
Noua versiune informatica de intocmire a ordinelor de plata si a foilor de varsamant pentru Trezoreria Statului, aduce cu sine si cateva modificari. Ordinul de Plata pentru Trezoreria Statului (OPT) contine doua rubrici noi: “Cod angajament” si “Indicator angajament” care vor fi completate de catre entitatile publice inrolate in sistemul “Controlul angajamentelor bugetare”.
Acest instrument de plata pentru efectuarea de plati catre si de la Trezoreria Statului este utilizat atat de societati comerciale cat si de institutii publice, dupa cum urmeaza: -persoanele juridice si persoanele fizice (agenti economici si alti platitori) pentru:
– achitarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii, inclusiv restituiri din finantarea anilor precedenti datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetele fondurilor speciale, etc.;
– achitarea in contul institutiilor publice a sumelor reprezentand contravaloarea serviciilor prestate, bunurilor livrate si a lucrarilor executate de catre acestea;
– transferul in conturile proprii deschise la institutiile de credit sau, dupa caz, la Banca Nationala a Romaniei al sumelor incasate in conturi deschise la Trezoreria Statului.
Ordonatorii de credite, pentru:
– achitarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului Trezoreriei Statului, bugetelor locale si bugetele fondurilor speciale;
– achitarea obligatiilor catre furnizori si creditori, virari de sume reprezentand transferuri si subventii, restituiri de venituri bugetare incasate necuvenit.
Ministerul Finantelor Publice si unitatile descentralizate, pentru:
– restituiri de venituri bugetare incasate necuvenit, compensari si regularizari din bugetul de stat si din celelalte bugete; virari de sume din fonduri publice gestionate de Ministerul Finantelor Publice in numele statului, inclusiv plati pentru datoria publica interna si externa, rambursari de credite precum si alte plati.