Silviu Mares 20 noiembrie 2020

Silvia Claudia Henning, are 44 de ani, este absolventă a Colegiului Gheorghe Munteanu Murgoci și este licențiata în Drept – specialitatea Științe Juridice. De 24 de ani este antreprenor, iar anul acesta candidează din partea Alianței USR-PLUS la alegerile pentru Camera Deputaților.

”Dacă aș căuta un singur cuvânt care să mă definească, cu siguranță nu aș găsi. În schimb, exista un cuvânt care să definească evoluția mea: PROVOCAREA. Prima provocare a fost aceea de a mă autodepăși și a-mi demonstra ca și o femeie poate reuși într-o lume a bărbaților, în domeniul afacerilor” spune Silvia Claudia Henning.

Silvia Claudia Henning a dezvoltat o companie de transport internațional de mărfuri, care în anul 2007 era în topul firmelor brăilene de transport. Activitățile desfășurate ca manager de transport și responsabilitățile avute au ajutat-o să-și dezvolte spiritul organizatoric și de echipă, capacitatea de a evalua și a lua decizii optime în orice situație, precum și comunicarea interactivă și atitudinea pozitivă. Acum domeniul ei de activitate este turismul.

”Aceste abilități ar putea fi decizionale în lupta echipei USR – PLUS în Parlament pentru reformele de care România are nevoie, reforma educației, descentralizarea fiscala, fără penali în funcții publice, reforma CCR și alegerile locale în două tururi. Deși transportul rutier de mărfuri este acea ramură a economiei care da vitalitate societății, se confrunta cu probleme esențiale, care pentru mine ca reprezentant USR – PLUS vor fi o prioritate” spune Henning.

Dezvoltarea infrastructurii și extinderea rețelei de autostrăzi, precum și a locurilor pentru parcarea autovehiculelor de mare tonaj, dar și elaborarea și adoptarea unor măsuri concrete pentru stoparea exodului conducăorilor auto către companiile de transport din vestul Europei, ce creează un deficit major de forță de muncă în acest sector economic, sunt printre prioritățile candidatului USR PLUS la Camera Deputaților.

”O altă măsură ar putea fi adaptarea la condițiile concrete ale infrastructurii din România a Regulamentului CE NR.561/2006, modificat cu Regulamentul CU NR.1054/2020. De asemenea, susțin crearea unei burse de transport on-line, administrate de Ministerul Transporturilor sau al Economiei, în care să fie încrise toate companiile care au mărfuri de transportat și cele care oferă transport. Încurajarea utilizării acestei burse s-ar putea face prin oferirea de facilități fiscale. Scopul acestei burse ar fi de a oferi transportatorilor direcți tarife optimale, transparență și încurajarea colaborării cu transportatori locali, pentru a putea ține forța de muncă în țară” spune Silvia Henning despre proiectele pentru Camera Deputaților.

Silvia Henning are un copil, care acum are 21 de ani și este un exemplu pentru generația lui, fiind olimpic național în liceu, la Tehnologia Informației.

”Experiența mea ca mamă o voi fructifica pentru a propune măsuri care să reformeze învățământul pe principiul “Puterii Exemplului”. Educația este fundamentul evoluției unui stat. Orice schimbare s-ar face în toate planurile, fără un fundament solid, fără educație și reformarea acesteia, „edificiul construit” se va nărui. Educația antreprenoriala a elevilor ar trebui făcută de către antreprenori, în cadrul unor programe guvernamentale și cu o eventuala implicare a ONG-urilor. Tinerii au nevoie de exemple pentru a fi determinați să rămână în țară și să lupte pentru a-și construi viitorul acasă și nu în altă țară. Insuflarea dragostei pentru tradiție, pentru meșteșugurile tradiționale, prin crearea în școli a unor ateliere de creație tradițională, ar putea fi motorul pentru dezvoltarea turismului rural și promovarea valorilor naționale, precum și a potențialului turistic de excepție. De asemenea, învățând meșteșugurile tradiționale, elevii își pot descoperi și dezvolta abilitățile practice. Societatea are o acută necesitate de meseriași, nu doar de licențiați. Copiii trebuie să învețe să aprecieze meseria. “Meseria e brațară de aur” ar trebui să devină un principiu, nu doar un proverb prăfuit de timp. Voluntariatul ar putea fi esențial în dezvoltarea spiritului civic și al empatiei elevilor. Copiii, pasionați de calculator și gadget-uri, devin singuratici și egoiști, învață să trăiască doar pentru ei. Activitățile de voluntariat creează posibilitatea cunoașterii unor oameni noi, dornici să ajute și fericiți să dăruiască. Astfel, ei vor învăța ce înseamnă ÎMPREUNĂ, vor învăța că ÎMPREUNĂ poți face mai mult, vor învăța că empatia nu e mila, ci e felul în care te provoci pe tine să trăiești în sufletul altor oameni care au nevoie de tine. Astfel, România va crește tineri responsabili care vor ști să construiască ÎMPREUNĂ, O ȚARĂ DE CARE SĂ FIE MÂNDRI ȘI ÎN CARE SĂ SE SIMTĂ ÎMPLINIȚI” spune Silvia Henning.

Comentarii