• Contact
marți, 17, iunie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home ProBr

Doar Nazare si Petrea interesati de Masterplanul pe Transporturi

02/10/2014
in ProBr
Timp de citire:3 mins read
A A
0
Doar Nazare si Petrea interesati de Masterplanul pe Transporturi

Doar Nazare si Petrea interesati de Masterplanul pe Transporturi

0
Distribuiri
1
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
Doar Nazare si Petrea interesati de Masterplanul pe Transporturi
Doar Nazare si Petrea interesati de Masterplanul pe Transporturi

În urmatorii 20 de ani, România se concentrează pe construcţia de drumuri expres, şi nu pe autostrăzi. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, miercuri, Masterplanul General de Transport în Comisiile pentru Transporturi din Camera Deputaţilor şi Senat, la care au participat doi parlamentari de Brăila, Alexandru Nazare de la PDL și Dorin Silviu Petrea de la UNPR.

Până la sfârşitul lunii noiembrie, strategia de implementare a masterplanului va fi prezentată în Guvern, atunci când se va decide dacă documentul va lua forma unui proiect de lege. Acest document stabileşte linia pe care ţara noastră o va urma în anii viitori, iar fără masterplan nu se pot accesa fonduri europene.

ArticoleSimilare

Miercuri se întrerupe apa în localitatea Lacu Sărat

Reținut de polițiști și cercetat sub control judiciar pentru încălcarea ordinului de protecție

Filarmonica „Lyra – George Cavadia” vă invită la Holograf simfonic

Conform Masterplanului prezentat de Ioan Rus, până în 2030, România va avea doar 1.000 de kilometri de autostradă, fiind programate să se construiască 656 de km, adică 6 tronsoane. Intersul autorităţilor se mută de pe coridoarele paneuropene spre Braşov şi apare astfel: Sibiu-Braşov, Ploieşti-Comarnic, Gilău-Borş, Craiova-Piteşti, Comarnic-Braşov şi Braşov-Bacău.

Autostrada Sibiu-Piteşti dispare şi se transformă în drum expres. La fel şi centura de sud a Capitalei, Bucureşti-Alexandria sau Tîrgu Mureş-Iaşi. În total, autorităţile vor să realizeze peste 2.200 de km de drum exres. Sunt mai ieftine cu 30%, susţin oficialii şi se justifică din punctul de vedere al traficului. Aceste şosele sunt de fapt nişte autostrăzi mai rudimentare, tot cu două benzi pe sens, dar mai înguste.

Nu se ştie însă ce se va întâmpla cu cele zece studii de fezabilitate scoase la licitaţie pentru care, cel mai optimist ministru al Transporturilor, Dan Șova, a fost dispus să plăteasca 53 de milioane de euro și anunța pe vremea când era ministru Transporturilor, anunţase că până în 2020, România va avea peste 2.400 de km de autostradă, însă doar 600 km au rămas pe lista de priorităţi. În acest moment, România numără 644 de kilometri de autostradă şi nicunul de drum expres. În schimb avem peste 32.000 de km de drumuri comunale, drumuri naţionale 16.000 de km, drumuri judeţene 35.000 de km.

Actul va intra timp de 30 de zile în dezbatere publică, după care Guvernul îl va parafa printr-o hotărâre de guvern. De abia atunci se va şti ordinea în care vor fi realizate aceste proiecte. Pentru 2014-2020 România are la dispoziţie de la Bruxelles, pentru infrastructura rutieră, 1 miliard şi jumătate de euro.proiect Masterplan

Pe sectorul rutier s-a identificat nevoia unor proiecte, autostrăzi şi drumuri expres. În perioada în exerciţiu avem nevoie obligatorie de 656 de km de autostradă, 2.226 de km de drumuri expres, peste 3000 de km de drumuri interregio.

Sursele de finanţare de care avem nevoie conform proiectului propus de ministrul Transporturilor: pe sectorul rutier – 26 miliarde de euro, feroviar – 19 miliarde de euro, naval: 3 miliarde de euro, intermodal – 165-200 milioane de euro, aerian – 600 de milioane de euro.

Potrivit Masterplanului General de Transport, necesarul de autostrăzi al României este de doar 656 de kilometri, costurile estimate pentru realizarea lor, până în 2030, ridicându-se la 6,282 milioane de euro, fără TVA. Pe de altă parte, România ar trebui să mai construiască 2.226 de kilometri de drumuri expres, costul estimat al acestora fiind de 17,519 milioane de euro, fără TVA.

Brăila a fost prinsă în planul ce urmează a fi trimis Comisiei Europene după o perioadă de dezbateri publice, cu trei drumuri expres: Muntenia Express (Găieşti – Ploieşti – Buzău – Brăila, 245 km suma alocată estimativă fiind de 1280 milioane de euro, fără TVA), Milcovia Express (Bacău – Focşani – Brăila – Galaţi, 213 km – 1024 milioane de euro, fără TVA) şi Dobrogea Express (Brăila – Tulcea – Contanţa, inclusiv podul peste Dunăre, 186 km – 1369 milioane de euro, fără TVA). Totodată, în plan există şi un drum trans-regio (Brăila – Slobozia – Drajna – Călăraşi – Chiciu, la graniţa cu Bulgaria), însemnând 142 km, costul estimat fiind la 71 milioane de euro, fără TVA.

Etichete: a fost dispus să plăteasca 53 de milioane de euroautostrazibrailacel mai optimist ministru al Transporturilorcoridoarele paneuropeneDan SovaDoar Nazare si Petrea interesati de Masterplanul pe Transporturidrum expresMasterplanul General de Transportprobrailastiristiri brailastiri din brailastiri online din brailaTrei drumuri expres trec prin Brailaziare braila
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Miercuri se întrerupe apa în localitatea Lacu Sărat 16/06/2025
  • Reținut de polițiști și cercetat sub control judiciar pentru încălcarea ordinului de protecție 16/06/2025
  • Filarmonica „Lyra – George Cavadia” vă invită la Holograf simfonic 16/06/2025
  • Romgal Romanu și Viitorul Cireșu campioanele celor două serii ale Ligii a 5-a 16/06/2025
  • Corul Mixt „TRISON” al Școlii Populare de Arte și Meserii „Vespasian Lungu” din Brăila – ambasador al muzicii corale românești la Festivalul Internațional de Muzică Corală „Chernomorski zvutsi” – Balchik, Bulgaria 16/06/2025
  • AJPIS Brăila a virat banii pentru 17.924 de beneficiari 16/06/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version