
Luni dimineață, consilierii municipali brăileni s-au întrunit pentru a doua ședință ordinară din această luna, o ședință în care printre proiectele votate s-au aflat și stabilirea salariilor funcționarii publici și personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Brăila și Serviciului Public Comunitar Local de evidență a Persoanelor Brăila, dar și al celor din cadrul serviciilor publice din subordinea Consiliului Local Municipal Brăila, în conformitate cu prevederile Legii nr. 153/2017.
La ședință au fost prezenți 23 de aleși locali, absentând motivat consilierii Cătălin Hagiu și Cristian Pricop (PNL), Daniela Rădulescu (ALDE) și Gina Ilie (PND). Cele două proiecte ce vizau salarizarea personalului din cadrul primăriei și al direcțiilor din subordine au trecut 17 voturi pentru, deoarece consilierii PNL și independentul Lucian Căprariu s-au abținut.
De altfel, consilierul independent Lucian Căprariu a ținut să facă câteva remarci vis a vis de faptul că salarizarea angajaților stă la mâna consiliului local.
[quote]Principala noastra responsabilitate este fata de cetatenii care ne-au votat, fata de comunitate. Oare ce ar spune ei legat de aceste solicitari? Care este perceptia lor in raport cu activitatea administratiei publice? Pe de alta parte, de votul nostru depinde nivelul veniturilor celor ce lucreaza in administratie si serviciile publice locale si unde avem – cunosc, vad in mod direct – oameni care lucreaza foarte mult, unii dedicati si altii…care se bazeaza prea mult pe abnegatia celorlalti. Motivatia si baza legala ale acestor solicitari le cunoaștem cu toții. Insa intrebarea pe care cu totii ar trebui sa ne-o punem este următoarea: pe ce criterii stabilim daca si, mai ales, cu cat sa creasca salariile. Poate ca ceea ce ni se solicita este prea putin sau poate prea mult. Avem noi un barometru al satisfactiei cetateanului fata de activitatea administratiei publice locale?[/quote], a declarat Căprariu în fața colegilor săi consilieri.
Conform proiectelor de hotărâre aprobate de consilierii municipali, în cazul funcțiilor publice de conducere, salariile de baza aprobate sunt între 9.585 lei – salariul pentru secretarul municipiului și 7.250 un șef de birou.
În cazul funcțiilor publice de execuție, salariile aprobate sunt urmatoarele: auditor – între 4.191 lei și 5.003 lei; consilier, consilier juridic, expert, inspector – între 2.509 lei și 4.655 lei; referent de specialitate – între 2.335 lei și 4.423 lei; referent – între 1.740 lei și 2.799 lei.
În cazul funcțiilor de execuție pentru personalul contractual, salariile sunt: pentru consilier, expert, inspector de specialitate, revizor contabil, arhitect, referent de specialitate, inspector casier – între 1.624 lei și 5.235 lei. Șoferii vor avea salarii între 2.567 lei și 2.683 lei, iar muncitorii necalificati, între 1.450 lei și 2.683 lei.