
Potrivit ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), Daniel Constantin, în curând în hypermarket vor apărea produsele tradiționale românești. Afirmația a fost făcută week-end-ul trecut, când ministrul a vizitat târgul de produse tradiționale din zona Argeșului, amenajat în curtea MADR, ocazie cu care au fost atestate și 20 de produse tradiționale specifice zonei.
În week-end-ul trecut a avut loc în curtea Ministerului Agriculturii o nouă ediție a târgului de produse tradiționale românești, ediție care a fost dedicată de această dată produselor din zona Argeșului.
Ca de obicei, printre vizitatorii obișnuiți, târgul a fost vizitat și de ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, care, cu această ocazie, a înmânat unui număr de șase producători prezenți la târg, atestatele pentru 20 de produse tradiționale, printre care se numără și celebra țuică de Pitești, denumită și Ochii lui Dobrin, sau Doi ochi Albaștri.
Ministrul a precizat că târgul este un eveniment pe care dorește să-l promoveze în continuare:
Susțin acest lucru pentru că agricultura și tradițiile sunt de sute de ani și sper să mai rămână alte sute de ani. Azi am avut un moment special și pentru mine, pentru că avem produse tradiționale excelente în zona Argeșului, zona de unde vin și eu, dar care sunt insuficient promovate.
Cu aceeași ocazie, Daniel Constantin a anuntat și că sunt mari șanse ca pe lângă produsele românești care au pătruns deja în hipermarket-uri, în marile magazine să existe și un colț dedicat produselor tradiționale, în acest sens fiind purtate deja discuții aflate într-un stadiu avansat, cu reprezentanții hypermarket-urilor.
Daniel Constantin a spus:
Avem discuții cu reprezentanții hypermarket-urilor să putem avea în viitorul apropiat, în hypermarket-uri colțuri nu numai cu produse românești, ci și cu produse tradiționale specifice zonelor respective. Cred că ar fi un lucru extraordinar, pentru că mulți bucureșteni apreciază produsele tradiționale, mai ales că foarte multe au fost reatestate deja, chiar dacă foarte multe au fost și respinse, pentru că nu aveau toate componentele de a fi produse tradiționale. De altfel, anul trecut România era probabil țara cu cel mai mare număr de produse atestate. Am făcut puțină ordine în această zonă și consumatorii care văd eticheta de produs tradițional știu că este cu adevărat un produs tradițional.