Pregătirile pentru un nou an școlar sunt în toi, însă statisticile trag un semnal de alarmă. Pentru copiii din mediile defavorizate din România, accesul la rechizite este precar: 4 din 10[1] părinți din aceste comunități nu își permit să achiziționeze total sau parțial cărți, manuale sau rechizite pentru copiii lor, iar pandemia le-a adâncit și mai tare dificultățile de zi cu zi.
Cum arată începutul de an școlar în mediile defavorizate?
Conform celor mai recente statistici World Vision, 25% dintre copii nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la școală. În 2020, 4 din 10 părinți nu au mai cumpărat rechizitele și cărțile necesare pentru copii, pentru a face economii. Rata a crescut aproape dublu față de 2018, când 21% dintre părinți spuneau că au cumpărat mai puține cărți copiilor lor. De asemenea, dacă în 2018, 84% dintre respondenți afirmau că au întotdeauna suficiente cărţi și rechizite pentru școală, în 2020 procentul a scăzut la 74%.
Cum se umple o sală de clasă goală?
Pentru a veni în întâmpinarea acestei situații, Brăila Mall alături de World Vision România lansează Empty Classroom, o campanie de strângere de cărți și rechizite noi. Proiectul este susținut de Decathlon Brăila, Inspectoratul de Poliție al Județului Brăila, dar și de Muzeul Brăilei „Carol I” care va dona o serie de cărți.
Toți cei ce doresc să doneze cărți (noi sau second-hand) sau rechizite (noi) sunt așteptați în fiecare zi a săptămânii în centrul comercial, în spațiul special amenajat cu o cutie de colectare supra-dimensionată, în zona Biroului de Informații. Pe 8 septembrie, vizitatorii Brăila Mall se pot bucura, începând cu ora 17.00, de un mini recital de vioară și pian organizat cu ajutorul Muzeului. Copii talentați îi vor încânta pe cei care trec pragul centrului comercial, iar oamenii care aleg să doneze vor primi în semn de mulțumire o mică surpriză.
„Credem că accesul la cărți este un drept pe care fiecare copil ar trebui să îl aibă, pentru a-și putea desăvârși potențialul și pentru a-și putea imagina și construi un viitor mai bun. Brăila Mall, alături de partenerii noștri World Vision România, și susținătorii campaniei Muzeul Brăilei „Carol I” și Decathlon Brăila, își dorește să contribuie activ pentru a veni în ajutorul celor mici. De aceea am lansat campania Empty Classroom, unde îi invităm pe toți cei care vor să fie parte din acest demers să doneze cărți și rechizite“, declară reprezentanții centrului comercial.
„Am întâlnit odată un băiețel, într-o familie foarte săracă, cu 7 copii, la care mergeam cu mesajul că este esențial să citească, să învețe, să meargă la școală. La început i-am dus cărți, dar ulterior am primit mesajul de la colega mea din comunitate: <<doamna a venit, mi-a dat o carte, mi-a plăcut, dar eu am terminat cartea aceea. Și ce fac mai departe?>>. Pentru aceşti copii, cărţile, educaţia reprezintă cu adevărat singura şansă. Ne bucurăm enorm că alături de parteneri responsabili precum NEPI Rockcastle reuşim să aducem speranţă în vieţile acestor copii. Împreună putem cu adevărat schimba generaţii”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
Proiectul face parte dintr-un parteneriat mai amplu al NEPI Rockcastle și al asociației, care are drept obiectiv sprijinirea a peste 5000 de copii din comunitățile vulnerabile din București, Ilfov, Constanța, Ialomița, Satu Mare, Piatra-Neamţ, Mureş, Sibiu, Brăila, Galaţi, Timiș, Dolj, Gorj, Vâlcea, Cluj.
Campania se va derula în perioada 6 – 26 septembrie și va avea loc în 10 din mall-urile NEPI Rockcastle din țară: Mega Mall București, Promenada Sibiu, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanta, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Mureș.