sa ocupe functia de “administrator imobil condominiu” se face de catre Primar conform prevederilor art 54. din Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si ale art 58 din H.G. nr. 1588/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007.
Persoanele juridice sunt atestate conform prevederilor legale in vigoare de inregistrare si functionare a unor asemenea entitati la ORC.
Atestatul reprezinta actul care dovedeste calitatea de administrator de imobil condominiu .
Art. 3 In conformitate cu art 35 si 54 din Legea nr 230/06.07.2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari publicata in M.O 490/23.07.2007 cu modificarile si completarile ulterioare , CLM defineste urmatoarele notiuni:
(1) Pentru activitatea de administrare care cuprinde activitati de administrare tehnica, de contabilitate si caserie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiei de proprietari, ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.
(2) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de immobile condominiu sunt atestate de catre CLM reprezentat legal prin primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autoritatii administratiei publice locale in baza unei hotarari a consiliului local.
(3) Atestatul are drept scop certificarea calitatilor morale si profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari.
In baza art.22 si art 58 din HOTARAREA DE GUVERN NR 1588/19.12.2007 pentru aplicarea normelor metodologice de aplicare a Legii 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari publicata in M.O 490/23.07.2007
(2) asociatiile de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau incheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, intretinerii, investitiilor si reparatiilor asupra proprietatii commune.
(3) pentru a fi autorizate de catre autoritatile administratiei publice locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari sau ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.
b) sa aibe angajate persoane atestate in conditiile prezentelor norme metodologice.
c) sa dovedeasca ca au bonitate financiara.
(1) persoanele fizice care doresc sa obtina calitatea de administrator de imobile sunt atestate de catre Primar la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autoritatii administratiei publice locale in baza unei hotarari a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari
(3) atestatul de administrator de imobil se elibereaza pentru o perioada nedeterminata si este valabil pe tot teritoriul Romaniei.
(4) atestatul de administrator de imobil se poate retrage de catre autoritatea administratiei publice locale care l-a eliberat, daca nu mai sunt indeplinite conditiile pentru exercitarea acestei activitati

CAPITOLUL II

ATESTAREA ADMINISTRATORILOR

A. Conditii de inscriere si INSCRIEREA CANDIDATILOR
Art. 4. Candidatii pentru obtinerea atestatului de administrator de imobil condominiu se pot inscrie in vederea sustinerii examenului, in termen de 30 zile de la data afisarii anuntului acestuia, la sediul Primariei Braila.
Art 5. Pentru obtinerea atestatului de “administrator imobil condominiu” se pot inscrie la examen persoane care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
– Varsta cuprinsa intre 18-65 ani;
– Sa detina diploma de administrator imobile eliberata de o entitate autorizata in acest sens, in conformitate cu legislatia in vigoare;
– Sa aiba cetatenie romana;
– Sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
– Sa aiba starea de sanatate corespunzatoare desfasurarii unei astfel de activitati confirmata in scris de medicul de familie si un medic psiholog;
– Sa aiba minim diploma de scoala profesionala tehnica sau economica;
– Sa nu fi fost condamnat sau sa nu fie in curs de judecata pentru savarsirea unei infractiuni, dovada facandu-se pe baza de certificat de cazier judiciar si certificat de grefa de la Judecatoria/ Tribunalul pe raza careia acesta isi are locuita.
– cunostintele de utilizare PC – reprezinta un avantaj;

Art.6 Persoanele care solicita atestarea calitatii de administrator de imobile vor adresa o cerere Primarului Municipiului Braila. Cererea tip se va putea procura de la sediul Primariei sau de pe site-ul primariei Braila.

