
Camera de Conturi Braila a prezentat Sinteza rezultatelor actiunilor de audit si de control desfasurate la Primaria Braila. Auditul financiar asupra conturilor anuale de executie bugetara ale municipiului Braila a fost facut in perioada 13.05.2013-05.07.2013. A fost verificat si modul de utilizare a aloca?iilor bugetare pentru investi?ii.
Inspectorii Curtii de Conturi au descoperit ca in Primaria Braila, administrata de onor Consiliul Local Municipal si de primarul PSD Aurel Simiopnescu, s-au adus prejudicii banului public in valoare de 865.000 lei si s-au facut abateri financiar contabile de 9.004.000 lei. Un total care bate spre trei milioane de e
uro.
Cum si in ce fel
Neinstituirea, la nivelul Scolii Gimnaziale „George Cosbuc” din Braila, a unui Registru al riscurilor si neelaborarea
neimplementarea de norme proprii privind organizarea angajarii, lichidarii, ordonantarii si platii cheltuielilor bugetare.
Neaplicarea procedurilor legale de executare silita a creantelor bugetului local in cadrul termenului de prescriere.
Neurmarirea incasarii taxei pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei pentru desfasurarea activitatii de alimentatie publica.
Neurmarirea si neincasarea creantelor nefiscale ale UATM Braila reprezentand venituri din concesiuni (din care debite
prescrise ca urmare a nepunerii in executare a unor sentinte definitive si irevocabile de 12 mii lei).
Nestabilirea, neurmarirea si neincasarea impozitului pe mijloacele de transport pe apa.
Nestabilirea, neurmarirea si neincasarea impozitului pe cladiri de la persoanele fizice care detin mai multe locuinte pe raza UATM Braila.
Nestabilirea, neurmarirea si neincasarea impozitului pe cladiri si neregularizarea taxelor din eliberarea autorizatiilor de constructii.
Neactualizarea datelor din Registrul agricol cu privire la terenurile si cladirile contribuabililor
Nestabilirea si neincasarea redeventei datorate de SC Compania de Utilitati Publice ”Dunarea” Braila.
Neurmarirea derularii contractului de concesiune a obiectivului ”Arena de Box”, bun apartinand domeniului public al unitatii administrativ teritoriale municipiul Braila si a respectarii clauzelor acestuia.
Neexercitarea, pe fondul unor împrejurari neelucidate inca, a recursului la Decizia nr. 2581/10.04.2012 a Curtii de Apel Bucuresti pronuntata in dosarul nr. 10475/2/2011, referitoare la corectia financiara de 25% din valoarea contractului de lucrari nr. 44878/22.12.2010.
Plata nelegala a unor drepturi de natura salariala reprezentand indemnizatie de dispozitiv
Plata nelegala, cu titlul de sume echivalente incasate la bugetul local din impozite si taxe locale de la SC Compania de Utilitati Publice ”Dunarea” Braila.
Neurmarirea incasarii redeventei conform clauzelor contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubritate incheiat cu SC ECO SA Braila.
Nestabilirea si neincasarea veniturilor din dreptul de concesiune si din taxa pe teren pentru suprafata de 4.790 mp, bun din domeniul public al unitatii administrativ teritoriale a municipiului Braila.
Plata nelegala a cuantumului de 10% din incasarile de bilete catre supraveghetori sau insotitori de grupuri de copii veniti la Teatrul de Papusi.
Plata nelegala, catre viceprimarul UATM cu titlul de remuneratie pentru participarea la sedintele comisiei de vanzare a cabinetelor medicale.
Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata, la nivelul ?colii Gimnaziale „George Cosbuc” din Braila, de cheltuieli aferente unor lucrari de instalatii sanitare neefectuate corespunzator contractului.
Neretinerea garantiei de buna executie la contractul de servicii de publicitate media
Nerespectarea principiilor de economicitate, eficienta si eficacitate in utilizarea fondurilor publice, referitoare la activitatea SC ,,ECO” SA Braila, respectiv neanalizarea activitatii si a modului de administrare a acestei societati unde UATM Braila detine capital social majoritar, neluarea unor masuri de eficientizare a activit?atii, de reducere a datoriilor, de incasare a creantelor, de imbunatatire a indicatorilor de eficienta.
Nefundamentarea criteriilor de performanta asumate prin contractul de management de catre managerul Teatrului de Papusi.
Nerespectarea, la nivelul Scolii Gimnaziale „George Cosbuc” din Braila, a principiilor economicitatii, eficientei si eficacitatii în administrarea patrimoniului public si privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale, precum si in utilizarea fondurilor publice la obiectivul „Cl?dire D+P+E, GR?DINI?A NR.50, Str. Dudului nr.2A, Br?ila”, imobil transmis in cursul anului 2012 in administrarea Scolii Gimnaziale „George Cosbuc” din Braila, fara o inventariere prealabila a stadiului lucrarilor efectuate in perioada 2008-2012.
