
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati reaminteste contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit ca termenul de plata pentru a doua transa a impozitului pe venitul din astfel de activitati este 16 decembrie 2013, inclusiv, avand in vedere ca 15 decembrie este duminica, zi nelucratoare.
Reamintim ca in categoria veniturilor din activitati agricole sunt incluse veniturile obtinute individual sau intr-o forma de asociere, fara personalitate juridica din:
– cultivarea produselor agricole vegetale
– exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si alte asemenea
– cresterea si exploatarea animalelor, inclusive din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala
Normele de venit sunt stabilite pe unitatea de suprafata (ha), cap de animal sau familie de albine.
Declararea veniturilor din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit se face prin completarea si depunerea la organul fiscal competent a Formularului 221 “Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit”.
Ulterior depunerii declaratiei organul fiscal emite decizia de impunere anuala, conform careia se face plata impozitului catre bugetul de stat in doua rate egale, termenele de plata fiind: 25 octombrie pentru prima transa si 15 decembrie inclusiv pentru a doua transa.
Impozitul pe venitul din activitati agricole se calculeaza de organul fiscal competent prin aplicarea unei cote de 16% asupra venitului anual din activitati agricole stabilit pe baza normei anuale de venit, impozitul fiind final.
Contribuabilii care au primit deciziile de impunere de la organele fiscale competente sunt invitati, pana la data de 16 decembrie 2013, inclusiv, sa efectueze plata transei a doua din impozitul pe veniturile agricole datorat.
Reamintim ca acesta poate fi achitat inclusiv la casieriile primariilor, acolo unde unitatea administrativ-teritoriala a incheiat un protocol in acest sens cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Totodata readucem in atentie faptul ca esalonarea la plata reprezinta o facilitate fiscala de care pot beneficia contribuabilii. Astfel, contribuabilii persoane fizice si juridice care se afla in dificultate financiara generata de lipsa temporara a disponibilitatilor banesti si care doresc sa previna acumularea de noi datorii, au posibilitatea de a solicita esalonari la plata conform prevederilor O.U.G. nr. 29/2011 privind reglementarea esalonarilor la plata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 200 din 22.03.2011, cu completarile si modificarile ulterioare (O.G. nr. 30/2011; O.U.G. nr. 24/2012; Legea nr. 209/2012; O.U.G. nr. 12/2013; O.U.G. nr. 50/2013).
Cererea de esalonare la plata pentru contribuabilii care indeplinesc conditiile stipulate in actul normativ se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire si se solutioneaza in termen de 60 de zile, prin emiterea unei decizii de esalonare la plata a obligatiilor fiscale si a unei decizii de amanare la plata a penalitatilor de intarziere sau a unei decizii de respingere a cererii de acordare a esalonarilor la plata.
Continutul cererii, precum si documentele justificative care se anexeaza acesteia sunt prevazute de O.M.F.P. nr. 1.853/2011.