
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură – Centrul Judeţean Brăila informează potenţialii beneficiari că APIA este instituţia responsabilă cu administrarea schemei de ajutor de minimis pentru achiziţionarea de tancuri de răcire a laptelui.
Potrivit prevederilor HG nr. 859/2013, beneficiarii schemei de ajutor de minimis sunt producătorii agricoli, crescători de animale care deţin până la 5 capete vaci de lapte, şi care sunt organizaţi în acest scop într-o formă asociativă constituită în cadrul unităţii administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună şi îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: fac parte dintr-o singură formă asociativă constituită în cadrul unităţii administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, în scopul achiziţionării de tancuri de răcire a laptelui; vacile de lapte ale membrilor din forma asociativă sunt înregistrate în Registrul naţional al exploataţiilor; forma asociativă prevăzută nominalizează o persoană responsabilă cu asigurarea bunei funcţionări a colectării laptelui şi efectuării analizelor privind calitatea laptelui.
Daniela Militaru, directorul executiv al APIA Brăila, pentru www.probr.ro
Pentru obţinerea avizului prealabil în vederea achiziţionării tancurilor de răcire a laptelui, formele asociative depun cereri iniţiale la primăriile unităţilor administrativ teritoriale organizate la nivel de comună pe a căror rază sunt înregistrate sediile sociale ale acestora, însoţite de următoarele documente: copia actului de constituire a formei asociative, din care să reiasă scopul constituirii acesteia, respectiv achiziţionarea tancului/tancurilor de răcire a laptelui pentru membrii săi; centralizator cu membrii formei asociative, care să ateste numărul de vaci de lapte pe fiecare membru şi numărul total de vaci de lapte; copia BI/CI al/a reprezentantului legal al formei asociative; hotărârea adunării generale a asociaţiei prin care se aprobă achiziţionarea tancului/tancurilor de răcire a laptelui şi prin care membrii se angajează că, pe o perioadă de 2 ani, începând cu data la care sprijinul financiar a fost acordat, menţin numărul de vaci de lapte deţinute la data acordării ajutorului şi nu schimbă destinaţia utilizării tancului/tancurilor de răcire. Formele asociative care nu au depus cereri iniţiale în perioada 20 noiembrie – 30 decembrie 2013 o mai pot face şi în perioada 10 februarie – 15 aprilie 2014.
După obţinerea avizului favorabil, formele asociative depun la primăriile unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună pe a căror rază sunt înregistrate sediile sociale ale acestora, până la data de 15 mai 2014, următoarele documente: document care atestă înscrierea vacilor de lapte ale membrilor formei asociative în Registrul naţional al exploataţiilor, eliberat în funcţie de operatorul Sistemului naţional de identificare şi înregistrare a animalelor – SNIIA; documente emise de primărie din care reiese punerea la dispoziţie de către aceasta a suprafeţei aferente instalării tancului/tancurilor de răcire a laptelui, precum şi a utilităţilor specifice necesare funcţionării acestuia/acestora, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Daniela Militaru:
Toate facilităţile puse la dispoziţia asociaţiei de către primărie sunt valabile pentru toată perioada funcţionării investiţiei realizate; factura fiscală de achiziţie a tancului/tancurilor de răcire a laptelui, care cuprinde costurile prevăzute la art. 7 alin. (1) şi (2) din HG 859/2013, din care să reiasă valoarea de achiziţie a acestuia/acestora; document al formei asociative referitor la identificarea codului bancar al acesteia.
Primăriile unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună înregistrează cererile iniţiale, verifică documentele depuse de formele asociative şi întocmesc Registrul special de evidenţă a beneficiarilor de sprijin financiar prevăzut de schema de ajutor de minimis, care se transmite la centrele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură până la data de 31 mai 2014, împreună cu copiile cererilor iniţiale şi ale documentelor prevăzute la art. 11 alin. (2) din HG 859/2013.
Centrele judeţene ale A.P.I.A verifică datele înregistrate în Registrul special de evidenţă a solicitanţilor de sprijin financiar prevăzut de schema de ajutor de minimis, comunicat de primării, şi întocmesc Lista solicitanţilor eligibili, aprobă sumele aferente reprezentând sprijinul financiar pentru fiecare solicitant în parte şi întocmesc situaţia centralizatoare cu sumele necesare pentru acordarea sprijinului financiar, pe care o transmit la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură.
În baza situaţiilor centralizatoare cu sumele necesare pentru acordarea sprijinului financiar, transmise de către centrele judeţene, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţia centralizatoare a sumelor autorizate pentru plata ajutoarelor de minimis.
Daniela Militaru, directorul executiv al APIA Brăila, pentru www.probr.ro
Cuantumul sprijinului financiar, reprezentând ajutor de minimis care se acordă beneficiarilor, este de maximum 5.000 euro pentru fiecare formă asociativă care a solicitat acest ajutor şi cuprinde costurile aferente achiziţionării, instalării tancului/tancurilor de răcire a laptelui cu o capacitate de maximum 1.000 litri/unitate administrativ-teritorială organizată la nivel de comună, instruirii necesare pentru utilizarea acestuia/acestora, precum şi asigurarea service-ului pentru o perioadă de 12 luni de la instalare.
În cazul beneficiarilor care achiziţionează tancuri de răcire a laptelui cu o capacitate mai mică de 1.000 litri, cuantumul sprijinului financiar, reprezentând ajutor de minimis, se corelează proporţional cu capacitatea tancului de răcire. Ajutoarele de minimis pentru achiziţionarea de tancuri de răcire a laptelui nu pot fi cumulate cu alte ajutoare de minimis acordate potrivit HG 562/2012 şi HG 897/2012.