Art. 7 La cerere solicitantul va anexa si urmatoarele documente:
– Curriculum vitae;
– Curs de administrator imobile organizate de entitati autorizate pentru asemenea activitati (ONG-uri, SRL uri, etc) ;
– Copii dupa cartea de identitate sau BI;
– certificatul de nastere;
– certificatul de casatorie (daca este cazul);
– Copii dupa actele de studii si cursuri de calificare, inclusiv IT;
– Copie dupa cartea de munca;
– Certificatul de cazier judiciar;
– certificatul de grefa de la Judecatoria/ Tribunalul in raza careia isi are domiciliul candidatul din care sa rezulte daca persoana in cauza face obiectul unui dosar penal aflat pe rolul instantelor de judecata intr-un dosar penal privind fraude sau neglijenta la nivelul AP;
– Adeverinta medicala din care sa rezulte ca sunt apti din punct de vedere medical pentru a indeplini functia de administrator de imobile;
– Adeverinta de la psiholog din care sa rezulte ca sunt apti din punct de vedere psihologic pentru a indeplini functia de administrator de imobile;
– Copie dupa actele de proprietate asupra bunurilor mobile si imobile aflate in proprietate, sau declaratii pe propria raspundere data in fata notarului public privind bunurile mobile si imobile pe care le are in proprietate sau coproprietate cu care poate asigura garantii materiale angajatorului (asociatiei de proprietari) si sa faca dovada ipotecii pe bunuri in favoarea asociatiei pentru evitarea fraudelor la nivelul asociatiei de proprietari;
– Dovada achitarii taxei de atestare de ____ lei.

Lipsa unuia dintre actele solicitate atrage respingerea dosarului.

La depunerea dosarului candidatii se vor prezenta si cu originalele actelor care sunt anexate la dosar in copie, in scopul confruntarii si certificarii lor cu mentiunea “conform cu originalul” de catre autoritatea publica.
Candidatii la atestare sunt obligati sa depuna la secretariatul comisiei pentru atestare dosarul personal cu documentele mentionate mai sus in termenul stabilit prin anuntul dat in presa, prin afisare la sediul institutiei si pe site-ul primariei.

B. ATESTAREA CANDIDATILOR si REVOCAREA atestatului de administrator

Dosarele cu cererile si documentele depuse in vederea atestarii sunt pastrate de secretarul comisiei de atestare.
Din comisia de examinare vor face parte 7 membri dupa cum urmeaza:
Presedintele comisiei: Viceprimar (1)
Membrii (6):
– Director al Directiei Indrumare tehnica AP din cadrul Primariei.
– 2 consilieri locali care locuieste la bloc si care face dovada cunostintelor temeinice privind notiuni de condominiu, notiuni economice sau juridice, cumulativ;
– Un delegat al F.U.A.P Braila;
– Un delegat din sectorul financiar-economic al Primariei.
– Un administrator din asociatiile de proprietari, prin rotatie, din fiecare cartier (prin tragere la sorti)

Votul presedintelui va fi exprimat ultimul si va fi hotarator in caz de paritate
Atestarea se face pe baza dosarului de candidat , a interviului si probei practice sustinute in fata comisiei de atestare.
Pentru obtinerea atestatului de administrator este obligatorie obtinerea calificativului ADMIS din partea comisiei a carei component se aproba de CLM , persoanele din cadrul Primariei fiind nominalizate prin dispozitie de Primar.
Contestarea solutie date de catre Comisia de avizare se face in termenul legal in conformitate cu prevederile si termenele stabilite in Legea 554/2003 a Contenciosului administrativ

