• Contact
miercuri, 10, septembrie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Actualitate

Septuagenara inselata prin metoda Accidentul

03/07/2014
in Actualitate, Social
Timp de citire:4 mins read
A A
0
Septuagenara inselata prin metoda Accidentul

Septuagenara inselata prin metoda Accidentul

0
Distribuiri
2
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
Septuagenara inselata prin metoda Accidentul
Septuagenara inselata prin metoda Accidentul

 

Deşi metoda de înşelare „Accidentul” este bine cunoscută datorită mediatizării şi nenumăratelor cazuri de înşelăciune care au avut loc, se pare că oamenii încă se lasă înşelaţi. În urmă cu câteva zile o bătrânică le-a trimis infractorilor 2.000 lei, după ce aceştia au minţit-o că fiul ei a provocat un accident de circulaţie.

ArticoleSimilare

Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila

Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria

Campanie județeană de prevenire a violenței domestice

Săptămâna trecută, victima, o brăileancă în vârstă de 75 ani, le-a relatat poliţiştilor că, în data de 28.06.2014, a fost sunată pe telefonul fix, de o persoană necunoscută, care s-a recomandat a fi fiul său, i-a spus că a produs un accident de circulaţie şi i-a cerut să îl ajute cu suma de 2000 lei, necesari pentru a se împăca cu victimele.

Fără a verifica informaţiile primite, brăileanca  a ridicat de la un bancomat suma solicitată şi, conform indicaţiilor primite telefonic de la pretinsul fiu, s-a deplasat în cartierul Vidin, unde s-a întâlnit cu un tânăr necunoscut, căruia i-a înmânat banii. Ulterior, dându-şi seama că a fost păgubită, femeia s-a prezentat la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila, unde a depus plângere pentru înşelăciune.

Informaţii şi sfaturi preventive oferite de poliţişti

Prevenirea înşelăciunilor prin telefon este unul dintre domeniile vizate de campania “Fii precaut! Refuză să fii o ţintă pentru infractori!”, derulată de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila, în perioada iunie-noiembrie şi adresată persoanelor vârstnice din municipiul Brăila. În cadrul acesteia, poliţiştii de proximitate şi cei de prevenire se întâlnesc cu bătrânii în zone aglomerate din municipiu, oferindu-le informaţii privind modul de acţiune al răufăcătorilor, atitudinile care pot favoriza victimizarea prin infracţiuni de furt, tâlhărie şi înşelăciune şi măsurile elementare de  protecţie pe care trebuie să le adopte pentru protecţia bunurilor personale, a sănătăţii şi chiar a vieţii.
Dintre informaţiile şi sfaturile pentru prevenirea înşelăciunilor prin telefon, transmise în cadrul campaniei preventive, şi de care se recomandă ca şi celelalte categorii de populaţie să ţină cont, poliţiştii brăileni reamintesc:

Cum acţionează infractorii

Metoda „accidentul”. Escrocii sună, de obicei pe telefonul fix, pretind că sunt rude apropiate ale persoanei apelate (fiu, ginere, nepot) şi, sub pretextul implicării într-un accident rutier, soldat cu victime, solicită diferite sume de bani sau coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice, necesare pentru despăgubirea victimelor accidentului, plata serviciilor medicale sau pentru a scăpa de răspundere.

De multe ori, infractorii nu acţionează la întâmplare, ci se documentează cu privire la potenţialele victime, obţinând pe diferite căi date referitoare la numele, prenumele şi adresa acestora, numele membrilor de familie şi le folosesc ulterior pentru a câştiga încrederea persoanelor apelate şi a le convinge că faptele relatate sunt reale.

Pentru a fi mai convingători, infractorii dau uneori la telefon o altă persoană, care se recomandă a fi avocat, îi explică persoanei apelate gravitatea situaţiei şi importanţa păstrării secretului cu privire la convorbirea telefonică şi îi dă instrucţiuni clare privind modul de transmitere a banilor (prin poştă, virament bancar, sisteme de transfer rapid – Money Gram, Western Union – sau prin diferiţi intermediari) sau a codurilor de reîncărcare a cartelelor telefonice, fără a uita să ceară distrugerea tuturor documentelor referitoare la efectuarea transferurilor.

Metoda “premiul”

Infractorii sună sau trimit mesaje prin care transmit victimelor că au câştigat bunuri sau sume substanţiale de bani la diferite concursuri, dar că pentru a putea intra în posesia premiilor, trebuie să trimită prin mandat poştal, transfer bancar sau prin intermediul unor terţe persoane, diferite sume de bani, reprezentând contravaloarea impozitului sau diferite taxe ori să achiziţioneze coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice.

Cum trebuie să procedeze cetăţenii pentru a nu fi înşelaţi

– să îşi păstreze calmul şi să îi ceară celui care îi sună cât mai multe detalii, din care să se poată convinge de identitatea acestuia;
– pentru a verifica implicarea unei rude într-un accident, să sune pe numărul de telefon pe care comunică de obicei cu presupusa victimă. Dacă aceasta nu răspunde, să sune la poliţie sau la spital, pentru a se convinge că veştile primite sunt adevărate;
– să nu se lase influenţaţi de urgenţa pe care o invocă cel care le solicită bani sau coduri de reîncărcare a cartelelor telefonice. Să ceară timp pentru a putea face rost de suma solicitată şi, între timp, să ia legătura cu o persoană de încredere, care, nefiind afectată emoţional, îi poate ajuta să analizeze situaţia şi să ia decizia corectă;
– să nu trimită coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice unor persoane pe care nu le cunosc, chiar dacă acestea pretind că sunt avocaţi, procurori, poliţişti;
– dacă sunt contactaţi telefonic de o persoană care pretinde că este angajat al unei firme şi le solicită, pentru diferite motive, bani sau coduri de reîncărcare, să sune la respectiva firmă pentru a  verifica veridicitatea informaţiilor pe care aşa-zisul reprezentant li le transmite;
– să nu ofere date personale prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de apelant şi motivul solicitării. Aceste date ar putea fi folosite, ulterior, de către infractori, pentru a-şi convinge victimele că sunt rude sau cunoscuţi ai acestora;
– să nu discute despre veniturile lor, ale membrilor familiei ori despre cunoscuţi, cu persoane necunoscute care îi abordează sub diferite pretexte sau cu care intră în contact aparent întâmplător;
– să nu achite niciodată în avans sume de bani pentru ridicarea unor premii.

Etichete: brailametoda accidentulnoi victime prin metoda accidentulstiri brailastiri din brailastiri online din braila
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila 10/09/2025
  • Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria 10/09/2025
  • Altercație între un elev și un profesor în curtea Liceului Teoretic „Mircea Eliade” Galaţi 10/09/2025
  • Campanie județeană de prevenire a violenței domestice 10/09/2025
  • Protest al sindicaliștilor brăileni în fața Prefecturii 10/09/2025
  • Rezultatele etapei a 2-a a Campionatului de Minifotbal Brăila 10/09/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version