Inventarierea necorespunzatoare a investitiei in curs „iluminat public”.
Masurile dispuse si recomand?rile formulate de Camera de Conturi
a) Ini?ierea masurilor legale de identificare a contribuabililor detinatori de mijloace de transport pe apa si stabilirea, urmarirea si incasarea veniturilor din impozite pe mijloace de transport pe apa.
b) Identificarea tuturor persoanelor fizice care au in proprietate doua sau mai multe cladiri si care nu au depus ”declaratia speciala”, conform cerintelor art.252 alin.(4) din Codul Fiscal, in vederea stabilirii situatiei reale a impozitului datorat de contribuabili.
c) Elaborarea unor proceduri privind activitatea compartimentului Regularizari, finalizare constructii, prin care sa se stabileasca corespunz?tor relatiile functionale dintre compartimentele cu atributii în domeniu, conform cadrului legal aplicabil, astfel incat s? se evite aparitia disfunctionalitatilor in aplicarea masurilor ce se impun pentru regularizarea taxelor, urmarirea si incasarea acestora, precum si pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor, odata cu expirarea termenului de valabilitate al autorizatiilor de construire emise. Totodata se va proceda la identificarea corect? a datei dobandirii cladirilor aflate in proprietatea persoanelor care nu au finalizat lucrarile de constructii la termenul prev?zut in autorizatia de constructie, dar care au fost edificate pana la nivelul la care acestea intrunesc elementele structurale de baza ale unei cladiri, conform art. 254 alin.(8) lit. c) din Codul Fiscal, in vederea stabilirii, urmaririi si incasarii impozitului datorat.
d) Actualizarea datelor din Registrul agricol si implementarea corespunzatoare a programului informatic privind evidenta acestuia, astfel incat s? poata constitui o sursa reala si corecta de date pentru compartimentul specializat de impozite si taxe din cadrul UATM Braila, avand in vedere ca aceste aspecte intra in sfera activitatilor specifice aferente inventarierii masei impozabile, prevazute la pct. 228 din HG nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si clarificarea diferentelor dintre Registrul agricol si evidentele fiscale.
e) Continuarea etapelor din cadrul procedurii de executare silita respectiv indisponibilizarea si valorificarea bunurilor imobile precum si aplicarea de sechestre pe bunurile mobile si valorificarea acestora.
f) Identificarea tuturor comerciantilor de pe raza de competenta care desfasoara activitate de alimentatie publica in vederea autorizarii si colectarii taxei si efectuarea pe teren de controale periodice in vederea identificarii comerciantilor care desfasoara activitate de alimentatie publica si care nu detin sau nu au vizata autorizatia.
g) Dispunerea, de catre ordonatorul de credite al UAT Municipiul Braila, de masuri pentru:
– încasarea diferentei de redeventa datorata de SC CUP Dunarea SA Braila si a accesoriilor legale aferente;
– reanalizarea Contractului de concesiune si luarea in calcul a posibilitatii de stabilire a unor penalitati contractuale in caz de plata cu intarziere a redeventei datorate de SC CUP Dunarea SA Braila;
– urmarirea finalizarii procedurilor de casare si valorificare a activelor fixe din patrimoniul propriu al UATM Braila, date in administrarea SC CUP Dunarea, aprobata prin HCLM nr. 88/29.03.2012, in vederea incasarii operative a veniturilor din valorificare;
– implementarea unor proceduri de lucru prin care sa se stabileasca urmarirea cuantumului redeventei datorate de SC CUP Braila SA avand in vedere modificarile patrimoniale intervenite pe parcursul derularii contractului de delegare.
h) Dispunerea, de catre ordonatorul de credite al UAT Municipiul Braila de masuri pentru:
– clarificarea situatiei juridice a utilizarii celor 4.790 mp teren din domeniul public al UATM Braila cu respectarea cadrului legal;
– implementarea controalelor interne in vederea identificarii deficientelor si realizarea unui circuit al documentelor cu privire la modul de gestionare a bunurilor din domeniul public.
i) Dispunerea, de catre ordonatorul de credite al UAT Municipiul Braila de masuri ce se impun pentru:
– intrarea in legalitate si indeplinirea obiectivelor asumate prin contractul de concesiune a unui bun public respectiv a „Arenei de Box„;
– efectuarea inventarierii faptice a obiectivului ” Arena de Box ” si evidentierea in mod corespunzator in situatiile financiare ale entitatii, stabilirea eventualului prejudiciu si dispunerea masurilor de recuperare a acestuia.
j) Analizarea activitatii si a modului de administrare a SC ECO SA Braila, unde UATM Braila detine capital social majoritar, efectuarea de propuneri de îmbun?tatire a indicatorilor de eficienta, in vederea evitarii implicatiilor in ceea ce priveste integritatea patrimoniului UATM Braila si a fondurilor publice care au constituit participarea la capitalul social al SC ECO SA.
