• Contact
luni, 16, iunie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Lifestyle

80 % din europeni sunt ingrijorati de impactul produselor asupra mediului

13/07/2013
in Lifestyle, Stiri
Timp de citire:2 mins read
A A
0
80 % din europeni sunt ingrijorati de impactul produselor asupra mediului

80 % din europeni sunt ingrijorati de impactul produselor asupra mediului

0
Distribuiri
1
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
80 % din europeni sunt ingrijorati de impactul produselor asupra mediului
80 % din europeni sunt ingrijorati de impactul produselor asupra mediului

Conform unui nou sondaj, europenii ar fi dispusi, in majoritatea lor, sa isi schimbe obiceiurile de cumparare si sa se orienteze catre produse mai ecologice, insa multi dintre ei considera ca nu au acces la suficiente informatii si nu au incredere in afirmatiile producatorilor legate de caracterul ecologic al produselor. Sondajul privind „Atitudinile europenilor fata de construirea pietei unice a produselor ecologice” indica faptul ca mai mult de trei sferturi din respondenti ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele ecologice daca ar avea certitudinea ca produsele respective sunt cu adevarat ecologice (77 %). Cu toate acestea, doar cu putin mai mult de jumatate din cetatenii UE (55 %) considera ca sunt suficient de informati cu privire la impactul asupra mediului al produselor pe care le cumpara si le utilizeaza.

Janez Poto?nik, comisarul pentru mediu, a declarat: [quote style=”1″] Bineinteles ca dorim cu totii sa vedem mai multe produse ecologice pe rafturi, dar acest sondaj arata ca cei mai multi dintre noi suntem derutati de afirmatiile privind caracterul ecologic al produselor si nu le consideram demne de incredere. Acest lucru este in detrimentul consumatorilor si nici nu recompenseaza acele societati care depun cu adevarat eforturi in acest sens. Colaboram cu societatile si cu alte parti interesate pentru a stabili acele informatii credibile pe care consumatorii le cauta atunci cand cumpara produse. Acest lucru va contribui la dezvoltarea pietelor si la crearea de oportunitati pentru inovare si investitii in economia verde[/quote]
Marea majoritate a cetatenilor UE considera ca achizitionarea de produse ecologice poate avea un impact pozitiv asupra mediului (89 %) si ca produsele respective sunt la fel de eficace ca si produsele obisnuite (74 %). Cetatenii care au declarat ca au incredere ca produsele etichetate ca fiind ecologice sunt mai putin daunatoare pentru mediu sunt cei mai numerosi in Portugalia (84 %), Malta (82 %), Franta (81 %) si Belgia (81 %), in schimb numarul acestora este semnificativ mai scazut in Germania (44 %), Romania (46 %) si tarile de Jos (47 %).
Putin peste jumatate din cetatenii UE (52 %) au, in general, incredere in afirmatiile producatorilor cu privire la performantele de mediu ale produselor lor, insa majoritatea (54 %) considera ca rapoartele societatilor cu privire la propriile lor performante de mediu nu sunt demne de incredere. Cetatenii UE vor considera cel mai probabil ca afirmatiile care le sunt prezentate sunt exagerate sau inselatoare in Romania (40 %), Bulgaria (40 %), Grecia (39 %) si Letonia (37 %). Aceasta reticenta este mai rara in Malta (17 %) si in Estonia (20 %). Cu toate acestea, este sustinuta puternic (69 % din respondenti) ideea de a impune societatilor obligatia de a publica rapoarte privind performantele lor globale de mediu si privind performantele de mediu ale produselor lor .

ArticoleSimilare

Miercuri se întrerupe apa în localitatea Lacu Sărat

Reținut de polițiști și cercetat sub control judiciar pentru încălcarea ordinului de protecție

Filarmonica „Lyra – George Cavadia” vă invită la Holograf simfonic

80 % din europeni sunt ingrijorati de impactul produselor asupra mediului
80 % din europeni sunt ingrijorati de impactul produselor asupra mediului

In intreaga UE, doua treimi dintre cetateni (66 %) ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru un produs daca garantia de fiabilitate a acestuia ar fost extinsa la cinci ani. Mai mult de noua din zece respondenti (92 %) considera, de asemenea, ca ar trebui sa fie indicata durata preconizata de viata a produselor. Aproape jumatate dintre toti respondentii (47 %) au decis in ultimele 12 luni sa nu duca la reparat un produs defect din cauza costurilor prea ridicate de reparare.
Un procent important din respondenti (45 %) considera ca produsele alimentare nu sunt sigure pentru consum dupa data inscrisa in indicatia „a se consuma de preferinta inainte de ”. Aceasta inseamna ca, in fiecare zi, cantitati mari de alimente comestibile sunt irosite sau aruncate la gunoi. Mai mult de trei sferturi din cetatenii din Suedia (81 %), Austria (77 %) si Regatul Unit (77 %) cred ca produsele alimentare sunt sigure pentru consum dupa data din indicatia „a se consuma de preferinta inainte de ” de pe eticheta. Acest punct de vedere este impartasit de mai putin de unul din cinci cetateni in Romania (14 %) si in Lituania (17 %).

Etichete: Austriabrailacomisarul pentru mediueuropeniJanez Potočnikstiri brailastiri din brailastiri online din brailaUK
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Miercuri se întrerupe apa în localitatea Lacu Sărat 16/06/2025
  • Reținut de polițiști și cercetat sub control judiciar pentru încălcarea ordinului de protecție 16/06/2025
  • Filarmonica „Lyra – George Cavadia” vă invită la Holograf simfonic 16/06/2025
  • Romgal Romanu și Viitorul Cireșu campioanele celor două serii ale Ligii a 5-a 16/06/2025
  • Corul Mixt „TRISON” al Școlii Populare de Arte și Meserii „Vespasian Lungu” din Brăila – ambasador al muzicii corale românești la Festivalul Internațional de Muzică Corală „Chernomorski zvutsi” – Balchik, Bulgaria 16/06/2025
  • AJPIS Brăila a virat banii pentru 17.924 de beneficiari 16/06/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version