
Vicepresedintele PDL, deputatul de Braila, Alexandru Nazare, a sustinut ieri, la sediul central al PDL, o conferinta de presa, in care a prezentat punctul de vedere al democrat liberalilor privind activitatea Guvernului Ponta in domeniul transporturilor.
Nazare a solicitat mai intai premierului Ponta sa prezinte in Parlament, in cadrul sesiunii extraordinare de saptamana viitoare, stadiul indeplinirii obiectivelor din acordul cu FMI si evaluarea guvernului in legatura cu incheierea acestuia, in speta un raport despre starea natiunii. Acesta considera ca premierul Victor Ponta trebuie sa dea dovada de transparenta si sa explice natiunii, inaintea vizitei directorului FMI din luna iulie, starea de fapt a Romaniei si obiectivele acesteia intr-un viitor acord cu FMI, daca guvernul USL doreste sa incheie un nou acord, pentru ca romanii trebuie sa stie ce isi asuma Romania intr-un nou acord si ce tip de acord se doreste a fi incheiat.
Nazare a precizat ca aceasta ultima evaluare a Fondului [quote style=”1″] a fost de fapt un examen de corigenta al actualului Guvern, intrucat Acordul trebuia finalizat in martie 2013. Prelungirea de 3 luni acordata cu indulgenta de Fond a fost exact perioada necesara pentru a trece acest examen de corigenta. Corigenta Guvernului se datoreaza in opinia parlamentarului democrat liberal de ratarea de facto a tintei arieratelor si privatizarea cu scandal a CFR Marfa. Tinta arieratelor la sfarsitul lui decembrie 2012 era de 300 milioane lei. Guvernul USL a dus insa aceste arierate la 840 milioane lei. Ce au facut onorabil domnii Voinea si Chitoiu pentru a cosmetiza aceste cifre? Au taiat din pix, in cel mai pur stil romanesc, nu mai putin de 360 de milioane lei care ar fi, chipurile, arierate contestate si care nu mai sunt luate in calcul[/quote] a precizat Alexandru Nazare.
Alexandru Nazare ataca privatizarea CFR Marfa

Legat de privatizarea CFR Marfa, acesta a amintit ca [quote style=”1″]procesul privatizarii era avansat in perioada guvernarii Ungureanu si ca in perioada mai 2012-ianuarie 2013 el a fost pur si simplu abandonat. Prin urmare, actualul ministru a acceptat umilinta de a trebui sa privatizeze in doar 3 luni o companie strategica a statului roman, arzand nenumarate etape si proceduri si obligand astfel statul roman sa vanda intr-un mod cel putin dubios CFR Marfa. FMI a subliniat faptul ca Romania are o crestere slaba, exista riscul unei inrautatiri a situatiei, reformele administratiei fiscale si a sistemului de sanatate dar si reforma companiilor de stat stagneaza. Sistemul energetic si al transporturilor nu a progresat. Cireasa de pe tort a finalizarii umilitoare a actualului Acord este, fara indoiala, pseudo-privatizarea CFR Marfa[/quote].
In urma cu o luna de zile Nazare tragea[quote style=”1″]un semnal de alarma in ceea ce priveste modul bizar cel putin in care se desfasura privatizarea CFR Marfa: consultantul selectat prin negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, lipsa unei evaluari transparente a activelor companiei, schimbarea din mers a conditiilor de participare la licitatie, alocarea a 500.000 euro pentru publicitate cu doua saptamani inainte de depunerea ofertelor. Din pacate, ceea ce preconizam atunci, adica o privatizare cu cantec, lipsita de transparenta si fara beneficii pentru statul roman, a devenit astazi o certitudine. Guvernul a anuntat stergerea datoriilor CFR Marfa dupa demararea procesului de privatizare, o favorizare evidenta a celor 3 companii care au licitat. In plus, Comisia Europeana a infirmat ca la Bruxelles ar exista vreo cerere din partea Romaniei pentru aprobarea stergerii acestor datorii[/quote].
In Strategia de privatizare, aprobata prin Hotarare de Guvern se prevedea ca ”Ministerul Transporturilor (…) este mandatat sa vanda pachetul majoritar de actiuni din capitalul social al C.F.R. Marfa, inclusiv in privinta pachetului de actiuni care va fi detinut de stat in urma conversiei creantelor statului fata de C.F.R. Marfa in actiuni, in masura realizarii acesteia, daca este cazul”.
Fostul ministru al transporturilor in Guvernul Ungureanu, a precizat legat de subiectul CFR Marfa ca[quote style=”1″]Procesul nu este finalizat insa pana nu se obtine acordul Consiliului Concurentei in privinta faptului ca prin aceasta privatizare piata interna se concentreaza aproape 80% in mainile unei singure companii. USL nu este capabila sa faca o privatizare onesta, in beneficiul romanilor. Ei au doar 2 modele, ambele extreme: ori rateaza in cel mai penibil mod aceste privatizari, cu exemplul de frunte Oltchim, ori ajung sa privatizeze cu dedicatie si fara nicio transparenta, asa cum au facut la CFR Marfa, asa cum au facut si in perioada 2000-2004[/quote].
In incheierea expunerii sale, deputatul PDL de Braila, Alexandru Nazare, a solicitat Ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, sa prezinte opiniei publice documentul oficial de la Comisia Europeana care atesta ca stergerea datoriilor CFR Marfa este agreata la nivel european, dar si motivele pentru care Christian Heinzmann a fost inlaturat cu 3 ani mai devreme de la conducerea TAROM, precizand ca „aceste solicitari sunt de bun simt si pot aduce clarificari importante opiniei publice. Pentru ca altfel, imaginea care va ramane dupa finalizarea acestui Acord cu FMI este ca Romania a capotat umilitor in fata Fondului, ca CFR Marfa a fost vanduta cu dedicatie, iar la TAROM ne pregatim de restauratia clientelei politice. USL are datoria sa ne explice de ce ceea ce trebuia sa fie un sprint in mai 2012, si anume finalizarea cu succes a Acordului preventiv si semnarea unuia nou mai flexibil pe model polonez, a devenit un maraton.