k) Analizarea împrejurarilor in care s-a produs nerecurarea Deciziei nr.2581/10.04.2012 a Curtii de Apel Bucuresti pronuntata in dosarul nr. 10475/2/2011, referitoare la corectia financiara de 25% din valoarea contractului de lucrari nr. 44878/22.12.2010 si dispunerea masurilor legale necesare.
l) Analizarea si fundamentarea, conform legii, a indicatorilor de performanta stabiliti in anexa la contractul de management incheiat cu managerul Teatrului de Papusi „Carabus” si luarea de masuri in consecinta.
m) Urmarirea, de catre ordonatorul de credite al UATM Braila, ca la nivelul Scolii Gimnaziale „George Cosbuc” din Braila sa se procedeze la elaborarea si implementarea unor proceduri operationale care sa permita identificarea, monitorizarea si evaluarea riscurilor aferente activitatilor specifice desfasurate, cu intocmirea Registrului riscurilor, astfel incat obiectivele entitatii sa fie realizate in conditii de eficienta, economicitate si eficacitate. Procedurile trebuie sa fie clar definite, sa fie deplin integrate in componentele sistemului de organizare al entitatii publice, sa fie precizate in documente scrise, sa fie aduse la cunostinta personalului implicat, sa fie prevazute in fisa postului si sa fie actualizate in mod regulat, in functie de evolutia legislatiei economico-financiare si contabile. De asemenea se va urm?rii ca la nivelul ?colii Gimnaziale „George Co?buc” din Braila sa se elaboreze si implementeze procedura de angajare, lichidare, ordonantare si plata a cheltuielilor publice, cu respectarea prevederilor legale privind aplicarea corecta a fazelor executiei bugetare de angajare, lichidare, ordonantare si plata a cheltuielilor publice ale entitatii.
n) Urmarirea, de catre ordonatorul principal de credite al UAT Municipiul Braila, ca la nivelul Scolii Gimnaziale „George Cosbuc” sa se efectueze inventarierea faptica a lucrarilor in curs de executie, in functie de stadiul fizic (realizat prin comparare cu situatiile de lucrari acceptate la plata), conform cerintelor OMFP nr.2861/2009, reflectarea reala a situatiei acestora in evidenta financiar-contabila a Scolii Gimnaziale „George Cosbuc” din Braila si obtinerea asigurarii ca fazele de angajare, lichidare, ordonantare si plata a cheltuielilor publice sunt parcurse corespunzator. De asemenea se va urmari ca la valorificarea inventarierii sa se stabileasca, daca este cazul, intinderea prejudiciului si sa se dispuna masurile legale de recuperare a acestuia, monitorizandu-se realizarea acestor masuri.
o) Stabilirea, de catre ordonatorul de credite al UAT Municipiul Braila, a întinderii prejudiciului si dispunerea masurilor pentru recuperarea lui, ca urmare a nepunerii in aplicare a hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile si a prescrierii acestei posibilitati. Totodata se va proceda la stabilirea unor proceduri de lucru in vederea conlucrarii operative intre serviciile implicate in incheierea contractelor, urmarirea si incasarea veniturilor ce decurg din acestea, stabilirea procedurilor de executare a creantelor restante in cadrul termenului legal de prescriere si stabilirea modului de implementare in vederea incasarii sumelor stabilite prin sentintele civile, in cadrul termenului legal de prescriptie.
p) Urmarirea, de catre ordonatorul principal de credite al UAT Municipiul Braila, ca la nivelul Scolii Gimnaziale „George Cosbuc” din Braila sa se stabileasca intinderea prejudiciului si sa se dispuna masuri de recuperare a lui, ca urmare a neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre executantul lucrarilor sanitare, conform contractului de lucrari nr.557 din 28.09.2012, precum si a intinderii prejudiciului rezultat ca urmare a neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre dirigintele de santier, conform contractului de prestari de servicii nr.949/17.09.2012 si recuperarea lui.
q) Stabilirea, de catre ordonatorul principal de credite al UATM Braila, a intinderii prejudiciului si dispunerea masurilor de recuperare a acestuia, ca urmare a platii nelegale, in anul 2012, de drepturi salariale reprezentand sporul de dispozitiv.
Tandemul de mari geniali administratori pesedisti ai banului public Simionescu – Stancu se declara ”nemultumit” de constatarile Curtii de Conturi.
Dar noi ce ar trebui sa spunem cand ne gandim ca tineti pe banii nostri peste o mie de neamuri si de membri de partid in Casa Alba, ne mariti taxele si impozitele anual, dar sunteti gasiti (ca o biata gestionara de Alimentara venita recent de la tara si fara scoala) in fiecare an, la fiecare control serios, cu prostii in actele contabile !?