Art.8 Persoanele care obtin atestatul de administrator imobile pot fi si PFA in conformitate cu prevederile legale in vigoare in materie, inregistrate la ORC sau Primaria Braila, astfel incat pot incheia de contracte de prestari servicii cu asociatia de proprietari.
Pana la data de 15 decembrie, a fiecarui an in curs, fiecare administrator va face dovada faptului ca indeplineste conditiile psihologice si medicale pentru a indeplini functia de administrator imobile prin prezentarea urmatoarelor documente:
– Certificat de testare psihologica;
– Adeverinta de la medicul de familie ca este clinic sanatos pentru a indeplini functia de administrator imobile;
– Adeverinta de la Comitetul Executiv al AP care sa ateste ca administratorul nu are reclamatii motivate privind abuzuri sau lipsuri in gestiune, semnata si de sefii de scara ;
– Certificatul de grefa de la Judecatorie sau Tribunalului( dupa caz) in raza careia isi are domiciliul administratorul din care sa reiasa daca face obiectul unui dosar penal pentru pentru fapte ce ar putea fi savarsite in cadrul unei asociatii de proprietari.
– Adeverinta de la Politie din care sa reiasa ca impotriva administratorului nu este inceputa urmarirea penala in cadrul unui dosar de frauda la nivelul unei AP. In cazul in care este inceputa urmarirea penala impotriva acestuia intr-un asemenea dosar se va suspenda atestatul pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei dosarului. Prin grija autoritatii locale, cu acordul Comitetului Executiv al AP se va numi un administrator inlocuitor pe perioada respectiva.
In cazul in care administratorul a fost condamnat penal (cu sau fara executare), atestatul de administrare imobil ESTE considerat ANULAT de drept de Primaria Municipiului Braila prin dispozitie de Primar, ce se va publica intr-un ziar de circulatie nationala , cu obligatia celui in cauza de al preda organului emitent. Orice document semnat de catre administratorul aflat in aceasta situatie este nul de drept si reprezinta un abuz din partea acestuia urmand ca administratorul sa raspunda in fata AP in conformitate cu prevederile legale penale in vigoare.
In cazul in care in termen de 15 zile de la data limita de 15 decembrie (31 decembrie a anului in curs) administratorii nu vor face dovada indeplinirii conditiilor stabilite la prezentul articol, atestatul este suspendat de drept pana la intrarea in legalitate si toate actele semnate in aceasta calitate sunt lovite de nulitate. Si in acest caz administratorul aflat in culpa nu va avea dreptul de a profesa si va fi inlocuit temporar din functie cu o alta persoana autorizata.

CAPITOLUL III Clauze finale

1. Formularul (actul, documentul) de atestare se va tipari prin grija primariei, pe carton cu insemnele Municipiului Braila, fotografia candidatului, CNP-ul celui atestat, semnat si parafat de primarul in functie.
2. Prin grija autoritatii locale , impreuna cu ONG-urile de profil, in fiecare an , in luna februarie, va organiza sedinte de perfectionare functie de modificarile legislative in domeniul locuintei si asociatiilor de proprietari.

In drept:

Imi intemeiez propunerea pe prev Legii 215/2001 cu privire la administratia publica locala, prev Regulamentului CLM Braila, prev Legii 213/1998 .
Compartimentele de specialitate din cadrul CLM si Primaria Braila au obligatia de a intocmi rapoartele de specialitate si de a le prezenta plenului CLM Braila.

Etichete: administratie brailaaurel simionescubrailabraila stiripolitica Brailapro brailaprobrailaregulent administratori de blocSimona Draghincescustiri brailaziare braila
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Miercuri se întrerupe apa în localitatea Lacu Sărat 16/06/2025
  • Reținut de polițiști și cercetat sub control judiciar pentru încălcarea ordinului de protecție 16/06/2025
  • Filarmonica „Lyra – George Cavadia” vă invită la Holograf simfonic 16/06/2025
  • Romgal Romanu și Viitorul Cireșu campioanele celor două serii ale Ligii a 5-a 16/06/2025
  • Corul Mixt „TRISON” al Școlii Populare de Arte și Meserii „Vespasian Lungu” din Brăila – ambasador al muzicii corale românești la Festivalul Internațional de Muzică Corală „Chernomorski zvutsi” – Balchik, Bulgaria 16/06/2025
  • AJPIS Brăila a virat banii pentru 17.924 de beneficiari 16/06/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version