Consilierul județean PNL, Alexandru Bucălău, spune că lucrările de infrastructură, aflate în derulare în judeţul Brăila, în realitate bat pasul pe loc. Liberalul afirmă într-un comunicat de presă că brăilenii s-au săturat de lucrări proaste de asfaltare, corectate şi recorectate cu tot deranjul aferent.
”Brăilenii s-au săturat de montat şi demontat indicatoare de circulaţie, în esenţă s-au săturat de minciunile şi nepăsarea preşedintelui Consiliului Judeţean, Iulian Chiriac, care habar nu are ce se întâmplă în judeţ, dar care găseşte mereu scuze. Un exemplu de proiect în care se bate pasul pe loc este „Modernizarea infrastructurii de transport judeţean pe traseul Gulianca-Ianca-Viziru, asigurând conectivitatea directă cu coridorul TEN-T Brăila-Buzău”, pentru realizarea căruia Uniunea Europeană investeşte 80 de milioane lei. Conform proiectului, lucrările vizează modernizarea tronsoanelor de drum judeţean, respectiv reabilitarea structurii rutiere, a dispozitivelor de preluare a apelor pluviale, reparaţii/înlocuiri ale podeţelor existente şi semnalizarea rutieră a drumurilor judeţene: DJ 202A , DJ 221 , DJ 211 – între localităţile Ianca şi Bordei Verde, DJ 211A – între localităţile Bordei Verde şi Ianca. Potrivit contractului, termenul de finalizare a lucrări ar fi trebuit să fie 31.12.2022. Ulterior, s-a prezentat o altă dată de încheiere a lucrărilor – 10 mai 2023, care nici aceasta nu a fost respectată, şi este mai mult decât evident că proiectul nu se va finaliza în această vară” spune consilierul PNL, Alexandru Bucălău.
Liberalul spune că de când au început lucrările la acest proiect, a prezentat public modul în care s-a lucrat, când într-o zi se asfalta, iar a doua zi se decoperta.
”În momentul de faţă ne aflăm tot în acelaşi stadiu al decopertărilor. Asfaltul turnat pe bucăţi nu ţine şi se formează gropi, motiv pentru care s-a decopertat din nou şi acum iar se va asfalta. Cât va dura această bătaie de joc numită asfaltare nu se ştie. În aceste condiţii, este greu de crezut că lucrarea va fi finalizată până în iarnă şi că această a treia prelungire a termenului de finalizare va fi una cu noroc. Preşedintele CJ, Iulian Chiriac, repetă aproape obsesiv că, în caz de întârziere, constructorii vor fi penalizaţi, de parcă ar încălzi pe cineva aceste explicaţi sterile. Domnule Chiriac, brăilenii ar fi cu mult mai mulţumiți dacă, în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean şi beneficiar al lucrărilor, le-aţi apăra interesele şi aţi lua atitudine faţă de această asfaltare făcută în bătaie de joc pe bani europeni. Dacă aţi merge la faţa locului să vedeţi în ce hal arată această lucrare, care ar fi trebuit să prezinte un drum nou, nu unul făcut bucăţi înainte de a fi dat în folosinţă. Da, domnule Chiriac, este mai comod să staţi în birou şi să vorbiţi la telefon, decât să mergeţi să vedeţi realitatea din teren. Este mai confortabil să vă deplasaţi cu maşina de serviciu care vă ia de la scară şi vă duce acasă, decât să vă prăfuiţi pantofii prin judeţ! Da, este mult mai simplu să lăsaţi drumurile din judeţ la mâna constructorilor şi să nu vă pese de locuitorii comunelor afectate de aceste veşnice lucrări de asfaltare/reasfaltare”, a mai spus consilierul judeţean PNL Brăila, Alexandru Bucălău.
Cum o fotografie face cât o mie de cuvinte, Bucălău a prezentat mai multe fotografii cu starea jalnică în care se găseşte drumul care leagă comuna Bordei Verde de Viziru, un drum care, potrivit proiectului, ar fi trebuit să fie unul de nivel european, dar care, în realitate, nici de nivel rural nu este.






