
Agentia Națională de Administrare Fiscală organizează în data de 11 februarie 2017 concurs pentru ocuparea a 132 de funcții publice de inspector antifraudă la Directia generalã antifraudã fiscalã. Conform listelor cu funcții vacante, posturile scoase la concurs se află în următoarele orașe: Alba-Iulia, Alexandria, Arad, Brașov, București, Craiova, Cluj-Napoca, Constanța, Focșani, Miercurea Ciuc, Ploiești, Suceava, Târgu-Jiu, Deva, Oradea și Sibiu.
Condițiile de participare și de desfășurare ale concursului, bibliografia și alte informații cu privire la concurs pot fi consultate pe pagina de internet a Agenției la adresa www.anaf.ro, secțiunea DESPRE ANAF – Organizare – Resurse umane – Concurs Directia generalã antifraudã fiscalã. De asemenea, relații suplimentare se pot obține la telefon 021/319.97.59 /int. 2018, 2011 sau 1342, precum și la sediul ANAF din București, str. Apolodor nr. 17, sector 5.
Candidații se pot înscrie la concurs până pe 25 ianuarie 2017, în zilele lucrătoare, între orele 8:30 – 17:00 (luni-joi) și 8:30 – 14:30 (vineri), iar dosarele trebuie depuse la sediul ANAF (Registratura generală) din strada Apolodor nr. 17, sector 5, București.
Potrivit anunțului, după selecția dosarelor de înscriere, candidații ale căror dosare au fost admise vor susține pe 11 februarie proba scrisă ce constă într-un test-grilă, prin care sunt verificate cunoștințele teoretice de specialitate, în baza bibliografiei aferente concursului (și care se regăsește atașată articolului). Pentru această probă, punctajul maxim este de 100 de puncte, dar sunt declarați admiși la proba scrisă candidații care obțin minim 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcțiilor publice de execuție sau minim 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere, potrivit HG nr. 677/2013.
În continuare, la cea de-a treia şi ultima probă, interviul, se prezintă numai candidații care au fost declarați admiși la proba scrisă. La interviu, care se susține, de regulă, într-un termen de două zile lucrătoare de la soluționarea contestațiilor la proba scrisă, candidații sunt evaluați în baza calificativelor „admis” sau „respins” și le sunt testate abilitățile impuse de funcție, aptitudinile și cunoștințele profesionale, planul de interviu fiind întocmit în prealabil de comisia de concurs.
Potrivit Legii nr. 188/1999, condițiile generale necesare oricărui candidat care aspiră la o funcție publică sunt:
- cetățenia română și domiciliul în România;
- cunoașterea limbii române, scris și vorbit;
- vârsta de minim 18 ani împliniți;
- capacitate deplină de exercițiu;
- o stare de sănătate corespunzătoare funcției publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate;
- îndeplinirea condițiilor de studii prevăzute de lege pentru funcția publică;
- îndeplinirea condițiilor specifice pentru ocuparea funcției publice;
- să nu fi fost condamnat(ă) pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
- să nu fi fost destituit(ă) dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii șapte ani;
- să nu fi desfășurat activitate de poliție politică, așa cum este definită prin lege.
În afară de condițiile generale, candidații mai trebuie să aibă și vechime în specialitateastudiilor necesare exercitării funcției publice, după cum urmează:
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional superior – vechime de nouă ani;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional principal – vechime de cinci ani;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional asistent – vechime de un an;
- pentru funcția publică specifică de execuție de inspector antifraudă clasa I gradul profesional debutant – vechimea nu este necesară.
În plus, candidații trebuie să îndeplinească și condițiile specifice necesare postului pentru care se aplică, așa cum se regăsesc în cele două anexe atașate articolului privitoare la posturile vacante.
Documentele necesare pentru dosarul de concurs
Înscrierile au început deja de miercuri, potrivit anunțului de concurs, și se mai pot face până până pe 25 ianuarie 2017. Înscrierea se face prin intermediul unui dosar de concurs, care trebuie să conțină toate documentele necesare pentru a putea fi selectat pentru participarea la proba scrisă.
Concret, dosarul trebuie să conțină obligatoriu următoarele documente:
- cererea de înscriere privind participarea la concurs, imprimată față-verso (atașată articolului);
- copia actului de identitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altor acte în cazul în care numele de pe actele de studii e diferit de cel de pe actul de identitate;
- copia diplomei de licență sau echivalentă;
- copia carnetului de muncă sau adeverință doveditoare a vechimii în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, după caz;
- copia permisului de conducere, categoria B, după caz;
- cazierul judiciar;
- adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult trei luni anterior desfășurării concursului de către medicul de familie/unitățile sanitare abilitate; adeverința trebuie să conțină, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia;
- o declarație pe propria răspundere (al cărei model se regăsește atașat la acest articol);
- curriculum vitae, potrivit modelului european;
- documentele care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 4(7) lit. b) și c) din OUG nr. 74/2013, respectiv avizul psihologic care privește evaluarea psihologică complexă a candidatului și avizul psihologic cu privire la aprecierea nivelului de integritate al candidatului; certificatele trebuie să fie eliberate cu cel mult trei luni anterior desfășurării concursului; de asemenea, ele trebuie emise în urma unei sesiuni unitare de examinare realizate de către același psiholog.
Aceste documente trebuie îndosariate într-un dosar cu șină (cartonat), potrivit anunțului, iar copiile de pe actele prevăzute se prezintă în formă legalizată sau însoțite de documente originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul tehnic al comisiei de examinare și evaluare.