Luni 15 ianuarie, la ora 14.00, la sediul Ministerului Transporturilor, în prezența premierului Mihai Tudose și a ministrului transporturilor Felix Stroe, a avut loc semnarea contractului de proiectare și execuție a Podului peste Dunăre de la Brăila.
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe a spus că acest proiect este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii 26 de ani și are o valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, care va fi construit de un grup de firme din Europa și Asia. După ce va fi realizat acesta va fi al treilea astfel de pod din Europa.
Contractul a fost semnat de directorul CNAIR Ștefan Ioniță și de reprezentantul câștigătorului licitației pentru proiectarea și execuția Podului de la Brăila, Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems co. ltd. Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 120 luni.
Durata de realizare a acestei investiții este de 48 de luni, dintre care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Valoarea proiectului este de 430 milioane de euro fără TVA.
Asocierea va trebui să proiecteze şi să construiască, potrivit contractulu, podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km.
[quote]Acest obiectiv este propus spre realizare din anii ’80. Sunt aproape 40 de ani de când se discută despre acest Pod. Este un pas imens. Până acum un an nici nu ne gândeam că ne apucăm să scriem primele cifre, primele litere, în acest sens. Din momentul ăsta s-a intrat practic în linie dreaptă. Este un obiectiv major și din punct de vedere al infrastructurii rutiere de legătură între provinciile istorice, începând cu nordul Moldovei și terminând cu Dobrogea. Este și un element de siguranță națională, este și un element de normalitate. Într-o țară normală un fluviu nu se mai traversează cu bacul[/quote], a declarat premierul Mihai Tudose după semnarea contractului.