
Proiectul de hotarare privind, aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Serviciului de Utilitate Publica de Administrare si Gospodarire Locala (DAGL), pe anul 2013 a starnit discutii in cadrul Consiliului Local Municipal. Cheltuielile mari pentru telefoanele de serviciu dar si pentru adaposturile de animale sunt doar doua dintre aspectele care trebuiesc clarficate de conducerea institutiei.
Cea mai nemultumita de felul in care a fost realizat bugetul celor de la DAGL a fost Simona Draghincescu. Consiliera independenta i-a cerut cateva lamuriri directorului Dan Apostol. Aceasta i-a reprosat faptul ca, toate cheltuielile au fost puse in “aceeasi oala” si nu defalcat, asa cum ar fi trebuit prezentate.
“La DAGL sunt foarte multe neclaritati, aveti niste cheltuieli care sunt cumulate. De exemplu, aveti 10.900 lei pentru activitati subventionate, ma intereseaza cu atat mai mult, cu cat aceste activitati sunt subventionate de la bugetul local. Toate sunt puse intr-o oala! Cam cat crede domnul director ca o sa cheltuiasca pentru dezapezire, asta ca sa nu mai zic ca noi nu stim cat s-a chletuit anul trecut ca sa putem face o comparatie?” , a declarat Simona Draghincescu.
Alte motive de disputa sunt date de adaposturile de caini gestionate de DAGL si de contractele de prestari servicii cu medicii veterinari care se ocupa de castrarea cainilor comunitari. Consiliera a spus ca detine informatii, potrivit carora, pentru adapostul de animale de la Lacul Sarat s-au platit sume foarte mari de intretinere, asta in conditiile in care nu a mai fost folosit de doi ani. “O cheltuiala pe care eu nu o vad si nu stiu cat reprezinta este chiria pentru spatiile in care sunt dusi cainii. Am informatii ca la adapostul de animale de la Lacul Sarat care nu a fost folosit nici in 2011, nici in 2012 s-au platit sume foarte mari, ca sa nu mai vorbesc de cel de la Unirea. Nu se stie cat costa la prestari servicii, serviciul catre doctorii care au prestat pentru DAGL. Cred ca institutia are foarte multi angajati, daca dau o suta zece mii lei numai la telefoane. Ce, comunica domnul Apostol cu cainii, cu cine comunica?”, a mai adaugat aceasta.
Bugetul a fost aprobat in forma prezentata la mape
Nici situatia patinuarului nu a trecut neobservata si neanalizata. Aici se pare ca, cheltuielile de intretinere sunt mult mai mari decat veniturile obtinute. Dan Apostol se vede nevoit ca pana la urmatoarea sedinta de consiliu sa vina cu o noi solutii, pentru a obtine venituri mai mari din activitatile ce se pot desfasura la patinuar.
“Am vazut ca la patinuar si-a propus venituri de 300.000 mii. Care sunt cheltuielile de la patinuar, ca eu am impresia ca cheltuielile sunt mai mari decat veniturile! Are domnul director o viziune pentru patinuarul ala sau il tinem asa ca sa nu spunem ca
avem si noi patinuar? Din cate stiu, DAGL functioneaza cu o cota de 50 % plata catre CLM, nu am vazut evidentiata aceasta cota, care trebuie data din veniturile de pe terenurile pe care sunt parcari si chiriile de la garaje”, a mai spus aceasta.
Primarul a aprobat o parte dintre observatiile facute de Simona Draghincescu si i-a cerut lui Dan Apostol un buget mai bine structurat pe care sa il prezinte in urmatoarea sedinta de consiliu. “Sunt intrebari la care va trebui sa primiti un raspuns detaliat dar sunt unele pe care la gasiti in raportul de specialitate al domnului Anghelescu. Sunt veniturile trecute din parcari si garaje. In ceea ce avem ca si buget, 50% se duce la municipiu, dar de asta avem bugetul centralizat. Iau banul il duc la DAGL si jumatate se intoarce la noi. Eu sunt de acord ca va trebui sa prezinte analiza pe desfasurator pentru ca ne foloseste tuturor”, a spus primarul Aurel Simionescu.
La finalul discutiilor, bugetul de venituri si cheltuieli al DAGL a fost aprobat in forma prezentata la mapele consilierilor, singura care s-a abtinut de la vot fiind Simona Draghincescu.