
Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, a precizat ca în şedinţa Guvernului s-a analizat în primă lectură Memorandumul privind realizarea mai multor proiecte din bugetul facilităţii „Conectarea Europei”. Printre aceste proiecte este menţionat şi „Podul peste Dunăre” între Brăila, Galaţi şi Tulcea, prin care să se realizeze interconectarea unor coridoare de transport agreate de Comisia Europeană şi care vizează dezvoltarea unei zone de graniţă a Uniunii Europene.
De curând, vicepreşedintele PSD Dan Şova, ministru al Transporturilor, a prezentat proiectele de infrastructură ce vor fi realizate în următoarea perioadă. Acesta a mentionat ca între priorităţile ministerului sunt multe proiecte majore de infrastructură pentru judeţele ţării, printre care şi pentru judeţul nostru. În cadrul bugetului pentru perioada 2014–2020, Comisia a propus crearea unei facilităţi „Conectarea Europei” pentru a favoriza accesul pe piaţa internă pentru toţi. Astfel, Comisia va aloca 40 de miliarde de euro creării acestei facilităţi denumite „Conectarea Europei”, precum şi 10 miliarde de euro investiţiilor din domeniul transporturilor, în cadrul Fondului de coeziune. Din bugetul noii facilităţi, României îi revine o sumă de 1,3 miliarde euro doar pentru transporturi. Unul dintre cele mai importante proiecte desemnate de ministrul Şova a fost cel referitor la mult amânatul Pod peste Dunăre, care va lega judeţele Brăila, Galaţi şi Tulcea. Referitor la acest lucru, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, a precizat că în şedinţa Guvernului s-a analizat în primă lectură Memorandumul privind realizarea mai multor proiecte din bugetul facilităţii „Conectarea Europei”. Printre aceste proiecte este menţionat şi „Podul peste Dunăre” între Brăila, Galaţi şi Tulcea, prin care să se realizeze interconectarea unor coridoare de transport agreate de Comisia Europeană şi care vizează dezvoltarea unei zone de graniţă a Uniunii Europene.
Gheorghe Bunea Stancu, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila:
Miercuri (n.r. 2 aprilie 2014) a trecut memorandumul în care sunt inserate proiectul podului Brăila-Galaţi-Tucea şi cel pentru autostrada Galaţi-Brăila-Buzău. Am trecut de la faza în care eram la discuţii. La o aprobare de Guvern, acest proiect pleacă la Bruxelles, iar sursele de finanţare sunt ceea ce a rămas din costul pentru transport, de anul trecut (n.r. 31,6 miliarde euro). României îi revin aproximativ 1,3 miliarde euro. Se preconizează ca în toamnă să se înceapă lucrările de proiect tehnic şi licitaţiile de selectare pentru demarare. Se va începe fie în toamnă, până în decembrie, fie în primul trimestru al anului viitor. Asta dacă nu cumva vom avea de a face iar cu binecunoscutele contestaţii. De obicei, Ministerul Transporturilor va alege o variantă foarte greu de contestat.
Gheorghe Bunea Stancu a mai adăugat că se va merge pe varianta care s-a stabilit. Adică, la bază stă studiul de fezabilitate făcut de cei de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Deşi s-au încercat mai multe variante, nu s-a obţinut niciun rezultat favorabil, pentru că erau costuri ridicate, inclusiv pentru acţiunile de expropriere.